SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Bude Česko solidární?

2. května 2018 proběhla v Praze mezinárodní konference Solidární Česko. Jelikož akce vyzývala k účasti ty, kteří založili společensky prospěšnou organizaci nebo fandí sociálnímu podnikání, nemohli jsme tam chybět. ?

Na první pohled na akci zaujala velmi přátelská vstřícná atmosféra. To ovšem neznamená, že by nezaznívaly kontroverzní otázky. Ale ukázalo se, že lidé s dobrým srdcem a pozitivním nasměrováním spolu mohou v přátelském duchu diskutovat i při rozdílných pohledech na určitá dílčí témata. Viděli jsme, že na kritiku se dá odpovědět věcně a bez urážení těch, kteří nepříjemné otázky kladou.

Akce se zúčastnili nejen zástupci neziskového sektoru, ale již zmínění představitelé sociálních podniků a také klasických komerčních firem.

Velmi zajímavé bylo vystoupení generálního ředitele (dále jen „GŘ“) České spořitelny (dále jen „ČS“) Tomáše Salomona. ČS uchopila sociální ekonomiku strategickým způsobem. Nekončí u klasických CSR aktivit (company social responsibility) a vlastních nadací jako většina uvědomělých korporací, ale má též velmi propracovanou sekci sociální ekonomiky. Co mě potěšilo, je představení hodnot ČS, které jsou téměř totožné s těmi, které jsme si při začátku sociálního podnikání sami stanovili. Snahou GŘ je, aby práce zaměstnance bavila, aby spolu aktivně spolupracovali a zákazníky brali jako toho, kvůli kterému tu jsou. Stejné principy se snažíme od počátku rozvíjet i v PTL.

Z mého pohledu nebyla tato konference o sdělování nějakých závratně nových informací. Bylo to spíše o povzbuzení a ukázání, že sociální ekonomika v ČR je a existuje zde stále rostoucí skupina lidí, která aktivně přispívá k tomu, aby byl život na zemi lepší. A to nejen díky čerpání dotací, ale především skrze vlastní píli, pracovní nasazení, výrobou užitečných hodnot a poskytováním smysluplných služeb.

Pro stručnost jen pár střípků, které na konferenci zazněly:

„Buďme trpěliví a kultivujme dobro.“ „Každý má dělat co nejlépe umí.“ „Síťováním specialistů se vyprodukuje kvalitnější hodnota.“ „Každý malý krůček je cenný.“ „Důležitá je rovnováha mezi pokorou a sebevědomím.“ A klasické „Mysli globálně, jednej lokálně.“

Mnohem hlubší rozbor by si zasloužily názory, že lidé nemají zájem o diskuse na témata, která se jich bezprostředně nedotýkají, že tolerance je vnímána jako slabost nebo že tvořiví a kreativní lidé jsou pro společnost přínosnější než ti s tvrdými lokty.

Z odpoledních workshopů jsem se logicky zúčastnil toho mediálního, kde jsme si pod vedením Pavlíny Kvapilové představili aktuální trendy sociálních sítí a jak, nejen přes webové stránky, zaujmout potenciální zákazníky.

socialni-Cesko

Co říci závěrem? Neziskový sektor nemá v současné době dobrou pověst. Přitom platí, že není neziskovka jako neziskovka (dále jen „NNO“). K tomuto tématu doporučuji knihu „Občanský sektor v ohrožení“. V ní je velmi detailně rozebráno, jak zde za posledních 15 let vyrostl určitý segment neziskovek placených „z Bruselu“, a to za účelem šíření politiky Evropské komise. Nicméně vedle těchto profesionalizovaných, mnohdy jednoúčelových NNO, u nás působí řada tradičních servisních organizací, které rozhodně nemají na růžích ustláno.

Je třeba pokračovat v osvětě, vysvětlovat rozdíly mezi sociální službou a sociálním podnikáním, ukazovat veřejnému i soukromému sektoru výhody zadávání zakázek ve veřejném zájmu a tím podporovat sociální ekonomiku bez dotací.

Zároveň sociální podniky musí pokračovat na cestě k profesionalitě a samostatné ekonomické udržitelnosti. I sekce sociální ekonomiky České spořitelny si na sebe musí vydělat, a to i když nabízí tak výhodné služby, které nemají na našem trhu obdoby. My se snažíme jít touto cestou.

Přečtěte si i oficiální zpráva pořadatelů o akci. Najdete tam i další fotografie z akce.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba