SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 trendů obsahového marketingu pro rok 2020

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Nový rok je tady. A my už vyhlížíme, v čem bude jiný. Dojde k velkým změnám, nebo bude převládat snaha o udržení statutu quo? Nejsem Sibyla ani Nostradamus, takže předpovídat společenské, politické ani ekonomické jevy si rozhodně netroufám, ale jako copywriter pracuji už dost dlouho na to, abych mohl s poměrně velkou přesností předpovědět ty nejdůležitější trendy v oblasti content marketingu pro rok 2020. Tak pojďme na to.

1. Kvalita > kvantita

I v letošním roce bude pokračovat přesun od kvantity ke kvalitě. A pomyslné nůžky mezi (pod)průměrným a výborným obsahem se začnou čím dál tím více rozevírat. Už i střední a menší firmy si totiž začínají uvědomovat, že k dlouhodobému úspěchu nepotřebují jenom přitáhnout pozornost, ale také si ji udržet. Být aktivní už zkrátka v content marketingu nestačí. Dnes potřebujete být především kvalitní.

2. Video, video a ještě jednou video

Facebook, blog či newsletter jsou základními kameny, na nichž stojí každý obsahový marketing. K nim se však pomalu, ale jistě přidávají další nástroje a komunikační kanály, jejichž vliv stále roste. Jedná se především o video, které udrží pozornost publika déle než jakýkoliv jiný typ obsahu. Proto je vhodné natáčet nejrůznější vlogy z běžného chodu firmy, webináře, recenze produktů, návody k použití, tipy a triky, či pravidelné Q/A speciály, při kterých budete pravidelně zodpovídat otázky fanoušků.

Velkou výhodu představují i široké možnosti využití poutavého videoobsahu. Ten totiž můžete publikovat na mnoha platformách, čímž pokryjete opravdu široké spektrum lidí, které by mohl zaujmout. Natočený snímek lze umístit na YouTube či přímo vaše stránky, ale taky na Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat nebo TikToku, tedy opravdu různorodé sítě, kde se dají oslovit i ti, které byste jinak horko těžko našli na tradičních on-line místech.

3. Dočasný obsah

Zajímavou alternativou jsou také prvky tzv. dočasného obsahu, jako jsou například příběhy na Instagramu, Snapchatu nebo Facebooku. Už z názvu je patrné, že jde o příspěvek, který se zveřejní jen na krátkou dobu (například 24 hodin) a poté bude stažen. Takový obsah působí věrohodně (je to tady a teď), autenticky a především exkluzivně, což lidi přitahuje.

4. Chatboxy

Umělá inteligence už ovlivňuje skoro všechny oblasti našeho života a marketing není výjimkou. Drobní živnostníci postupnou automatizaci pocítí například v rozvoji chatboxů, které se díky zkvalitněným algoritmům stávají velmi oblíbeným prvkem zákaznické podpory. Dnes už je pomoc robota relativně jednoduchou, levnou a efektivní záležitostí, protože návštěvníky stránky neotravuje, jako tomu bylo v minulosti, ale pomáhá.

5. Mikroinfluenceři

Ne každý si může dovolit Leoše Mareše. Ale to je v pořádku, protože ne každý ho potřebuje. Menší a střední podniky můžou spojit značku s mikroinfluencery, kteří jsou levní a mají sice menší, ale o to věrnější a úzce zaměřené publikum, díky čemuž jsou důvěryhodnější. Nemají tolik spolupráci, což jim paradoxně přidává na autenticitě, protože nepropagují stovky různých produktů, nýbrž jenom pár. Angažování mikroinfluencera s sebou přináší jen malá rizika a investice do nich může být levnější než v klasické reklamní kampani.

Udělejte nový rok rokem úspěšným

Touto cestou vám přeji šťastný vstup do nového roku a věřím, že v něm budete i úspěšní. A minimálně k tomu druhému bezpodmínečně potřebujete kvalitní obsah. Nejste si jistí, zda zvládnete na vlastní pěst jít s dobou a aplikovat nejnovější trendy v oblasti content marketingu? Ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme k dosaženích vašich cílů.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba