SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 tipů pro úspěšnou propagaci na Facebooku

Jak získat početné publikum k přímému oslovení a přitom nekrást? Toť otázka, kterou si dříve nebo později položí každý začínající nebo rozvíjející se podnikatelský subjekt, jehož bohatství se místo na účtu skrývá v entuziasmu a nadšení pro věc. Jednou z odpovědí mu bude Facebook. To je platforma, kde k úspěchu potřebuje přesně ten druh kapitálu, kterým oplývá. Ano, jde o běh na sakra dlouhou trať, ale s jistotou, že každý sparingpartner je potenciální zákazník. A pak, že cesta nemůže být cíl… Podívejte se na tipy, jak nahodit udičku na vaši cílovku a kterak o ni dále pečovat, když už jste ve spojení.

  1. Nechte lidi nahlédnout za oponu

Myslíte, že by historky nebo fotky „behind the scenes“ z vašeho profesního života nikoho nezajímaly? Omyl. Divili byste se, kolik lidí rádo nakoukne do zákulisí zdánlivě všedních zaměstnání. Vždyť jedněmi z nejsledovanějších profilů na českém Twitteru jsou pokladní v nejmenovaném obchodním řetězci a strojvůdce, jejichž zážitky hltají desítky tisíc odběratelů. A přitom stačí tak málo – vyfotit, jak co probíhá nebo vtipnou formou popsat, co se zrovna v práci přihodilo. Přibližte lidem váš produkt a celý proces, který se za ním skrývá. Nahlédnutí pod pokličku ještě nemusí nutně znamenat vyzrazení know-how, že?

  1. Reagujte na aktuální dění

Jednou to jsou červené trenýrky, podruhé prezidentská viróza, jindy Kájínkův propouštěcí outfit a někdy třeba plagiátorství paní ministryně. Naše politicko-společenská scéna je ukázkový bizár, který prakticky každý týden vyprodukuje nějakou kauzu, o níž se mluví. Buďte kreativní (ale zase ne za každou cenu) a udělejte při propagaci vašich služeb nějakou narážku na událost, která je zrovna trendy. Ukažte lidem, že jste schopni improvizovat a máte smysl pro humor. Takové příspěvky patří k nejsdílenějším.

  1. Pozor na off-topic

Tento bod trochu navazuje na ten předešlý. Vím, že někdy máte v hlavě výborný příspěvek, o který se chcete podělit. Napadne vás něco vtipného, což svádí k okamžitému postnutí, ale mějte na paměti, že tohle není soukromý profil, nýbrž veřejná stránka reprezentující váš byznys. Držte se tématu, v němž podnikáte a nepublikujte něco, co s ním nijak nesouvisí. Kreativita a reagování na aktuální dění ano, ale pouze v kontextu vašich služeb.

  1. Zahoďte chladný profesionalismus

Podnikáte v seriózním odvětví a nemůžete si dovolit být na webu přehnaně hraví? Může být, ale pro Facebook to neplatí. Tam je odměřenost pouze na obtíž. Zvolte pro psaní příspěvků i následné diskuze v komentářích přátelský, přívětivý a klidně i krapet neformální tón komunikace. I vážné věci lze podat s nadhledem a třeba i špetkou sebeironie, aniž byste přestali působit odborně na výši. Ba naopak, mnohdy se skutečná „klasa“ pozná právě tím, že opravdový expert nemá potřebu si něco dokazovat a brát se přehnaně vážně. Projeví se jako člověk a lidé k němu budou mít blíž.

  1. Ujasněte si, jaký má každý příspěvek cíl

Nemůžete chtít všechno. Bylo by krásné, aby každý post měl milion lajků, tisíce sdílení, diskuze pod ním obsahovala stovky komentářů, a ještě vedl k rozkliknutí odkazu nebo návštěvě vaší stránky. Ale tak to bohužel nefunguje. Ještě před psaním příspěvku si rozmyslete, čeho jím chcete docílit. Na jeho konci pak vyzvěte k akci, aby i vašemu publiku bylo jasné, co se od něho požaduje.

Tak hurá na Facebook

… a pojďte napsat nový příspěvek. Nestylizujte se do někoho, kým nejste. Buďte přirození, autentičtí a lidští.  Ukažte empatii, smysl pro humor a nechte nahlédnout za oponu svého podnikání. Budete se divit, kolik lidí zaujmete.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba