SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 základních pravidel web copywritingu

Čtete pravidelně náš blog? Pokud ano, tak už víte, jak přilákat návštěvníky na vaše stránky. To je samo o sobě velký úspěch, ale mějte na paměti, že jste stále jen na půli cesty. Ještě vám zbývá to nejdůležitější – udělat z nich platící zákazníky. A to může být oříšek. Nechcete, aby vaše stránka působila pouze jako čtenářská platforma, kterou divák znuděně očima přelítne a ihned odloží k ledu? Stačí dodržovat 5 základních pravidel web copywritingu.

Web copywriting – oč jde?

O veškerý textový obsah na dané stránce. Pojem web copywriting je souhrnné označení pro všechno, co si lze přečíst. Od hlavičky po patičku. Zahrnuje představení firmy a nabízených služeb, slogany, popisky produktů, kontaktní údaje i články na blogu.

Ale na tom přece nemůže být nic těžkého, že? Omyl. Vlastník stránky většinou žije v přesvědčení, jak jsou všechny jeho texty neodolatelné. Jenže čtenář mnohdy bývá jiného názoru a odejde pryč. Někam, kde je k mání třeba i horší kvalita, ale lépe podaná. Zabraňte tomu jednou provždy a při tvorbě web copywritingu dbejte na to, aby váš obsah disponoval těmito vlastnostmi:

1. Srozumitelnost – porozumí mu expert i naprostý laik.

2. Jednoduchost – pochopíte ho „na první dobrou“. Úvahy na téma, co tím autor zamýšlel, ať si raději lidé schovají pro návštěvu galerie nebo uměleckého filmu.

3. Originalita – čtení vás baví, neb text je prost prázdných frází a nicneříkajících klišé.

4. Gramatika – dnes už skoro nikdo není schopen vypotit pár řádků bez pravopisných chyb. Ten, kdo to dokáže, pak automaticky působí solventněji.

5. Autenticita – věříte mu. Autor ví, o čem mluví (píše) a je to vidět.

Buďte senzitivní, myslete na ostatní

Nabízíte dobré služby? Sdělte to i vašim čtenářům. Jasně, výstižně, kreativně a pravopisně správně. Dokážete to. Stačí se vcítit do čtenářovy kůže. Zamyslet se, co může hledat a jakým způsobem prezentace by ho vaše služby mohly zaujmout. Dodržujte základní zásady web copywritingu a zlepšete si konverzní poměr. Rozlučte se s náhodnými návštěvníky a přivítejte pravidelné zákazníky.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba