SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

3 pádné důvody, proč si na stránce vést blog

Prodáváte na internetu, ale nevedete si blog? Chyba. Pokud tedy nejste zahlceni objednávkami natolik, že další byste už nebyli schopni vyřizovat. V opačném případě se vám pravidelná tvorba vlastního obsahu  jednoznačně vyplatí. Podívejte se na konkrétní důvody, proč je výhodné mít na webu sekci s průběžně publikovanými články.

Blog představuje výborný instrument, pomocí kterého lze přivést nové návštěvníky, přeměnit je na platící zákazníky a udělat z nich vaše „štamgasty“.

1. Zvýšení organické návštěvnosti

Jednou z hlavních výhod vedení blogu je blahodárný vliv na SEO. Určitě máte všechna klíčová slova a relevantní slovní spojení, které vaši potenciální zákazníci hledají, zapracovány do jednotlivých sekcí produktových stránek, jako je titulek, URL, meta description a samotný text, ale v článcích lze tuto snahu dostat na vyšší level.

Blog totiž poskytuje velkou svobodu a fantazii se v něm meze skoro nekladou.Proto v něm snadno, nenápadně i velmi efektivně uplatníte libovolná klíčová slova, long tail fráze či nejrůznější kombinace slov (třeba i nesprávně napsaná, přesto vyhledávaná), které by na prodejní stránce působily rušivě. Lze experimentovat i se spojeními, souvisejícími s vaším byznysem jen okrajově.

Atraktivní titulek, vhodný popis (což jsou tagy, které jsou vidět přímo na stránce výsledku vyhledávání), zabudování klíčových frází do různých úrovní nadpisů i textu a vložení interního odkazu na stránku produktu zajistí, že se lidi nejprve dostanou na váš blog a poté se proklikají přímo k danému zboží.

Další motivací pro psaní kvalitních článků se stává i skutečnost, že jejich pozitivní efekt je dlouhodobý. Ten text nezmizí po měsíci a v databázi vyhledávačů zůstane trvale.Proto až někdo vygooglí klíčové slovo, na které jste ho optimalizovali, za rok či dva, klidně se může dostat na váš web.

2. Vítaná pomoc v procesu SEE-THINK-DO-CARE

Framework STDC rozděluje celý proces „životní cesty zákazníka“ na 4 základní fáze:

  • See – fáze oslovování široce zasažitelného publika, které značku, produkt nebo službu ještě vůbec neznají.
  • Think – publikum v této fázi už zhruba ví, co chce a značku, produkt nebo službu pravděpodobně zná, ale srovnává ji s konkurencí a zvažuje všechny možnosti, které se mu nabízejí.
  • Do – fáze konverze, například nákupu.
  • Care – fáze oslovování stávajícího zákazníka a průběžná snaha o učinění opětovné konverze.

 

Zajímavý a obsahově výživný článek potenciální klientele poměrně nenásilnou a příjemnou cestou představí vaše služby či zboží, které prodáváte. Tímto lze efektivně cílit především na fázi See (kdy o vás ještě neví a dostane se na vaše stránky přes výsledky vyhledávání) i Think (kdy vás zná, ale o nákupu zatím pouze přemýšlí a hledá důvody, proč ho provést právě u vás).

3. Přidaná hodnota

Do blogu můžete napsat prakticky cokoliv. I věci, které se na produktové stránky nehodí, ale přesto mohou obohatit, inspirovat nebo jakkoliv zaujmout vaše publikum a cílovou skupinu. Prodáváte nejrůznější osvětlení? Napište seriál návodných článků, jak nainstalovat a zprovoznit jednotlivé typy světel. Jste zaměřeni na turistické oblečení? Dávejte lidem tipy na výlety. A nezapomínejte při tom na fotografie. Touto cestou si postupně zlepšíte důvěryhodnost v jejich očích a vybudujete pozici odborníka na danou problematiku.

Pište i o osobnějších věcech, jako jsou zkušenosti s podnikáním (dobré i špatné) nebo zajímavé zážitky ze soukromí. Co takhle nabídnout zákazníkům pohled za oponu? Článek o tom, jak to u vás chodí a odhalení zákulisí vašeho byznysu určitě zabere. Podělením se o podobné informace s sebou přináší tolik potřebné emoce, díky kterým se s vámi publikum snáze ztotožní. Blog může být základem tzv. love brandu.

Vzhůru do psaní

Nemáte ve firmě nikoho, kdo měl jedničky ze slohu a dokázal by zaujmout psaným slovem? V takovém případě doporučujeme oslovit externího copywritera, který vám vytrhne trn z paty. Sepsání jednoho článku se orientačně pohybuje mezi 500 až 5000 korunami. Při dlouhodobější spolupráci a psaní více článků na podobné téma je možné srazit cenu za článek na velmi nízkou úroveň. Ozvěte se nám a přesvědčte se o tom sami.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba