Provozujete e-shop či jakýkoliv webový projekt, který může profitovat z vánočního šílenství? V tom případě už je nejvyšší čas začít s přípravou na nejhezčí svátky v roce. O dárky nejde, ty klidně nechte na poslední chvíli, ale potřebné aktivity v oblasti SEO byste měli učinit už dnes. Projeví se totiž až za několik měsíců, takže to načasování vyjde přesně.
Na SEO optimalizaci není nikdy brzo. Opravdu. S přípravou půdy pro vánoční kampaň začněte klidně už v létě. U vyhledávačů často platí, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. A je nejvýš na stránce výsledků. Na co byste neměli zapomenout?
Vánoční obsah
Nejdůležitější je samozřejmě průběžná tvorba relevantního obsahu. Máte zpracovanou analýzu klíčových slov? Vyhledejte v ní sezónní fráze a slovní spojení, souvisejí s Vánoci nebo svátky obecně. Udělejte z nich seznam a přidejte do něj i vybrané long tailové fráze, které by šly využít coby vstupní stránky na blogu či v e-shopu. Zanalyzuje si vámi vytvořený seznam a vyhodnoťte, na co se zaměřit. Doporučujeme využít méně hledané a co nejkonkrétnější fráze, které nejsou tolik konkurenční, a proto je lze relativně snadno přetavit v konverzi.
Velmi účinné bývají také série „návodných“ článků ve stylu „Vánoční dárky pro muže“, „Vánoční dárky pro ženy“ apod. Mnohdy ani není třeba použít slovo „Vánoce“ či „vánoční“, čímž se tyto landing pages stanou relevantní i pro narozeniny, svátky a další příležitosti někoho obdarovat. Máte produkty, které by se daly zařadit do kategorie nebo kategorií podle hledaných frází z analýzy klíčových slov? Udělejte jim samostatné vstupní stránky s vhodnou optimalizací pro tyto účely.
Titulek, popis, alternativní text
Tím rozumíme především převlečení titulku a meta popisku do vánočního kabátu. Tyto tagy jsou totiž prvním textem, který se lidem zobrazí na stránce s výsledkem vyhledávání. Zkontrolujte si, zda máte tyto položky správně vyplněné. Nezapomínejte ani na alternativní text u obrázků. Jejich důležitost stále roste, ať už coby faktor determinující pozici v SERPu, tak jako výsledek obrázkového vyhledávání.
Sledujte trendy
Nesmírně užitečným pomocníkem pro tvorbu a správné načasování předvánoční SEO optimalizace je i Google Trends. Prostřednictvím tohoto nástroje snadno zjistíte, co a kdy bylo trendy v minulosti. A to i jak v klasickém, tak obrázkovém vyhledávání. Získáte tak názornou představu o tom, jak zacílit a načasovat svou kampaň.
Odkazujte na to, co prodáváte
Optimalizovaný text a vstupní stránky už máte, čímž jste naplnili nejdůležitější předpoklady pro to, abyste dostali potenciální zákazníky na váš web. Teď už zbývá to nejdůležitější – přetavit je ve skutečnou klientelu. Byla by věčná škoda nevyužít tuto obrovskou příležitost, a proto si pečlivě zkontrolujte interní prolinkování. Odkazujete v závěru článku na relevantní produkt či kategorii produktů? Vyzýváte ke koupi vánočního zboží pomocí fungujících linků? Přesvědčte se, že lidi nasměřujete tam, kde je chcete mít. Opravdu se to vyplatí. Zejména před Vánoci.
Podpořte SEO i dalšími cestami
Kvalitně a včasně provedená SEO optimalizace vám zajistí organickou návštěvnost.Ale předvánoční nákupní horečka je natolik silná, že se vyplatí podpořit prodej využitím dalších marketingových kanálů. Nabízíte opravdu kvalitní zboží, u kterého existuje velká šance, že zaujme cílovou skupinu? Využijte i placenou kampaň a zaměřte se na kontextovou reklamu, remarketing nebo klasickou pay-per-click formu inzerce. Nezapomínejte ani na e-mailing a Facebook, Twitter či Instagram. Komplexním předvánočním marketingem dosáhnete těch nejlepších výsledků. A bohatého Ježíška.
I my v PTL pravidelně před Vánoci připravujeme nějaký zvýhodnění balíček služeb. Chcete pomoci s předsváteční kampaní? Sledujte náš Zpravodaj, ať ještě ušetříte.