SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

5 tipů pro úspěšnou propagaci na Facebooku
Pondělí, 1 Říjen 2018 / RUBRIKA:

5 tipů pro úspěšnou propagaci na Facebooku

Jak získat početné publikum k přímému oslovení a přitom nekrást? Toť otázka, kterou si dříve nebo později položí každý začínající nebo rozvíjející se podnikatelský subjekt, jehož bohatství se místo na účtu skrývá v entuziasmu a nadšení pro věc. Jednou z odpovědí mu bude Facebook. To je platforma, kde k úspěchu potřebuje přesně ten druh kapitálu, kterým oplývá. Ano, jde o běh na sakra dlouhou trať, ale s jistotou, že každý sparingpartner je potenciální zákazník. A pak, že cesta nemůže být cíl… Podívejte se na tipy, jak nahodit udičku na vaši cílovku a kterak o ni dále pečovat, když už jste ve spojení.

  1. Nechte lidi nahlédnout za oponu

Myslíte, že by historky nebo fotky „behind the scenes“ z vašeho profesního života nikoho nezajímaly? Omyl. Divili byste se, kolik lidí rádo nakoukne do zákulisí zdánlivě všedních zaměstnání. Vždyť jedněmi z nejsledovanějších profilů na českém Twitteru jsou pokladní v nejmenovaném obchodním řetězci a strojvůdce, jejichž zážitky hltají desítky tisíc odběratelů. A přitom stačí tak málo – vyfotit, jak co probíhá nebo vtipnou formou popsat, co se zrovna v práci přihodilo. Přibližte lidem váš produkt a celý proces, který se za ním skrývá. Nahlédnutí pod pokličku ještě nemusí nutně znamenat vyzrazení know-how, že?

  1. Reagujte na aktuální dění

Jednou to jsou červené trenýrky, podruhé prezidentská viróza, jindy Kájínkův propouštěcí outfit a někdy třeba plagiátorství paní ministryně. Naše politicko-společenská scéna je ukázkový bizár, který prakticky každý týden vyprodukuje nějakou kauzu, o níž se mluví. Buďte kreativní (ale zase ne za každou cenu) a udělejte při propagaci vašich služeb nějakou narážku na událost, která je zrovna trendy. Ukažte lidem, že jste schopni improvizovat a máte smysl pro humor. Takové příspěvky patří k nejsdílenějším.

  1. Pozor na off-topic

Tento bod trochu navazuje na ten předešlý. Vím, že někdy máte v hlavě výborný příspěvek, o který se chcete podělit. Napadne vás něco vtipného, což svádí k okamžitému postnutí, ale mějte na paměti, že tohle není soukromý profil, nýbrž veřejná stránka reprezentující váš byznys. Držte se tématu, v němž podnikáte a nepublikujte něco, co s ním nijak nesouvisí. Kreativita a reagování na aktuální dění ano, ale pouze v kontextu vašich služeb.

  1. Zahoďte chladný profesionalismus

Podnikáte v seriózním odvětví a nemůžete si dovolit být na webu přehnaně hraví? Může být, ale pro Facebook to neplatí. Tam je odměřenost pouze na obtíž. Zvolte pro psaní příspěvků i následné diskuze v komentářích přátelský, přívětivý a klidně i krapet neformální tón komunikace. I vážné věci lze podat s nadhledem a třeba i špetkou sebeironie, aniž byste přestali působit odborně na výši. Ba naopak, mnohdy se skutečná „klasa“ pozná právě tím, že opravdový expert nemá potřebu si něco dokazovat a brát se přehnaně vážně. Projeví se jako člověk a lidé k němu budou mít blíž.

  1. Ujasněte si, jaký má každý příspěvek cíl

Nemůžete chtít všechno. Bylo by krásné, aby každý post měl milion lajků, tisíce sdílení, diskuze pod ním obsahovala stovky komentářů, a ještě vedl k rozkliknutí odkazu nebo návštěvě vaší stránky. Ale tak to bohužel nefunguje. Ještě před psaním příspěvku si rozmyslete, čeho jím chcete docílit. Na jeho konci pak vyzvěte k akci, aby i vašemu publiku bylo jasné, co se od něho požaduje.

Tak hurá na Facebook

… a pojďte napsat nový příspěvek. Nestylizujte se do někoho, kým nejste. Buďte přirození, autentičtí a lidští.  Ukažte empatii, smysl pro humor a nechte nahlédnout za oponu svého podnikání. Budete se divit, kolik lidí zaujmete.

SDÍLEJ:
Štítek:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Support