SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

AMP – technologie pro rychlejší web i dynamičtější e-mail

Chcete mít stránky rychlé jako blesk? Měli byste. Tempo načítání na PC i mobilních zařízeních je totiž jedním z hlavních kritérií, podle kterého Google hodnotí a (ne)doporučuje weby svým uživatelům. A AMP technologie představuje snadné i rychle aplikovatelné řešení. Oč vlastně jde, jak ji můžete implementovat na vaše stránky a kterak s ní lze nově vyšperkovat e-mail?

Co je AMP?

Hledali jste někdy něco na Googlu prostřednictvím tabletu nebo chytrého telefonu? Pokud ano, tak jste si u některých nabízených stránek určitě všimli ikonky blesku. Ta označuje AMP neboli Accelerated Mobile Pages. Jde o Googlem vytvořenou technologii, která umožňuje načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin, nehledě na to, jak rychlé je připojení. AMP tedy jsou zjednodušené verze stránek optimalizované pro rychlé načítání na telefonech.

Teorie rychlejšího načítání stránek

Každá inovace má technické pozadí, které drtivou většinu koncových uživatelů nezajímá. Je ale vhodné ho objasnit, aby si ta po informacích lačná menšina dokázala představit, v čem daná novinka spočívá. V případě AMP tkví v optimalizaci kódu stránek a ukládání dat do mezipaměti Googlu i jeho sítě pro doporučování obsahu. Díky rychlejšímu protokolu HTTP/2 pak bude nejpoužívanější vyhledávač schopen prakticky ihned načíst veškeré statické soubory, jako jsou obrázky, JavaScriptové soubory nebo HTML dokumenty.

Výhody AMP v praxi

=> Zvýšení rychlosti načítání stránek,

=> kvalitnější uživatelský prožitek,

=> větší atraktivita pro vyhledávací roboty,

=> lepší pozice v SERPu.

Jak implementovat?

Zaměřme se na nejprve WordPress, což je systém pro správu obsahu, na kterém běží většina českých webů. Pokud je to i váš případ, tak vám stačí nainstalovat oficiální plugin a voilá – máte AMP. Používáte i YOAST SEO? Nezapomeňte aktivovat Glue for Yoast SEO & AMP,  který umožní zobrazovat ve zrychlené verzi stránek i data z YOAST pluginu, jako jsou meta description, titulky apod. Počet zaindexovaných AMP stránek a případné chyby na nich si pak můžete průběžně sledovat v nástroji Google Search Console.

AMP kromě WordPressu podporují i ostatní content management softwary, jako je Drupal, Squarespace a další. V tom případě vaším prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu bude seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci.

AMP pro e-maily

A to nejnovější na konec. Google koncem března představil nástroj AMP for E-mail, jehož prostřednictvím chce statické e-maily přeměnit do dynamické podoby.  Internetová pošta měla původně podobu prosté textové zprávy. Tu si víceméně drží doposud, ale přibyla k ní podpora HTML, díky které se dnes v newsletterech běžně setkáváme s obrázky, změnami stylů a formátováním. Kalifornský gigant teď přidává do své webové služby Gmail podporu HTML, CSS a JavaScriptu, přičemž zároveň zachovává rychlost načítání.

Tím se snaží dosáhnout dynamičtější formy e-mailů, které budou schopné aktualizovat svůj obsah v návaznosti na adresátem provedených akcích. Nyní si už například můžete listovat katalogem či odpovědět na komentář v Google Dokumentech, aniž byste museli otevřít příslušnou stránku a přejít na ni. Tyto úkony již lze provést přímo v mailu.

Zdroj: https://www.blog.google/products/gmail/take-action-and-stay-up-to-date-with-dynamic-email-in-gmail/

Zrychlete to

Všichni víme, že čas jsou peníze. Proto má obrovskou výhodu každý web, na jehož načtení nemusíme čekat. Takové stránky preferujeme jak my uživatelé, tak roboti, kteří nám je ve výsledku vyhledávání doporučují na předních místech. Nezapomeňte zrychlit vaši internetovou prezentaci, ať neplatí, že pomalí končí poslední. Aktivujte si AMP technologie a nenechte se zbytečně předskočit někým, kdo sleduje aktuální trendy.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba