Asi víte, že PPC reklama nabízí takřka netušené možnosti on-line propagace, ale s největší pravděpodobností vám doposud unikala horká novinka, která výrazně mění pravidla hry. Google se totiž odhodlal k radikálnímu kroku a prostřednictvím své služby Ads povolil rozšíření textové reklamy. V čem se tento krok projeví? A jak nyní mohou vaše kampaně vypadat?
Původní pravidla, která dovolovala do reklamy vložit dva nadpisy do třiceti znaků a maximálně osmdesátiznakový popisek, už neplatí. Google totiž nedávno rozšířil možnosti textových reklam, díky čemuž máte větší prostor k oslovení zákazníků. Nově tak lze:
- přidat třetí nadpis,
- přidat druhý popis,
- v každém popisu použít až 90 znaků.
Jak tedy bude vypadat reklama po přidání nepovinného třetího nadpisu a druhého popisu?
Třetí nadpis (opět o maximální délce 30 znaků) se připojí za první dva, přičemž každý z nich bude oddělený svislou čarou „I“. Podle rozsahu jednotlivých sloganů i trojnadpisu jako celku se pak bude tato sekce zobrazovat na jednom či dvou řádcích.
To samé bude platit i pro eventuální přidání druhého popisu, kterým můžete rozšířit poslední část reklamy až do celkové délky 180 znaků.
Jaké z toho plynou výhody?
Pozitiva rozšíření textové reklamy jsou jasná – větší prostor k oslovení (a zaujmutí) potenciálního zákazníka. Jestli jste dosud první dva nadpisy používali k zobrazení názvu vaší značky a oficiálního webu, nyní už můžete přidat i třetí. V něm informujete o speciální nabídce, možnosti dopravy zdarma nebo výzvě k akci, která bude více na očích, než kdyby zůstala pouze v popisku.
Až dvojnásobnou délku popisku pak lze využít k podrobnější argumentaci a vytyčení všech pozitiv, která se k vaší službě či produktu váží. Větší prostor také nabízí unikátní příležitost zapojit kreativitu a nesoustředit se pouze na holá fakta, nýbrž harmonicky zkombinovat důležité informace a slovní poetiku.
To zní skvěle, že? Tak určitě, ovšem nezapomínejte při všem tom nadšení na základní pravidlo prodeje textem. Méně někdy znamená více. A mnohdy právě stručnost je to, čím zaujmete, nalákáte a vybídnete k nákupu. Lidé mají málo času a jsou líní číst. Proto při tvorbě reklam využívejte jen tolik prostoru, kolik potřebujete.
Další rozšíření Google Ads
Google se snaží zdokonalovat možnosti inzerce průběžně. Proto již v minulosti provedl mnoho významných rozšíření, která pomáhají konkretizovat a tím pádem i lépe cílit reklamu. O jaké instituty jde?
I. Možnost zvolit si viditelnou URL adresu, jež se zobrazí v reklamě. Tam už nemusí být uvedena pouze homepage, ale „i cesta“, pomocí které člověk ihned získá lepší představu, na jakou část stránky odkazujete. To vám zároveň může zvýšit důvěryhodnost, pokud ze samotného názvu webu není jasné jeho zaměření.
II. Rozšíření o lokalitu, aby se u reklamy automaticky zobrazila i mapa, adresa nebo vzdálenost k vám do firmy či pracoviště, takže vás zákazníci mohou lépe najít.
III. Příležitost využít eventualitu přímého volání, kdy lze snadno přidat pod text vašeho inzerátu i tlačítko s telefonním číslem, aby kdokoliv mohl ihned kliknout na uvedené numero a zavolat přímo na vaši zákaznickou linku.
IV. Přidání hodnocení prodejce, protože dneska se už nikdo nerozhoduje jen na základě chytlavých sloganů a líbivých slibů, ale hlavně si před první objednávkou zkontroluje reference, aby věděl, do jaké míry realita odpovídá reklamě. Pokud máte od zákazníků pozitivní ohlasy v Google Ads recenzích, pochlubte se jimi a využijte vysokého počtu hvězdiček. Ulehčíte tak rozhodování potenciálním klientům.
V. Rozšíření o odkazy na podstránky, když chcete dát lidem možnost přesměrování na konkrétní část vašeho webu, například na otevírací dobu, aktuální slevové akce nebo vybranou kategorii produktů. Stačí využít tohoto rozšíření a pod textem vaší reklamy budou uvedeny i další viditelné linky, které lidi mohou dostat tam, kam budou potřebovat.
VI. Rozšíření o zprávu, umožňující potenciálním zákazníkům odeslat vám textový vzkaz přímo z reklamy. Lidé, kteří používají mobilní zařízení, vás tak budou moci kontaktovat jediným kliknutím a domluvit si schůzku, poprosit o doplňující informace atd.
VII. Možnost přidání strukturovaných úryvků se zobrazuje pod textovou reklamu jako jedno záhlaví a obsahuje výčet až o 10 hodnotách. Dané pole můžete nazvat třeba „Služby“ nebo „Cíle“ a jako hodnoty jen vypsat seznam konkrétních výhod, které spolupráce s vámi přinese.
VIII. Rozšíření o popisky funguje na podobném principu, jako výše zmíněné přidání strukturovaných úryvků. Také se jedná o doplnění dodatečného řádku s heslovitým výčtem pozitiv, jimiž můžete nalákat k objednávce, například dopravou zdarma, nonstop zákaznickou podporou nebo nejlevnějšími cenami na trhu. Na rozdíl od strukturované sekce však nezačíná souhrnným názvem, ale jde pouze o samostatný seznam.
Co by tedy vaším reklamám v Google Ads nemělo chybět?
- Jasné sdělení – ujistěte se, že z celkového vyznění reklamy každý hned na první dobrou pochopí, co vlastně nabízíte.
- Adekvátní argumenty – představte všechny výhody, které vaše služby nebo produkty lidem přinesou a jak jim zlepší či zpříjemní život.
- Výstižnost –dbejte na to, aby texty byly konkrétní a plné informací, ale zároveň úderné. Vyvarujte se slovní vaty.
- Výzva k akci – to nejdůležitější na konec. Nikdy nezapomeňte instruovat zákazníka, ať ví, co má dělat. 😊
Jaké nepovinné pole (a kolik) je vhodné při zadávání reklamy vyplnit?
Na jednoduchou otázku se nabízí i prostá odpověď – všechny. Realizace už jde však poměrně obtížněji. Mělo by totiž jít o srozumitelné a neopakující se texty, díky kterým jejich čtenář snadno pozná:
- co může získat,
- proč by to měl chtít,
- kde může okamžitě provést objednávku,
- na jaké další podstránky se podívat.
… a to už je vyšší dívčí jak z pohledu analytiky (PPC), tak kreativy (copywriting).
Tak vzhůru do reklamních sfér
Možnosti Google Ads se průběžně stále mění. Aktualizujte tedy své kampaně a využijte potenciál, který tyto úpravy pravidel nabízí. Nejste si jistí, jak toho dosáhnout? Neváhejte a kontaktujte nás, rádi vám připravíme efektivní sady reklam přesně na míru.