SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 tipů na předvánoční marketing a bohatšího Ježíška

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Předvánoční čas nemám zrovna dvakrát v lásce. Jak potřebuji být každý den kreativní v práci, tak  pak už nechci složitě přemýšlet i v soukromí, takže vymýšlení vánočních dárků pro blízké je pro mě doslova utrpení. A s tvorbou námětů na předvánoční sérii článků to mám podobně. Samotné psaní mě baví a jde rychle od ruky, ale proces tvorby témat je občas věru náročný. Naštěstí mám pár tipů, jak pokaždé přijít s něčím zajímavým. Podívejte se, o čem psát a kterak s tímto obsahem dále pracovat, abyste z něj vytěžili maximum a měli bohatšího Ježíška.

Předvánoční období je nejoblíbenější období většiny obchodníků, a tedy i e-shopařů. Každý z nich cítí (a zcela oprávněně) zvýšenou šanci na prodej i jinak zdánlivě neprodejných produktů či služeb. Takže už v předstihu udělá vše pro to, aby lidé, trpící nákupní horečkou, stonali právě u něj. Proto si přichystá sérii prodejních článků na blog, kde za využití vhodných klíčových slov představí své zboží.

1. Optimalizujte na vánoční klíčová slova

Určitě máte zpracovanou analýzu klíčových slov, takže znáte ty nejdůležitější fráze pro váš byznys. V předvánočním období je ale potřeba zapátrat a vyhledat slova, slovní spojení či longtailové výrazy sezónního typu. To znamená slova, která obsahují přívlastek „vánoční“, „předvánoční“ či upřesnění „na Vánoce“, „o Vánocích“ a podobně.

Je vhodné zacílit co nejkonkrétněji, aby daná fráze měla co nejmenší konkurenci a úzce specifikovat, pro koho je obsah určený. Například „vánoční dárek pro fotbalistu“ nebo „vánoční dárek pro pejskaře“. Možností je spousta. Stačí vycházet z AKS a popřemýšlet, co a v jakém znění lidé hledají.

2. Inspirujte

Většina lidí před Vánoci tápe a netuší, co letos koupit. Inspirujte je a snažte se vymyslet tipy na dárky pro co největší segment možných zákazníků. Cílit pak lze konkrétně, konkrétněji či superkonkrétně. Můžete tedy přijít s nápady na prezenty pro ženy, muže, děti, maminky, tatínky, babičky, dědečky, ale i pro sportovce, fotbalisty, fanoušky Barcelony, obdivovatele Lionela Messiho apod. Každý článek obdařte nějakým produktem z vašeho e-shopu, odkažte na něj a uvidíte, že hned získáte další publikum.

3. Sdílejte (před)vánoční obsah na sociálních sítích

Série článků s využitím správných slov vám zajistí přirozenou návštěvnost z výsledků vyhledávání, ale byla by škoda zapomínat i na ostatní kanály. Každý text propagujte na Facebooku, Instagramu, Twitteru či Pinterestu, abyste ho rozšířili mezi svým publikem a s jejich pomocí i dále.

4. Vytvořte sváteční PPC

Ano, i sezónní placené kampaně mohou raketově podpořit vaše prodeje v tomto období. Využijte připravených slovních spojení a vytvořte z nich PPC reklamu, prostřednictvím které si posichrujete předvánoční návštěvnost. Mějte ale na paměti, že před Vánoci bývá z důvodu velké konkurence a tlaku na reklamu vše dražší. V prosinci jsou inzerenti ochotni více zaplatit, čehož reklamní systémy logicky využívají, takže například cena za proklik je větší než normálně.

5. Využijte dárkových poukazů

Je logické, že ne vše lze zabalit a uložit pod stromeček. Praktičtější (a prostorně objemnější) věci do domácnosti, na zahradu či kamkoliv jinam jsou jako dárek určitě vhodné, ale do obýváku se nevejdou a ani by se tam nehodily. Pro tyto případy doporučujeme vytvořit vizuálně atraktivní dárkové poukazy v různých hodnotách, které dají manželky svým choťům místo motorové pily, sekačky na trávu nebo třeba střešních tašek.

U těch nejprodávanějších produktů je možné udělat konkrétní poukázky přímo na dané zboží. Prezent tak splní účel a zároveň nebude svojí přítomností „kazit“ sváteční atmosféru. Poukazy jsou praktické i proto, že se dají pořídit i na poslední chvíli a poslat automatizovaným e-mailem i na Štědrý den. Zákazníkovi stačí si jej vytisknout, vložit do obálky a dát pod stromeček.

Vouchery zároveň mohou dobře navýšit obrat v novém roce, kdy obvykle bývají prodeje slabší. Z tohoto důvodu určitě doporučujeme nastavit dobu platnosti.

Nejste na to sami

Nemáte čas, vymýšlet si zajímavá a z pohledu SEO relevantní témata, zpracovat je do podoby článků a poté s nimi dále pracovat tak, abyste dostali lidi v tomto klíčovém období na váš web? Obraťte se na nás. Rádi vám s předvánočním marketingem pomůžeme.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba