SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Facebooková reklama – jeden ze základních kamenů online marketingu

Máte facebookový obchodní profil? Ne? Pak přicházíte o mnoho. Být vámi, položím hrnek s kávou a pádím si ho založit. A komu se nechce, ten (třeba) po přečtení tohoto článku změní názor. Věřím, že nejednoho přesvědčím a ten bude rychle vymýšlet název facebookové stránky. Uvidíte, co všechno získáte díky facebookové reklamě.

Dnes totiž rozhodně změníte skeptický názor ohledně prodeje prostřednictvím Facebooku. Tato sociální síť už dnes fakt není jen o vkládání fotek, videí a chlubení se prvním krůčkem potomka. A ano, dá se tu hodně dobře prodávat. Zkuste i vy najít smysl a pozitiva facebookové reklamy. Tak a jdeme na to ?

Co všechno propagovat prostřednictvím facebookové reklamy?

  1. Facebookový profil/stránku;
  2. konkrétní příspěvek vámi zveřejněný;
  3. událost;
  4. webové stránky nebo vybraný produkt na nich;
  5. mobilní aplikace.

Miřte facebookovou reklamou přesně na cíl

Facebooková reklama patří k těm levným, přesně cíleným, ihned dostupným a dravě efektivním možnostem. Stačí ji vyzkoušet a zjistíte, že je schopna přivést nejen fanoušky a návštěvníky webu, ale i nové zákazníky. Najděte cílové skupiny, u kterých lze předpokládat zájem o váš produkt nebo službu a zapůsobte na ně jim přizpůsobenou reklamou.

Na koho facebookovou reklamou zacílíte?

Namíříte přesně díky:

  • sociodemografických údajům – pohlaví, věk, bydliště, rodinný status, zájmy, vzdělání, chování na internetu;
  • na fanoušky vašeho obchodního profilu a jejich přátele;
  • na zákazníky z databáze – pomocí e-mailových adres nebo telefonních čísel;
  • na lidi, kteří už navštívili webové stránky – tzv.

 

Především ale máte úžasnou možnost oslovit přesně specifikovanou skupinu lidí. Nevěříte?

Konkrétní příklad vás určitě přesvědčí

FB totiž umožnil tak přesné cílení, jako je oslovení lidí, kteří se zajímají o investice do tzv. kryptoměn.

Jeden z našich klientů, specialista na platební management, se rozhodl předat informace o možnosti podnikání s kryptoměnou. Vše naplánoval formou seminářů, trvajících zhruba hodinku. První z nich měl v Brně, kde uspořádal pro velký zájem ještě jeden. A rozhodl se přednášet i v Praze. Opět s úspěchem.

A to ho povzbudilo v tom, že se rozjel do 7 dalších měst v naší republice a seznámil s tím další zájemce. Formou událostí na naší Facebookové stránce Váš příběh jsme zveřejnili jednotlivá města s konáním semináře a pustili je formou reklamy přímo do éteru mezi relevantní lidi v daných městech.

Prostřednictvím dobře zacílené facebookové reklamy naplnil své semináře cca 20 lidmi v každém městě, včetně Liberce J Získal během 14 dní přes 200 nových zájemců o obchodní spolupráci plus další, co odebírají novinky a každý den mu chodí několik dalších nových mailů s konkrétními dotazy.

Takhle přesně cílit reklamu v současné době neumožňuje žádné jiné médium. Tak jdete do toho?

Vytáhněte co největší přínos z facebookové reklamy

V roce 2017 měl Facebook přes 2 miliardy aktivních uživatelů celosvětově. V naší republice jsme dosáhli počtu 4,8 milionů. Hodně slušná čísla, že? A teď si představte, čeho díky nim dosáhnete.

  • Oslovíte velké množství lidí nejen na našem území, ale i světově. Na rozdíl od reklamy v televizi dokážete zaujmout z široké masy právě tu vaši subskupinu, a to je obrovské kouzlo Facebooku.
  • Dostáváte šanci zaujmout své zákazníky ve všech fázích nákupního procesu.
  • Díky výborné facebookové reklamě najdete nové zákazníky a připomenete se současným.
  • Pro vytvoření kampaně máte široké možnosti velmi úzkého cílení.
  • Využijte všechno, co o sobě uživatelé Facebooku řeknou.

 

Facebooková reklama vlastně ani nevypadá jako reklama, samozřejmě pokud ji uděláte dobře. Zobrazuje se jako klasický příspěvek s poutavou fotkou a atraktivním textem. Využijte z výběru několika možných formátů a oslovte maximum lidí za málo peněz. Tento způsob propagace je totiž relativně levnýOtestujte varianty i cílení a dobře změřte, jestli právě tahle kampaň se vám vyplácí.

Teď máte dost informací a pozitivních postřehů na to, abyste se rozhodli jít do facebookové reklamy. Protože už včera bylo pozdě? Zkuste a sami uvidíte. Vaše postřehy na tohle téma pište do komentářů pod článkem. Jsme vážně zvědaví?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba