SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

4 tipy na úspěšnou spolupráci s agenturou v rámci obsahového marketingu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Většina lidí žije v představě, že navázání spolupráce s agenturou znamená naprosté osvobození od problémů a povinností, které obsahový marketing přináší. Jinými slovy – teď máte content na starosti vy, tak se čiňte. A průběžně posílejte výstupy, ať máme co přidat na blog, sociální sítě nebo do reklamních kampaní. Omyl. Potřesením pravicí a podepsáním smlouvy to pro klienta nekončí, nýbrž právě začíná. Dlouhodobě úspěšná kooperace totiž vyžaduje aktivní spoluúčast ze strany zákazníka.

Delegováním odpovědnosti za obsahový marketing se vám sice opravdu uvolní ruce, ale ne natolik, abyste je občas nemuseli přiložit k dílu. Jasně, můžete dát odborníkům pomyslnou plnou moc, ať od stolu udělají to, za co jim platíte a vy máte klid. Jenže v takto nastavené spolupráci riskujete, že:

  • nebudete spokojeni s výstupy,
  • agenturu po chvilce přestane bavit spolupráce ve stylu pokus-omyl,
  • se nedostaví výsledky, jaké jste očekávali,
  • při pohledu na fakturu málem omdlíte.

 

Ani sebelepší agentura plná špičkových profesionálů zkrátka nemůže znát váš byznys tak, jako vy. Samozřejmě, lze postupovat na základě zkušeností s podobnými zakázkami z téhož oboru, ale i to je více méně střelba od boku. Každý klient bývá individuální, má odlišné požadavky, jinou cílovou skupinu a nabízí rozdílné služby než konkurence. Proto je potřeba mu vytvořit obsahovou strategii i content marketing přímo na míru. A to bez něj prostě nejde.

1. Sejděte se na první konzultaci s pověřeným pracovníkem agentury a představte mu váš byznys

Sdělte mu vaše představy a poskytněte nezbytné podklady, ze kterých bude moci vycházet při tvorbě obsahové strategie a poté i samotného contentu. Není nutné hned prozradit kompletní know-how, ale pokud po někom chcete, aby za vás komunikoval s veřejností, tak je dobré nechat ho trochu nahlédnout pod pokličku. Čím víc se o vás, vašich plánech a vašich aktivitách dozví, tím věrohodněji pak o tom dokáže psát.

2. Vyslechněte názor druhé strany a snažte se najít kompromis

Ten často obsahuje i kritiku vašeho původního plánu, ale neberte ji osobně. Je totiž myšlena dobře. Odborným názorem člověka zvenčí získáte cenný pohled na to, jak si stojíte, na kolik jsou vaše myšlenky aplikovatelné v praxi a kterak lze dosáhnout požadovaných cílů. Takový feedback se vám zprvu třeba nemusí líbit, ale zkuste najít zlatou střední cestu, s níž se dokážete ztotožnit, a přitom bude z profesního hlediska splňovat nezbytné předpoklady pro úspěch.

3. Vylaďte společně váš nový styl komunikace

Pokud jste dosáhli konsensu v otázkách co, proč, komu a jak, tak máte z poloviny vyhráno. Vy i agentura, kterou jste si najali. Tu druhou půlku je ale nutné ještě doladit za pochodu. Prvních pár textů nejspíš bude muset projít připomínkovým kolečkem, než se soulad s obecnými zásadami přetaví do konkrétní podoby a vyladíte styl, jímž se budete chtít dále prezentovat. Toho se pak agentura už bude držet a nebude tak potřeba výraznějších zásahů z vaší strany.

4. Průběžně vyhodnocujte výsledky

Content marketing je běh na dlouhou trať. Hmatatelné výsledky se projeví až po několika měsících poctivé práce, ale orientační přehled o tom, zda jste se vydali po správné cestě, si lze udělat mnohem dříve. Jak na nový obsah reaguje vaše publikum? Sdílejí příspěvky? Zapojují se do diskuzí? Tuto zpětnou vazbu získáte prakticky okamžitě. Takže si můžete snadno vyhodnotit, jestli alespoň z tohoto pohledu strategie funguje či nikoliv a případně ji trošku upravit.

Někdy je to opravdu alchymie a chvilku trvá, než zjistíte, na co vaši stávající i potenciální zákazníci nejvíce slyší. Tři měsíce po začátku spolupráce už pomalu přijde čas na její vyhodnocení. Zaznamenali jste zvýšení návštěvnosti přes články na blogu? Přišel posun ve výsledcích vyhledávání? Získejte odpovědi na tyto nebo jiné důležité otázky a zvažte, jestli se vám investice do agentury vyplácí.

Delegujte starosti na nás

Cítíte, že už nejste schopni posunout váš obsahový marketing na vyšší level a přemýšlíte o spolupráci s odborníky? Ozvěte se nám. Rádi vám vytvoříme kvalitní content na míru.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba