Vánoce, Vánoce přicházejí… Možná ne zcela, ale minimálně se blíží. A vy byste to měli zohlednit i na sociálních sítích. Sice to pravděpodobně bude pracné a časově náročné (tedy pokud to chcete udělat správně), ale v konečném důsledku i velmi účinné. Podívejte se, jak přizpůsobit aktivitu na „sockách“ svátečnímu období.
Vánoce jsou pro každý e-shop i poskytovatele služeb na internetu milovaným i (tak trošku) nenáviděným obdobím zároveň. Objednávky se sice množí, ale to i stres, povinnosti a zodpovědnost. Člověk pak často neví, kde mu hlava stojí a nezvládá to. Proto je vhodné přemýšlet o dva tahy dopředu a připravit si komunikační strategii pro sociální sítě už v předstihu, abyste si trošku uvolnili ruce a nemuseli to řešit za pochodu. Ale to už se pomalu dostáváme k samotným tipům. Tak pojďme na ně.
1. Vymyslete si podrobný plán
Naprostým základem úspěšné optimalizace sociálních sítí na Vánoce je uvažovat koncepčně. Jen málokdo totiž přijde s opravdu dobrými nápady na poslední chvíli. Proto doporučujeme začít tvořit plán na předvánoční strategii s dostatečným předstihem. Začněte s analýzou výsledků minulých kampaní a vycházejte z ní. Zjistěte, co fungovalo a čeho se naopak letos bude vhodné vyvarovat. Promyslete si, jak bude aktuální kampaň vypadat a které prvky má obsahovat. Připravte si poté alespoň orientační harmonogram jednotlivých příspěvků, abyste věděli, co, kdy a kde hodláte publikovat.
2. Co nejdříve kontaktujte externisty
Vaši spolupracovníci budou pravděpodobně také v jednom kole, a proto je záhodno se s nimi domluvit a poslat jim podklady s co největším předstihem, aby vše stihli a nedělali to v časovém presu. Výsledek práce přetíženého a uvolněného grafika se může výrazně lišit.
3. Nasaďte vánoční facelift
Vánoční kampaň musí být autentická. A toho těžko docílíte, pokud máte jako profilový obrázek nebo cover nastavenou letní nebo defaultní fotku. Převlékněte tato místa do vánoční hábitu, aby vizuál ladil s obsahem, který teď hodláte sdílet. Sjednocený design bude působit daleko lépe, i kdyby to mělo znamenat jenom to, že ke své standartní fotografie přidáte santaclausovskou čapku. I taková snaha se cení, byť třeba bude úsměvná.
4. Vytvářejte vánoční obsah
Speciální kampaň potřebuje content na míru. A proto je nutné přicházet s obsahem ve svátečním duchu a vánoční tematikou. Dochází vám inspirace a už nevíte, o čem v tomto období psát? Podívejte se na náš článek 5 tipů na předvánoční marketing a bohatšího Ježíška.
5. Zapojte publikum anket do soutěží
Soutěže představují osvědčený způsob, jak zvýšit dosah. Přichystejte si pěkné ceny a vyzvěte lidi, aby sdíleli to, co chcete s tím, že několik výherců bude posléze odměněno. Další možností je zapojit publikum do originální a vtipné ankety. Představte si, že provozujete kosmetický salón nebo e-shop s doplňky pro ženy. Co se třeba obrátit na publikum s dotazem, jaká služba by napomohla k tomu, aby si Ivánek místo Nastěnky vybral Marfušu. A coby možnosti dát modeláž nehtů, peeling, botox, liposukce, prodloužení vlasů atd. Plus nechat volné políčko jako možnost pro kreativitu hlasujících a jejich vlastní nápady.
6. Nastavte si publikační harmonogram
V této fázi už máte vymyšleno co, kdy a kde chcete mít a zároveň je vše potřebné zpracováno tak, aby to mohlo jít do světa. Připravte si tedy jednotlivé příspěvky k publikování dle plánu a hned máte o starost méně!
Delegujte své starosti na nás
Jste v časovém presu a nestihnete ani vymyslet vánoční kampaň, natož abyste ji zrealizovali? Obraťte se na nás. Rádi vám připravíme sváteční content na míru a postaráme se i o nastavení publikačního plánu.