SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Dělba práce v digitálním světě – jak (a proč) outsourcovat obsahový marketing?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dnes už každý ví, že obsah je král. Není tak třeba postopadesáté vyzdvihovat výhody content marketingu, pomocí kterého kontinuálně budujete firemní brand, vstupujete do všeobecného povědomí a získáváte nové zákazníky, což ve finále vede k zvýšení obratu. S tím jste jistě drahnou dobu obeznámeni a teď spíš jen řešíte, zda je lepší si dělat obsahový marketing na vlastní pěst či tuto nezbytnou část on-line propagace outsourcovat.  Podívejte se, jak postupovat, pokud zvolíte externí výpomoc.

Není riskantní požádat o pomoc zvenčí?

Ono se těžko odhodlává svěřit tak důležitou část vašeho byznysu do rukou někoho cizího, když jste svoji firmu budovali od začátku zcela sami a orientujete se oboru daleko více než člověk, který je v této oblasti pole neorané. Tento až rodičovsky starostlivý přístup svádí k odmítání pomoci z venku, protože jen sotva vám pomůže s obchodem osoba, jež nerozumí tomu, co děláte. A sotva během chvilky pochopí vše, k čemu jste se propracovávali dlouhé roky.

Omyl.

Kvalitní on-line marketér, copywriter nebo ideamaker nepotřebuje být expertem ve vašem oboru, aby vám mohl připravit content přesně na míru. Obsahoví specialisté totiž znají zákony prodeje, lidského myšlení a vědí, jak zaujmout a na koho cílit. Proto jim k profesionální práci stačí pouze pochopit základní princip podnikání a seznámit se s konkrétním byznys plánem. Nehledě na to, že mnohdy právě nezainteresovaný člověk přinese zcela nový pohled na věc, jelikož danou problematiku vnímá z pozice laika. A proto se dokáže i daleko lépe vcítit do kůže potenciálního zákazníka, který nedisponuje takovými znalostmi jako vy.

1. Proveďte si důkladnou rešerši

Vybrat toho správného pomocníka není snadné. A chce to čas. Oslovit prvního člověka, na kterého narazíte (ať už v osobním kontaktu nebo při listování vyhledávači) v drtivé většině případů nevede k úspěchu. Zaměstnance přece taky nenajímáte nahodile s tím, že buď to vyjde anebo nikoliv. Ani varianta s vyzkoušením nejlevnějšího „profíka“ nemusí být to pravé ořechové a ve finále by vás mohla přijít pěkně draho.

Rozhoďte sítě, udělejte si průzkum a zajímejte se hlavně o reference lidí, s nimiž o spolupráci uvažujete:

  • Jaké mají výsledky?
  • Co o nich říkají bývalí klienti?
  • Mají praktické zkušenosti v oblasti, s kterou potřebujete pomoci?

 

Nastudujte si maximum o jejich práci, ať si dokážete udělat konkrétní představu, co byste mohli čekat. Pokud si vedou profesní blog, určitě ho pročtete. Na něm se totiž snadno dozvíte, jestli (a do jaké míry) svému oboru rozumí. Naleznete-li tam přínosné, a i pro vás pochopitelné informace, lze to brát jako signál, že první předpoklad je splněn. Pak už se „jen“ zbývá podívat na jejich ceník a zjistit, jestli si je můžete dovolit.

2. Zeptejte se na možné týmové parťáky

Jedna z nejčastějších chyb při obsahovém outsourcingu spočívá v postoupení jednotlivých prvků několika odlišným subjektům. Třeba, když víte, že budete potřebovat nejen texty, ale i infografiku, obrázky nebo video. Každou věc zadáte jinému profíkovi, který odvede dobrou práci, avšak jejich výtvory spolu moc neladí. Je na nich prostě vidět, že fungují samostatně, jenže ne jako celek. Proto se dopředu informujte, zda vámi vybraná agentura nebo freelancer má možnost zajistit vytvoření kompletní mozaiky, složené z vícero střípků. Na výsledku to bude znát.

3. Informujte se o kapacitě

Na kvalitu se někdy musí počkat. V případě dlouhodobé spolupráce ovšem většinou máte něco jako VIP lístek, s kterým můžete předběhnout frontu ostatních zájemců. To však není automatickým pravidlem. Proto je vhodné dohodnout se na průběžné frekvenci a celkovém harmonogramu vašich potřeb, abyste dopředu měli nastavená pravidla, která budou vyhovovat oběma stranám. U nezávislých profesionálů nelze čekat, že jim dnes pošlete zadání a zítra dostanete vypracování, jako by tomu bylo v případě vašich zaměstnanců. Oni mají i další klienty. Mějte to na paměti.

… a co vám přinese vhodně outsourcovaná obsahová strategie?

Výrazně si usnadníte práci, protože vždy:

  • Obdržíte top texty bez pravopisných chyb, slovní vaty a se zohledněním všech pravidel prodeje.
  • Budete jednat s opravdovými profíky, kteří svému oboru rozumí a poskytnou vám cenný pohled zvenčí.
  • Získáte více času, abyste se mohli věnovat jiným činnostem, které mohou i nemusí souviset s vaším byznysem. 😊

 

Přeneste vaše problémy na naše bedra

Nejste zrovna dvakrát literárně nadaní a raději byste starosti s texty delegovali na někoho, kdo pokaždé napíše vymazlené a po gramatické, stylistické i prodejní stránce bezchybné texty? Nemáte dostatek času, abyste si tvořili obsah webu sami? Obraťte se na nás a přeneste vaše problémy na naše bedra. Rádi vám vytvoříme content přesně podle představ a potřeb.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba