Jsme v novém roce a ten má všechny předpoklady být rokem výjimečným. Budou přicházející věci pozitivní nebo negativní? Je na místě těšit se nebo mít obavy? V tomto článku naznačím několik okolností, na které se můžeme alespoň trochu připravit.
Je osmička magická?
Numerology láká osmička na konci roku 2018. Zmiňují zejména letopočty 1918, 1938, 1948, 1968. Rok 1918 byl pro nás pozitivní. Těším se na mnohá připomenutí naší stoleté historie v letošním roce.
Čekají nás troje volby. Prezidentské, senátní a komunální. Kdo v kterých zvítězí, máme ve velké míře ve svých rukou. Podlehneme marketingovým kampaním nebo budeme hlasovat srdcem a rozumem?
Zimní Olympijské hry v Jižní Koreji určitě připoutají mnohé k televizním obrazovkám a internetu.
Vědecký pokrok
V roce 2018 se očekává představení zásadních vědeckých objevů a významných technologických novinek. Např. IBM uvede do provozu první kvantový počítač, ve větší míře se začne experimentovat s editací lidské DNA, kryptoměny se stanou široce rozšířenými platidly, bude pokračovat boom elektromobilů a robotů, umělá inteligence se skokově zdokonalí a rozšíří. Pro někoho radost z technologického vývoje, pro jiného obavy z nezamýšlených důsledků zasahování člověka do dosud nedostupných oblastí.
A co v oblasti internetového marketingu? Význam videa bude i nadále narůstat. Efekt personalizované reklamy a přizpůsobení sdělení cestě zákazníka objeví další skupiny inzerentů. A boom zaznamená tzv. nativní reklama. Oslovení zákazníka přirozeným způsobem, který vůbec nebude vypadat jako reklamní sdělení.
To je pro marketingovou agenturu dobrý signál. Poroste poptávka po profesionálních službách, které zajistí více než jen „vložení bannerů do AdWords“. I přes pokračující odpor a zvyšující se apatičnost ke klasické reklamě, ve vhodnou chvíli podané sdělení s přidanou hodnotu, přinese pozitivní odezvu.
Ohlédnutí za rokem 2017
Společnost PTL, s.r.o. má za sebou první ucelený rok své činnosti jako sociální podnik. To si také zaslouží bilancování. Během posledních 12 měsíců jsme všichni prožili hodně velmi příjemných a povzbudivých chvil. Ale také se potvrdilo, že každý chleba má dvě kůrky. Hodně jsme se při tom naučili. Někteří se postavili na vlastní nohy, objevilo se i zklamání.
Máme za sebou desítky realizovaných zakázek a spokojených zákazníků. Z téměř nulového obratu jsme se za 12 měsíců dostali na 1,5 mil. Kč. Útrata za „prokliky“ byla ve stovkách tisíc Kč. Naši zákazníci okusili v reklamě lepších výsledků, než když si kampaně spravovali sami nebo využívali služeb jiné firmy. A každý takový dílčí úspěch nás povzbudil k další činnosti.
Co čekáme my?
V roce 2018 plánujeme zdvojnásobení obratu. Věříme, že se přehoupneme přes 3 mil. Kč. Připravujeme nasazení sofistikovaného CRM systému, aby ani jedna zakázka neproklouzla a abychom stávajícím zákazníkům přinášeli služby ještě rychleji a proaktivněji.
Již v roce 2017 jsme experimentovali s PowerBI, nástrojem Microsoftu na analytickou práci s daty. Letos tuto nejmodernější cloudovou technologii využívající umělé inteligence (AI) nasadíme na vyhodnocování efektivity reklamních kampaní. Tím pro naše zákazníky získáme důležité signály ještě dřív, než dokáží jiné nástroje. To povede k dalšímu zefektivnění námi spravovaných kampaní.
Také věříme, že si v průběhu roku 2018 připneme odznak Google Partner a zapojíme se tím mezi společnosti, splňující vysoký profesionální standard dle kritérií společnosti Google.
A co mohou naši zákazníci očekávat od nás?
Neustále se učící organizaci, přinášející vždy něco navíc. Tým motivovaných lidí, kteří se umí porvat se životem a práce pro ně není jen získáním peněz na obživu. Profesionální komplexní služby od hloubkových SEO analýz stávajících webů, přes implementaci úprav, copywriting až po správu rozsáhlých reklamních kampaní. To vše zakomponované do business strategie organizace zákazníka. Ať už komerční firmy nebo neziskovky. Je nám vlastní přístup postavený na číslech a návratnosti investic, nikoli na planých slibech.
Přejeme Vám, ať máte rok 2018 úspěšný. Bez ohledu na okolnosti záleží především na Vás, jak budoucnost budete prožívat. Zahoďte veškeré obavy a těšte se na to dobré, co můžete ovlivnit. Ne nadarmo se říká: „Budoucnost přeje připraveným!“