SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

6 kroků pro úspěšnou vánoční kampaň na sociálních sítích

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vánoce, Vánoce přicházejí… Možná ne zcela, ale minimálně se blíží. A vy byste to měli zohlednit i na sociálních sítích. Sice to pravděpodobně bude pracné a časově náročné (tedy pokud to chcete udělat správně), ale v konečném důsledku i velmi účinné. Podívejte se, jak přizpůsobit aktivitu na „sockách“ svátečnímu období.

Vánoce jsou pro každý e-shop i poskytovatele služeb na internetu milovaným i (tak trošku) nenáviděným obdobím zároveň. Objednávky se sice množí, ale to i stres, povinnosti a zodpovědnost. Člověk pak často neví, kde mu hlava stojí a nezvládá to. Proto je vhodné přemýšlet o dva tahy dopředu a připravit si komunikační strategii pro sociální sítě už v předstihu, abyste si trošku uvolnili ruce a nemuseli to řešit za pochodu. Ale to už se pomalu dostáváme k samotným tipům. Tak pojďme na ně.

1. Vymyslete si podrobný plán

Naprostým základem úspěšné optimalizace sociálních sítí na Vánoce je uvažovat koncepčně. Jen málokdo totiž přijde s opravdu dobrými nápady na poslední chvíli. Proto doporučujeme začít tvořit plán na předvánoční strategii s dostatečným předstihem. Začněte s analýzou výsledků minulých kampaní a vycházejte z ní. Zjistěte, co fungovalo a čeho se naopak letos bude vhodné vyvarovat. Promyslete si, jak bude aktuální kampaň vypadat a které prvky má obsahovat. Připravte si poté alespoň orientační harmonogram jednotlivých příspěvků, abyste věděli, co, kdy a kde hodláte publikovat.

2. Co nejdříve kontaktujte externisty

Vaši spolupracovníci budou pravděpodobně také v jednom kole, a proto je záhodno se s nimi domluvit a poslat jim podklady s co největším předstihem, aby vše stihli a nedělali to v časovém presu. Výsledek práce přetíženého a uvolněného grafika se může výrazně lišit.

3. Nasaďte vánoční facelift

Vánoční kampaň musí být autentická. A toho těžko docílíte, pokud máte jako profilový obrázek nebo cover nastavenou letní nebo defaultní fotku. Převlékněte tato místa do vánoční hábitu, aby vizuál ladil s obsahem, který teď hodláte sdílet. Sjednocený design bude působit daleko lépe, i kdyby to mělo znamenat jenom to, že ke své standartní fotografie přidáte santaclausovskou čapku. I taková snaha se cení, byť třeba bude úsměvná.

4. Vytvářejte vánoční obsah

Speciální kampaň potřebuje content na míru. A proto je nutné přicházet s obsahem ve svátečním duchu a vánoční tematikou. Dochází vám inspirace a už nevíte, o čem v tomto období psát? Podívejte se na náš článek 5 tipů na předvánoční marketing a bohatšího Ježíška.

5. Zapojte publikum anket do soutěží

Soutěže představují osvědčený způsob, jak zvýšit dosah. Přichystejte si pěkné ceny a vyzvěte lidi, aby sdíleli to, co chcete s tím, že několik výherců bude posléze odměněno. Další možností je zapojit publikum do originální a vtipné ankety. Představte si, že provozujete kosmetický salón nebo e-shop s doplňky pro ženy.  Co se třeba obrátit na publikum s dotazem, jaká služba by napomohla k tomu, aby si Ivánek místo Nastěnky vybral Marfušu. A coby možnosti dát modeláž nehtů, peeling, botox, liposukce, prodloužení vlasů atd. Plus nechat volné políčko jako možnost pro kreativitu hlasujících a jejich vlastní nápady.

6. Nastavte si publikační harmonogram

V této fázi už máte vymyšleno co, kdy a kde chcete mít a zároveň je vše potřebné zpracováno tak, aby to mohlo jít do světa. Připravte si tedy jednotlivé příspěvky k publikování dle plánu a hned máte o starost méně!

Delegujte své starosti na nás

Jste v časovém presu a nestihnete ani vymyslet vánoční kampaň, natož abyste ji zrealizovali? Obraťte se na nás. Rádi vám připravíme sváteční content na míru a postaráme se i o nastavení publikačního plánu.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba