SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Dělba práce v digitálním světě – jak (a proč) outsourcovat obsahový marketing?
Čtvrtek, 18 Duben 2019 / RUBRIKA:

Dělba práce v digitálním světě – jak (a proč) outsourcovat obsahový marketing?

Dnes už každý ví, že obsah je král. Není tak třeba postopadesáté vyzdvihovat výhody content marketingu, pomocí kterého kontinuálně budujete firemní brand, vstupujete do všeobecného povědomí a získáváte nové zákazníky, což ve finále vede k zvýšení obratu. S tím jste jistě drahnou dobu obeznámeni a teď spíš jen řešíte, zda je lepší si dělat obsahový marketing na vlastní pěst či tuto nezbytnou část on-line propagace outsourcovat.  Podívejte se, jak postupovat, pokud zvolíte externí výpomoc.

Není riskantní požádat o pomoc zvenčí?

Ono se těžko odhodlává svěřit tak důležitou část vašeho byznysu do rukou někoho cizího, když jste svoji firmu budovali od začátku zcela sami a orientujete se oboru daleko více než člověk, který je v této oblasti pole neorané. Tento až rodičovsky starostlivý přístup svádí k odmítání pomoci z venku, protože jen sotva vám pomůže s obchodem osoba, jež nerozumí tomu, co děláte. A sotva během chvilky pochopí vše, k čemu jste se propracovávali dlouhé roky.

Omyl.

Kvalitní on-line marketér, copywriter nebo ideamaker nepotřebuje být expertem ve vašem oboru, aby vám mohl připravit content přesně na míru. Obsahoví specialisté totiž znají zákony prodeje, lidského myšlení a vědí, jak zaujmout a na koho cílit. Proto jim k profesionální práci stačí pouze pochopit základní princip podnikání a seznámit se s konkrétním byznys plánem. Nehledě na to, že mnohdy právě nezainteresovaný člověk přinese zcela nový pohled na věc, jelikož danou problematiku vnímá z pozice laika. A proto se dokáže i daleko lépe vcítit do kůže potenciálního zákazníka, který nedisponuje takovými znalostmi jako vy.

  1. Proveďte si důkladnou rešerši

Vybrat toho správného pomocníka není snadné. A chce to čas. Oslovit prvního člověka, na kterého narazíte (ať už v osobním kontaktu nebo při listování vyhledávači) v drtivé většině případů nevede k úspěchu. Zaměstnance přece taky nenajímáte nahodile s tím, že buď to vyjde anebo nikoliv. Ani varianta s vyzkoušením nejlevnějšího „profíka“ nemusí být to pravé ořechové a ve finále by vás mohla přijít pěkně draho.

Rozhoďte sítě, udělejte si průzkum a zajímejte se hlavně o reference lidí, s nimiž o spolupráci uvažujete:

  • Jaké mají výsledky?
  • Co o nich říkají bývalí klienti?
  • Mají praktické zkušenosti v oblasti, s kterou potřebujete pomoci?

Nastudujte si maximum o jejich práci, ať si dokážete udělat konkrétní představu, co byste mohli čekat. Pokud si vedou profesní blog, určitě ho pročtete. Na něm se totiž snadno dozvíte, jestli (a do jaké míry) svému oboru rozumí. Naleznete-li tam přínosné, a i pro vás pochopitelné informace, lze to brát jako signál, že první předpoklad je splněn. Pak už se „jen“ zbývá podívat na jejich ceník a zjistit, jestli si je můžete dovolit.

  1. Zeptejte se na možné týmové parťáky

Jedna z nejčastějších chyb při obsahovém outsourcingu spočívá v postoupení jednotlivých prvků několika odlišným subjektům. Třeba, když víte, že budete potřebovat nejen texty, ale i infografiku, obrázky nebo video. Každou věc zadáte jinému profíkovi, který odvede dobrou práci, avšak jejich výtvory spolu moc neladí. Je na nich prostě vidět, že fungují samostatně, jenže ne jako celek. Proto se dopředu informujte, zda vámi vybraná agentura nebo freelancer má možnost zajistit vytvoření kompletní mozaiky, složené z vícero střípků. Na výsledku to bude znát.

  1. Informujte se o kapacitě

Na kvalitu se někdy musí počkat. V případě dlouhodobé spolupráce ovšem většinou máte něco jako VIP lístek, s kterým můžete předběhnout frontu ostatních zájemců. To však není automatickým pravidlem. Proto je vhodné dohodnout se na průběžné frekvenci a celkovém harmonogramu vašich potřeb, abyste dopředu měli nastavená pravidla, která budou vyhovovat oběma stranám. U nezávislých profesionálů nelze čekat, že jim dnes pošlete zadání a zítra dostanete vypracování, jako by tomu bylo v případě vašich zaměstnanců. Oni mají i další klienty. Mějte to na paměti.

… a co vám přinese vhodně outsourcovaná obsahová strategie?

Výrazně si usnadníte práci, protože vždy:

  • Obdržíte top texty bez pravopisných chyb, slovní vaty a se zohledněním všech pravidel prodeje.
  • Budete jednat s opravdovými profíky, kteří svému oboru rozumí a poskytnou vám cenný pohled zvenčí.
  • Získáte více času, abyste se mohli věnovat jiným činnostem, které mohou i nemusí souviset s vaším byznysem. 😊

Přeneste vaše problémy na naše bedra

Nejste zrovna dvakrát literárně nadaní a raději byste starosti s texty delegovali na někoho, kdo pokaždé napíše vymazlené a po gramatické, stylistické i prodejní stránce bezchybné texty? Nemáte dostatek času, abyste si tvořili obsah webu sami? Obraťte se na nás a přeneste vaše problémy na naše bedra. Rádi vám vytvoříme content přesně podle představ a potřeb.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora