Předvánoční čas nemám zrovna dvakrát v lásce. Jak potřebuji být každý den kreativní v práci, tak pak už nechci složitě přemýšlet i v soukromí, takže vymýšlení vánočních dárků pro blízké je pro mě doslova utrpení. A s tvorbou námětů na předvánoční sérii článků to mám podobně. Samotné psaní mě baví a jde rychle od ruky, ale proces tvorby témat je občas věru náročný. Naštěstí mám pár tipů, jak pokaždé přijít s něčím zajímavým. Podívejte se, o čem psát a kterak s tímto obsahem dále pracovat, abyste z něj vytěžili maximum a měli bohatšího Ježíška.
Předvánoční období je nejoblíbenější období většiny obchodníků, a tedy i e-shopařů. Každý z nich cítí (a zcela oprávněně) zvýšenou šanci na prodej i jinak zdánlivě neprodejných produktů či služeb. Takže už v předstihu udělá vše pro to, aby lidé, trpící nákupní horečkou, stonali právě u něj. Proto si přichystá sérii prodejních článků na blog, kde za využití vhodných klíčových slov představí své zboží.
1. Optimalizujte na vánoční klíčová slova
Určitě máte zpracovanou analýzu klíčových slov, takže znáte ty nejdůležitější fráze pro váš byznys. V předvánočním období je ale potřeba zapátrat a vyhledat slova, slovní spojení či longtailové výrazy sezónního typu. To znamená slova, která obsahují přívlastek „vánoční“, „předvánoční“ či upřesnění „na Vánoce“, „o Vánocích“ a podobně.
Je vhodné zacílit co nejkonkrétněji, aby daná fráze měla co nejmenší konkurenci a úzce specifikovat, pro koho je obsah určený. Například „vánoční dárek pro fotbalistu“ nebo „vánoční dárek pro pejskaře“. Možností je spousta. Stačí vycházet z AKS a popřemýšlet, co a v jakém znění lidé hledají.
2. Inspirujte
Většina lidí před Vánoci tápe a netuší, co letos koupit. Inspirujte je a snažte se vymyslet tipy na dárky pro co největší segment možných zákazníků. Cílit pak lze konkrétně, konkrétněji či superkonkrétně. Můžete tedy přijít s nápady na prezenty pro ženy, muže, děti, maminky, tatínky, babičky, dědečky, ale i pro sportovce, fotbalisty, fanoušky Barcelony, obdivovatele Lionela Messiho apod. Každý článek obdařte nějakým produktem z vašeho e-shopu, odkažte na něj a uvidíte, že hned získáte další publikum.
3. Sdílejte (před)vánoční obsah na sociálních sítích
Série článků s využitím správných slov vám zajistí přirozenou návštěvnost z výsledků vyhledávání, ale byla by škoda zapomínat i na ostatní kanály. Každý text propagujte na Facebooku, Instagramu, Twitteru či Pinterestu, abyste ho rozšířili mezi svým publikem a s jejich pomocí i dále.
4. Vytvořte sváteční PPC
Ano, i sezónní placené kampaně mohou raketově podpořit vaše prodeje v tomto období. Využijte připravených slovních spojení a vytvořte z nich PPC reklamu, prostřednictvím které si posichrujete předvánoční návštěvnost. Mějte ale na paměti, že před Vánoci bývá z důvodu velké konkurence a tlaku na reklamu vše dražší. V prosinci jsou inzerenti ochotni více zaplatit, čehož reklamní systémy logicky využívají, takže například cena za proklik je větší než normálně.
5. Využijte dárkových poukazů
Je logické, že ne vše lze zabalit a uložit pod stromeček. Praktičtější (a prostorně objemnější) věci do domácnosti, na zahradu či kamkoliv jinam jsou jako dárek určitě vhodné, ale do obýváku se nevejdou a ani by se tam nehodily. Pro tyto případy doporučujeme vytvořit vizuálně atraktivní dárkové poukazy v různých hodnotách, které dají manželky svým choťům místo motorové pily, sekačky na trávu nebo třeba střešních tašek.
U těch nejprodávanějších produktů je možné udělat konkrétní poukázky přímo na dané zboží. Prezent tak splní účel a zároveň nebude svojí přítomností „kazit“ sváteční atmosféru. Poukazy jsou praktické i proto, že se dají pořídit i na poslední chvíli a poslat automatizovaným e-mailem i na Štědrý den. Zákazníkovi stačí si jej vytisknout, vložit do obálky a dát pod stromeček.
Vouchery zároveň mohou dobře navýšit obrat v novém roce, kdy obvykle bývají prodeje slabší. Z tohoto důvodu určitě doporučujeme nastavit dobu platnosti.
Nejste na to sami
Nemáte čas, vymýšlet si zajímavá a z pohledu SEO relevantní témata, zpracovat je do podoby článků a poté s nimi dále pracovat tak, abyste dostali lidi v tomto klíčovém období na váš web? Obraťte se na nás. Rádi vám s předvánočním marketingem pomůžeme.