SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

7 nejčastějších chyb, kterých se dopouštíme na stránce „O mně“
Středa, 28 Listopad 2018 / RUBRIKA:

7 nejčastějších chyb, kterých se dopouštíme na stránce „O mně“

Snad žádná stránka se neobejde bez sekce „O mně“ nebo „O nás“.  Jde totiž o ideální prostor k představení sebe sama a způsob, jak zvýšit důvěryhodnost v očích čtenářů. Kdo by neocenil možnost udělat dojem nejen svými službami, ale i vlastní osobností? Ve zdánlivě doplňkové pasáži „O mně“ dřímá obrovský potenciál, který je však v drtivé většině případů zcela nevyužitý. Podívejte se na ty nejčastější chyby, ať se jich můžete vyvarovat.

  1. Chyba – nemáte stránku O mně

Zajímavý obsah je přítomen, atraktivní design i stylová grafika taky, leč sekce „O mně“ chybí. Proč? Nejspíš si myslíte, že podobné stránky jsou klišé. Možná nevíte, co byste tam napsali a představa mít celou podstránku pouze o sobě vás děsí. Anebo se snažíte být kreativní a nazvete tuto část webu jinak. Třeba „žena za webem“ či „… ale to ještě není všechno, přátelé!“ Chcete se přece odlišit.

Omyl. Marketingový guru a expert na oblast UX Steve Krug ve své knize Don´t Make Me Think připomíná, že nikdo nechce přijít na vaše stránky a složitě hledat, kdo jste, co děláte a proč by si měl váš web pročíst. Každá stránka potřebuje sekci „O mně“. Tak se nesnažte být přehnaně chytří a nazvěte ji tak.

  1. Chyba – nelze najít vaše jméno, profesní úspěchy nebo reference

Řekněme, že bych vás chtěl doporučit známému, jenž by mohl využít vašich služeb. V tom případě by bylo fajn znát vaše jméno. A tím myslím pravé jméno, nic jako „Realitní král“, „Kněžka rozkoše“ nebo „Fotbalová máma“. Ano, na Twitteru může podobná přezdívka vypadat jakože cool, jenže na seriózním promo webu (berete váš byznys přece vážně, ne?) to působí nepatřičně. Zkuste alespoň v části „O mně“ odložit přezdívku nebo profesní alias a uveďte celé své jméno. Jako když se představujete ve formální společnosti.

Připojte tedy i příjmení. Pokud nejste Madonna nebo Sting.

Nabízíte nějaké odborné služby a vlastníte příslušný titul nebo certifikát, který vás opravňuje k výkonu této profese? Dejte je tam. Nic tím nezkazíte, ba naopak. Přidá vám to na důvěryhodnosti. To samé platí pro pěkné umístění v oborových soutěžích. Když najdu na webu mladé architektky zmínku o nějakém ocenění, ihned poznám, že je profík, ač jsem laik a stěží rozpoznám gotiku od secese.

  1. Chyba – nevím, jak vypadáte

Jasně, ne každý vypadáme jako Adonis, hodně lidem je focení nepříjemné a mnoho z nás není fotogenických, ale když už prodáváte své služby, tak musíte prodávat i sami sebe. Pokud si vás budu chtít objednat nebo doporučit, chtěl bych si k jménu přiřadit i obličej. Získám tak bližší představu, kdo jste. A když si k psanému projevu přidám i fotku, ihned budu mít dojem, že vás alespoň trochu znám.

  1. Chyba – nudný text

Já vím, je nepříjemné slyšet, že to, nad čím jste strávili tolik času, je o ničem. Ale pravda někdy bolí. Často se stává, že si lidé otextují bez problémů celý web, a když dojde k sekci „O mně“, najednou začnou zmatkovat. Neví, co si mají počít a dají dohromady jen nějaký paskvil, aby to měli rychle za sebou. Psát o sobě není lehké, protože nemáte ten odstup a objektivita opravdu nehrozí. Nicméně všechno jde, když se chce. Stačí se řídit třemi jednoduchými radami:

  1. Nesnažte se být někým, kým nejste. Budete pak působit přirozeně, věřte mi.
  2. Pište tak, jak píšete vždycky. Nezalekněte se toho, že tohle je o vás. Pokud vám to dělá problém, zkuste si představit, že píšete o někom jiném a vyprávějte ten příběh ve třetí osobě. Uvidíte, že to půjde líp.
  3. Nebojte se to občas odlehčit. Tohle je neformálnější část, takže nějaký vtípek nebo sebeironie vůbec nevadí.
  1. Chyba – používáte pouze video

Video je výborný způsob, jak si rychle vytvořit vztah s návštěvníky. Vždyť z něj zjistíte daleko více, než z psaného textu. Okamžitě víte, jak daný člověk vypadá, jakou má barvu hlasu a i z gest nebo mimiky si snadno uděláte první dojem. To je samozřejmě super, ale pouze v případě, pokud tam je i nějaký doplňující text.

Někdo váš web třeba navštíví z práce a chtě nechtě si váš hlas poslechnout nemůže. Mějte také na paměti, že nemusí mít 5 minut a 42 vteřin času a trpělivosti, aby se s vámi seznámil prostřednictvím klipu. Hodně lidí video miluje, dost z nich ho nemusí. Využívejte ho tedy opatrně, úsporně a jen v kombinaci s textem.  Ať uspokojíte obě strany.

  1. Chyba – vyprávíte, vyprávíte a vyprávíte

Příběhy jsou skvělé. Ty dobré z nich okamžitě vtáhnou do děje a snadno vzbudí emoce, což může změnit názor lidí nejen na vás, ale i vaše služby. Jenže dobré příběhy jsou vzácné. Často se spíše setkávám se sáhodlouhými romány o tom, jak se pan X dostal k pozici Y. Nuda, nuda, šeď. Pokud chcete návštěvníkům odvyprávět váš životní nebo profesní příběh, udělejte to, prosím, zajímavé.  Tip na závěr – co připadá zajímavé vašim čtenářům? Oni samotní a věci, které jim prospějí. To jsou hned dva podněty, od nichž se můžete odpíchnout.

  1. Chyba – myslíte si, že vaše stránka „O mně“ je pouze o vás

… a je to naprosto přirozené, vždyť název přece vypovídá jasně, že? Jenže chyba lávky. Většina lidí zapomíná, že stránka „O mně“ ve skutečnosti je především o lidech, kteří na ni kliknou. To oni hrají hlavní roli, vy jste jen prostředník. Koncipujte stránku „O mně“ jako hovor k zástupci vaší cílovky. Mluvte o tom, jak vyřešíte jeho problémy, jak mu můžete pomoci a proč by se měl obtěžovat a přečíst vše, co máte na srdci.

Takže ano, „O mně“ je opravdu místo, kde máte jedinečnou příležitost mluvit o sobě, ale pouze v kontextu toho, jak posloužíte těm, kteří to budou číst.

O vás bez vás?

Ale ne, to zas ne. Jednou stačilo. Bohatě. Upravte svou stránku „O mně“ nebo „O nás“ tak, aby pojednávala o vás, ale zároveň promlouvala k lidem. Buďte uvolnění, nebojte se třeba i lehce shodit a nezapomínejte na to, že i sekce „O mně“ může prodávat. 

Volně přeloženo z: https://www.copyblogger.com/how-to-write-an-about-page/

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP