SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Affiliate marketing v teorii i praxi

Znáte pojem affiliate marketing? Jde o partnerskou formu marketingu na bázi provizního systému, který je založen na provázanosti služeb nebo produktů se stránkami, které je doporučují. Zkrátka způsob propagace prostřednictvím sítě affiliate partnerů, kteří jsou za to odměněni podílem z prodeje. 

Je smutné, když kovářova kobyla cválá bosa, a proto jsme coby rozvíjející se marketingová firma chtěli na vlastní kůži vyzkoušet všechny formy on-line propagace, abychom věděli, co každá z nich obnáší a mohli je v budoucnu zakomponovat do marketingových strategií pro naše klienty. A affiliate marketing byl dlouho tématem, nad kterým jsme často debatovali. Ale ono to není tak jednoduché, jak se může zdát. 

Affiliate marketing a PTL 

Jsme totiž profesně velmi hrdí, a tak cítíme značnou odpovědnost za vše, co pouštíme ven i my samotní. Takže je jasné, že si dáváme hodně záležet s výběrem produktů nebo služeb, které bychom mohli doporučit vám, našim čtenářům a zákazníkům. Což o to, affiliate marketing představuje relativně snadnou možnost, jak přijít k nějakému zisku, ale je to dvousečná zbraň. Pokud doporučíš službu, která nebude dostatečně dobrá nebo přínosná pro tvé publikum, tak možná získáš pár stříbrných, ale ztratíš důvěryhodnost v očích těch nejdůležitějších lidí pro tvůj byznys. A to je velmi děsivá představa.  

Toho jsme si plně vědomi. A právě to byl důvod, proč jsme tak dlouho hledali vhodný affiliate program, jehož produkt bychom mohli s klidným srdcem nabídnout těm, na kterým nám nejvíce záleží. Našli jsme službu, jež nám velice pomohla a jsme přesvědčeni, že ji oceníte i vy. 

Kolegyně Petra ovládá mistrně jazyk, leč primárně pouze ten český. To pro copywritera není apriori žádný handicap, jenže jedním z našich hlavních cílů je průběžné vzdělávání v oboru, což v případně internetového marketingu lze jen těžko, když aktuální trendy nejrychleji zachytíte ze zahraničních zdrojů. 

Petra vypadá na čerstvých pětadvacet, ale její občanka se jí snaží nakecat něco jiného. Rok sem, rok tam, to není vůbec důležité. Podstatné je to, že kolegyňka patří asi mezi tři čtvrtiny Čechů, kteří mají problém s cizími jazyky. Je i v početné skupině dospělých lidí, kterým se nepodařilo naučit další jazyk, ačkoliv se o to dlouhé roky snažili. A cítí se kvůli tomu špatně, protože malé dítě se naučí libovolný jazyk do 3 let.  

Na učení jazyků není nikdy pozdě 

Na učení jazyků je zarážející ještě jeden fakt. Čím méně času tomu dáte, tím lepší můžete očekávat výsledek. Přesněji, učení jazyků bychom se v kuse měli věnovat maximálně 20 minut. Ne více.  Při delším úseku totiž ztrácíme pozornost a nově naučené věci proto spíše zapomeneme. Takové schéma Petře vyhovuje i proto, že pracuje z domova a pozornost tak dělí mezi péči o domácnost, starost o rodinu a práci. Času tak nemá nazbyt a už vůbec několik hodin v kuse. Proto jsme ji přihlásili do kurzu Easylingo. A nelitujeme. My, ani Petra 😊 

Cizí jazyky zvládnete hravě i vy 

Určitě jste slyšeli o někom (a možná i o vás samotných), kdo nemá talent na jazyky. Kdyby to byla pravda, neumíme dnes ani mateřskou řeč. Problém spočívá ve vzdělávacím systému, který jazyky učí špatnou a nepřirozenou metodou. Malé dítě taky nesedí v lavici a nedrtí se gramatická pravidla, ale učí se v přímé interakci s určitými předměty a situacemi. Jak ale tento druh výuky simulovat ve světě dospělých? 

K tomu slouží 7 pravidlech rychlého učení jazyků. Některá jsme vám už jemně nastínili, avšak to podstatné se dozvíte zde. Chcete se konečně naučit nějaký cizí jazyk? Ono to jde a ne že ne. Dokonce za velmi rychlou dobu, a to i v pokročilejším věku. Dopřejte si ten pocit cítit se i v zahraničí „jako doma“. Vždyť kolika jazyky umíte, tolikrát jste člověkem. A být jen jedním, by byla škoda.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba