I jedním tweetem můžete způsobit takřka revoluci. Minimálně v technologickém světě. Nedávno se to povedlo Dannymu Sullivanovi, pověřenému pracovníkovi Google pro styk s veřejností, který na svém účtu jen tak mimo řečí prohlásil, že nejpoužívanější vyhledávač mění pravidla pro ukazování výsledků v SERPu. O co jde a jaké to může mít dopady?

Stalo se vám někdy během vyhledávání na Google, že po zadání hesla se na stránce výsledků objevilo mnoho odkazů z jednoho webu? Pokud ano, tak tenkrát to bylo naposledy. S tímto uspořádáním v SERPu je totiž konec.
Kalifornský gigant touto změnou reaguje na podněty ze stran uživatelů i SEO specialistů, kterým dlouhodobě vadilo, že mnohdy se na čelních pozicích ve výsledku vyhledávání ukazuje příliš mnoho odkazů ze stejné domény. Nyní se z každého webu už zobrazí maximálně dva odkazy. Google se touto změnou snaží zajistit, aby výsledky vyhledávání byly pestřejší a různorodější.
Jako vždy se ale čas od času objeví výjimky, které budou potvrzovat nově zavedené pravidlo. Zástupce Google upřesnil, že „v případech, kdy naše systémy uznají, že je to zvlášť důležité pro konkrétní vyhledávání, se však stále mohou zobrazit více než dva výsledky“.
Naše firma bohužel onou výjimkou není, takže při zadání názvu firmy a předmětu její činnosti se už ve výsledku vyhledávání objeví přesně dva odkazy z domény ptl.cz, zatímco ještě nedávno byste tam našli minimálně deset odkazů z této URL, mezi kterými by byly třeba články na téma marketing nebo další, na toto klíčové slovo optimalizované podstránky.

Reakce uživatelů jsou různé. Někdo je rád, že se nebude muset „probíjet“ desítkami odkazů z jednoho webu, aby se dostal k odkazům na jiné doméně třeba až na třetí stránce výsledků, jiný zas smutní, že i ty obsahově maximálně relevantní weby budou ukázat pouze dva odkazy, ačkoliv by na hledanou frázi mohli nabídnout mnohem více užitečných odkazů.
Sto lidi má zkrátka sto chutí, takže je logické, že se názory na nové pravidlo různí, ale musíme ho vzít v potaz a zvyknout si na něj. A v případě stránek, u nichž očekáváme velké množství relevantního obsahu, jako jsou encyklopedie, zpravodajské weby nebo rozsáhlé blogy, zadávat požadovaná hesla přímo na jejich doméně, nikoliv v Google.
A co tato novinka znamená z pohledu SEO? Především zvýšení důležitosti linkbuildingu. V současné době bude ještě důležitější než kdy dřív zajistit, aby se o vás, vašich produktech nebo vašem tématu psalo na vícero webech, pokud chcete být na předních příčkách ve výsledku vyhledávání. Nezapomínejte tedy pracovat na budování sítě zpětných odkazů z obsahově relevantních stránek. Vaše snaha se v dlouhodobém měřítku určitě vyplatí.