SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Aktuální trendy v SEO
Pondělí, 12 Březen 2018 / RUBRIKA:

Aktuální trendy v SEO

Všechny cesty vedou do Říma. Toto pořekadlo zřejmě souvisí s tehdejšími představami o středu světa a pravděpodobně se datuje k roku 29 našeho letopočtu, kdy dal císař Augustus postavit u Saturnova chrámu na fóru Romanu tzv. zlatý milník. Ten stál na pomyslném středu říše a sbíhaly se k němu veškeré silnice, které z různých stran mířily k Římu. Lze ale dosáhnout toho, aby každé internetové putování příslušníků vaší cílové skupiny skrze vyhledávač vyústilo v návštěvu vašeho webu? Od toho je tu SEO. Jak vytvořit z vaší stránky zlatý milník žádoucí „cílovky“? Jděte s dobou, sledujte aktuální trendy v SEO. Nezůstávejte v on-line marketingové antice.

O čem si teď špitá markeťácká komunita aneb nejaktuálnější trendy v SEO

I SEO se neustále vyvíjí. Vyhledávače se přizpůsobují současným trendům, tudíž je potřebné, aby i optimalizace webových stránek dokázaly zachytit tempo a nezůstaly stát na místě.

Jedním z nejnovějších fenoménů, kterému znalci v oboru přikládají velkou váhu, je důraz na responzivní charakter každé stránky, aby byla stránka zobrazitelná a všechny její funkce plně funkční i na mobilních zařízeních. Tento jev potvrzuje i průzkum společnosti KPMG z roku 2016, který ukázal, že 75,6 % Čechů využívá internet v mobilu i pro vyhledávání.

S tím souvisí i trend přizpůsobení se hlasovému vyhledávání a schopnost reagovat na mluvený projev. Další sílicí faktor, na který je radno se zaměřit, představuje rychlost načtení stránky. V případě webů, jejichž služby se soustředí převážně na jeden region či nejbližší okolí, se pak čím dál tím více doporučuje provést lokální optimalizaci a upravit stránku za účelem propagace pro danou lokalitu, například přidáním jejího názvu do titulku.

RankBrain

Mezi aktuální trendy v SEO řadíme i RankBrain. To je algoritmus, o němž samotný Google prohlásil, že byl v loňském třetím nejdůležitějším hodnotícím faktorem pro organický výběr. RankBrain analyzuje a vyhodnocuje reakce uživatelů na výsledky vyhledávání.

Uveďme si příklad. Čekáte návštěvu a chcete je překvapit domácími muffiny, které jste buďto ještě v životě nepekli nebo už zapomněli, jak na ně. Automaticky kliknete na první nabídnutou položku, jenže chyba lávky – recept je odfláknutý, zjednodušený a má špatné uživatelské hodnocení. Zkrátka obsahová verze Evžena Oněgina. Zbytečný článek. Během pár vteřin tuto stránku opustíte a dáte šanci té, která byla v Google vyhledávači na třetí pozici.

To už je jiná liga. Přehledná, podrobná a srozumitelná, takže si ji necháte otevřenou na liště počítače, který si vezmete s sebou do kuchyně. Protože je přínosná a stojí za přečtení. Celkově tak na tomto webu strávíte mnohem více času než na prvním. A RankBrain to náležitě zohlední.

Pokud dostatek lidí okamžitě uteče z dosud první stránky, Google ji degraduje. Místo ní pak posune výš stránku, která má vysokou míru prokliku a na níž bývají uživatelé v průměru delší dobu. A z té „vaší“ třetí může být rázem v čele vyhledávacího pelotonu.

Featured snipped a optimalizace na klíčová témata a odpovědi

Všimli jste si, že někdy odpověď na váš dotaz najdete přímo na stránce výsledků vyhledávání, takže jste už nemuseli navštívit žádný z nabízených webů?

Jak vidíte na ilustračním obrázku, SERP obsahuje doplňující prvky, kde můžete najít dostačující odpověď na svůj dotaz, aniž byste složitě proklikávali řadu z nabízených výsledků.

Jedná se tedy o „nultou“ pozici, která se zobrazí ještě před stránkou na prvním místě vyhledávání. Dozvíte se, co potřebujete a ihned pod odpovědí zjistíte, komu za ni vděčíte. A ten někdo musí být opravdu kapacita v oboru, když z jeho stránek Google čerpá univerzální definice, že?

Ano, i takhle se buduje brand. Kdo je upřednostněn před wikipedií, toho je nejspíše záhodno brát vážně. Tomuto fenoménu se říká hledání bez klikání a mezi jeho hlavní instituty patří tzv. featured snipped. Jejich význam se neustále zvyšuje, jen za minulý rok se vzrostlo průměrné zastoupení featured snippet ve výsledku vyhledávání o 13 %, ale v některých odvětvích dokonce až o 25 %.

Nejsrozumitelnější vysvětlení bývají názorné příklady, tak pojďme na něj. Představte si, že máte e-shop s LED osvětlením. Určitě znáte vaši cílovou skupinu, takže si dokážete zodpovědět tyto otázky:

  • Co by mohli vaši potenciální zákazníci hledat?
  • Co je může zajímat?
  • S čím mohou mít problémy?

Vžijte se do své cílové skupiny a zkuste si sepsat všechny možné dotazy, které by mohli potenciální i skuteční klienti položit Googlu. Pokud někdo tuší, že existuje něco jako LED osvětlení, ale ještě ho nikdy nevlastnil a tím pádem je k němu zdravě skeptický, pravděpodobně se zeptá:

  • Co je LED?
  • Jaké jsou výhody LED osvětlení?
  • Jaká je životnost LED žárovky?
  • Je LED světlo škodlivé?

Ti, kteří už LED osvětlení mají a nepotřebují „přesvědčovat“ k prvotní investici se třeba ptají „Jak nainstalovat LED panely/reflektory/pásky“ atd.

Zjistěte si, na které dotazy z vašeho oboru se ve výsledku vyhledávání zobrazují featured snipped a optimalizujte obsah vašich stránek tak, aby reflektoval klíčová témata, otázka a odpovědi. Budujte značku a obecné povědomí o vaší firmě, aniž by vás někdo musel navštívil.

Videoobsah je důležitější, než kdy dřív

Respektovaná IT firma Cisco předpovídá, že koncem roku 2021 bude podíl online videí na veškeré návštěvnosti dosahovat až 80 %. Ano, čtete správně. Samozřejmě, že to jenom predikce, ale velmi fundovaná. A 4/5 virtuálního koláče návštěvnosti už je pěkná porce, nemyslíte?

Když už jsme u těch čísel, víte, jaký jsou dva nejpoužívanější vyhledávače na světě? První místo Googlu vás asi nepřekvapí, ale druhá pozice pro YouTube pravděpodobně ano. Máte co říct k vašemu oboru? Udělejte to i prostřednictvím videa. Můžete tímto způsobem nějak pomoci vašim zákazníkům? Natočte praktické návody, rady, tipy a triky, které by mohly být užitečné a doplňte jimi třeba článek i na blogu, prodloužíte tím čas, který stráví na vaší stránce.

Další výhoda tkví ve skutečnosti, že na YouTube je (myšleno mezi podnikateli) obecně poměrně malá konkurence, takže i několik užitečných videí vás může dostat mezi tamní špičku v oboru.

Tip: Všechna videa a jejich popisky optimalizujte s ohledem na SEO, posunete se tak i v Googlu.

Nezapomínejte na základy

Tak jsme si představili ty nejaktuálnější trendy v SEO, mějte ale na paměti, že výše zmíněné vychytávky slouží pouze coby inspirace, jak sekundárně vylepšit váš web. Primární složkou úspěchu je a vždy bude kombinace kvalitního obsahu a relevantních zpětných odkazů. Bez toho budete ve vyhledávači hluboko v poli poražených, kde vás RainBrain, hlasové vyhledávání ani YouTube nezachrání.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Support