Čtete pravidelně náš blog? Pokud ano, tak už víte, jak přilákat návštěvníky na vaše stránky. To je samo o sobě velký úspěch, ale mějte na paměti, že jste stále jen na půli cesty. Ještě vám zbývá to nejdůležitější – udělat z nich platící zákazníky. A to může být oříšek. Nechcete, aby vaše stránka působila pouze jako čtenářská platforma, kterou divák znuděně očima přelítne a ihned odloží k ledu? Stačí dodržovat 5 základních pravidel web copywritingu.
Web copywriting – oč jde?
O veškerý textový obsah na dané stránce. Pojem web copywriting je souhrnné označení pro všechno, co si lze přečíst. Od hlavičky po patičku. Zahrnuje představení firmy a nabízených služeb, slogany, popisky produktů, kontaktní údaje i články na blogu.
Ale na tom přece nemůže být nic těžkého, že? Omyl. Vlastník stránky většinou žije v přesvědčení, jak jsou všechny jeho texty neodolatelné. Jenže čtenář mnohdy bývá jiného názoru a odejde pryč. Někam, kde je k mání třeba i horší kvalita, ale lépe podaná. Zabraňte tomu jednou provždy a při tvorbě web copywritingu dbejte na to, aby váš obsah disponoval těmito vlastnostmi:
1. Srozumitelnost – porozumí mu expert i naprostý laik.
2. Jednoduchost – pochopíte ho „na první dobrou“. Úvahy na téma, co tím autor zamýšlel, ať si raději lidé schovají pro návštěvu galerie nebo uměleckého filmu.
3. Originalita – čtení vás baví, neb text je prost prázdných frází a nicneříkajících klišé.
4. Gramatika – dnes už skoro nikdo není schopen vypotit pár řádků bez pravopisných chyb. Ten, kdo to dokáže, pak automaticky působí solventněji.
5. Autenticita – věříte mu. Autor ví, o čem mluví (píše) a je to vidět.
Buďte senzitivní, myslete na ostatní
Nabízíte dobré služby? Sdělte to i vašim čtenářům. Jasně, výstižně, kreativně a pravopisně správně. Dokážete to. Stačí se vcítit do čtenářovy kůže. Zamyslet se, co může hledat a jakým způsobem prezentace by ho vaše služby mohly zaujmout. Dodržujte základní zásady web copywritingu a zlepšete si konverzní poměr. Rozlučte se s náhodnými návštěvníky a přivítejte pravidelné zákazníky.