Nový rok je tady. A my už vyhlížíme, v čem bude jiný. Dojde k velkým změnám, nebo bude převládat snaha o udržení statutu quo? Nejsem Sibyla ani Nostradamus, takže předpovídat společenské, politické ani ekonomické jevy si rozhodně netroufám, ale jako copywriter pracuji už dost dlouho na to, abych mohl s poměrně velkou přesností předpovědět ty nejdůležitější trendy v oblasti content marketingu pro rok 2020. Tak pojďme na to.
1. Kvalita > kvantita
I v letošním roce bude pokračovat přesun od kvantity ke kvalitě. A pomyslné nůžky mezi (pod)průměrným a výborným obsahem se začnou čím dál tím více rozevírat. Už i střední a menší firmy si totiž začínají uvědomovat, že k dlouhodobému úspěchu nepotřebují jenom přitáhnout pozornost, ale také si ji udržet. Být aktivní už zkrátka v content marketingu nestačí. Dnes potřebujete být především kvalitní.
2. Video, video a ještě jednou video
Facebook, blog či newsletter jsou základními kameny, na nichž stojí každý obsahový marketing. K nim se však pomalu, ale jistě přidávají další nástroje a komunikační kanály, jejichž vliv stále roste. Jedná se především o video, které udrží pozornost publika déle než jakýkoliv jiný typ obsahu. Proto je vhodné natáčet nejrůznější vlogy z běžného chodu firmy, webináře, recenze produktů, návody k použití, tipy a triky, či pravidelné Q/A speciály, při kterých budete pravidelně zodpovídat otázky fanoušků.
Velkou výhodu představují i široké možnosti využití poutavého videoobsahu. Ten totiž můžete publikovat na mnoha platformách, čímž pokryjete opravdu široké spektrum lidí, které by mohl zaujmout. Natočený snímek lze umístit na YouTube či přímo vaše stránky, ale taky na Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat nebo TikToku, tedy opravdu různorodé sítě, kde se dají oslovit i ti, které byste jinak horko těžko našli na tradičních on-line místech.
3. Dočasný obsah
Zajímavou alternativou jsou také prvky tzv. dočasného obsahu, jako jsou například příběhy na Instagramu, Snapchatu nebo Facebooku. Už z názvu je patrné, že jde o příspěvek, který se zveřejní jen na krátkou dobu (například 24 hodin) a poté bude stažen. Takový obsah působí věrohodně (je to tady a teď), autenticky a především exkluzivně, což lidi přitahuje.
4. Chatboxy
Umělá inteligence už ovlivňuje skoro všechny oblasti našeho života a marketing není výjimkou. Drobní živnostníci postupnou automatizaci pocítí například v rozvoji chatboxů, které se díky zkvalitněným algoritmům stávají velmi oblíbeným prvkem zákaznické podpory. Dnes už je pomoc robota relativně jednoduchou, levnou a efektivní záležitostí, protože návštěvníky stránky neotravuje, jako tomu bylo v minulosti, ale pomáhá.
5. Mikroinfluenceři
Ne každý si může dovolit Leoše Mareše. Ale to je v pořádku, protože ne každý ho potřebuje. Menší a střední podniky můžou spojit značku s mikroinfluencery, kteří jsou levní a mají sice menší, ale o to věrnější a úzce zaměřené publikum, díky čemuž jsou důvěryhodnější. Nemají tolik spolupráci, což jim paradoxně přidává na autenticitě, protože nepropagují stovky různých produktů, nýbrž jenom pár. Angažování mikroinfluencera s sebou přináší jen malá rizika a investice do nich může být levnější než v klasické reklamní kampani.
Udělejte nový rok rokem úspěšným
Touto cestou vám přeji šťastný vstup do nového roku a věřím, že v něm budete i úspěšní. A minimálně k tomu druhému bezpodmínečně potřebujete kvalitní obsah. Nejste si jistí, zda zvládnete na vlastní pěst jít s dobou a aplikovat nejnovější trendy v oblasti content marketingu? Ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme k dosaženích vašich cílů.