SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Chcete mít bohatého Ježíška? Začněte s předvánočními SEO úpravami už dnes

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Provozujete e-shop či jakýkoliv webový projekt, který může profitovat z vánočního šílenství? V tom případě už je nejvyšší čas začít s přípravou na nejhezčí svátky v roce. O dárky nejde, ty klidně nechte  na poslední chvíli, ale  potřebné aktivity v oblasti SEO byste měli učinit už dnes. Projeví se totiž až za několik měsíců, takže to načasování vyjde přesně.

Na SEO optimalizaci není nikdy brzo. Opravdu. S přípravou půdy pro vánoční kampaň začněte klidně už v létě. U vyhledávačů často platí, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. A je nejvýš na stránce výsledků. Na co byste neměli zapomenout?

Vánoční obsah

Nejdůležitější je samozřejmě průběžná tvorba relevantního obsahu. Máte zpracovanou analýzu klíčových slov? Vyhledejte v ní sezónní fráze a slovní spojení, souvisejí s Vánoci nebo svátky obecně. Udělejte z nich seznam a přidejte do něj i vybrané long tailové fráze, které by šly využít coby vstupní stránky na blogu či v e-shopu. Zanalyzuje si vámi vytvořený seznam a vyhodnoťte, na co se zaměřit. Doporučujeme využít méně hledané a co nejkonkrétnější fráze, které nejsou tolik konkurenční, a proto je lze relativně snadno přetavit v konverzi.

Velmi účinné bývají také série „návodných“ článků ve stylu „Vánoční dárky pro muže“, „Vánoční dárky pro ženy“ apod. Mnohdy ani není třeba použít slovo „Vánoce“ či „vánoční“, čímž se tyto landing pages stanou relevantní i pro narozeniny, svátky a další příležitosti někoho obdarovat. Máte produkty, které by se daly zařadit do kategorie nebo kategorií podle hledaných frází z analýzy klíčových slov? Udělejte jim samostatné vstupní stránky s vhodnou optimalizací pro tyto účely.

Titulek, popis, alternativní text

Tím rozumíme především převlečení titulku a meta popisku do vánočního kabátu. Tyto tagy jsou totiž prvním textem, který se lidem zobrazí na stránce s výsledkem vyhledávání. Zkontrolujte si, zda máte tyto položky správně vyplněné. Nezapomínejte ani na alternativní text u obrázků. Jejich důležitost stále roste, ať už coby faktor determinující pozici v SERPu, tak jako výsledek obrázkového vyhledávání.

Sledujte trendy

Nesmírně užitečným pomocníkem pro tvorbu a správné načasování předvánoční SEO optimalizace je i Google Trends. Prostřednictvím tohoto nástroje snadno zjistíte, co a kdy bylo trendy v minulosti. A to i jak v klasickém, tak  obrázkovém vyhledávání. Získáte tak názornou představu o tom, jak zacílit a načasovat svou kampaň.

Odkazujte na to, co prodáváte

Optimalizovaný text a vstupní stránky už máte, čímž jste naplnili nejdůležitější předpoklady pro to, abyste dostali potenciální zákazníky na váš web. Teď už zbývá to nejdůležitější – přetavit je ve skutečnou klientelu. Byla by věčná škoda nevyužít tuto obrovskou příležitost, a proto si pečlivě zkontrolujte interní prolinkování. Odkazujete v závěru článku na relevantní produkt či kategorii produktů? Vyzýváte ke koupi vánočního zboží pomocí fungujících linků? Přesvědčte se, že lidi nasměřujete tam, kde je chcete mít. Opravdu se to vyplatí. Zejména před Vánoci.

Podpořte SEO i dalšími cestami

Kvalitně a včasně provedená SEO optimalizace vám zajistí organickou návštěvnost.Ale předvánoční nákupní horečka je natolik silná, že se vyplatí podpořit prodej využitím dalších marketingových kanálů. Nabízíte opravdu kvalitní zboží, u kterého existuje velká šance, že zaujme cílovou skupinu? Využijte i placenou kampaň a zaměřte se na kontextovou reklamu, remarketing nebo klasickou pay-per-click formu inzerce. Nezapomínejte ani na e-mailing a Facebook, Twitter či Instagram. Komplexním předvánočním marketingem dosáhnete těch nejlepších výsledků. A bohatého Ježíška.

I my v PTL pravidelně před Vánoci připravujeme nějaký zvýhodnění balíček služeb. Chcete pomoci s předsváteční kampaní? Sledujte náš Zpravodaj, ať ještě ušetříte.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba