SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Google už ve výsledku vyhledávání nezobrazí více než dva odkazy z jednoho webu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

I jedním tweetem můžete způsobit takřka revoluci. Minimálně v technologickém světě.  Nedávno se to povedlo Dannymu Sullivanovi, pověřenému pracovníkovi Google pro styk s veřejností, který na svém účtu jen tak mimo řečí prohlásil, že nejpoužívanější vyhledávač mění pravidla pro ukazování výsledků v SERPu. O co jde a jaké to může mít dopady?

Stalo se vám někdy během vyhledávání na Google, že po zadání hesla se na stránce výsledků objevilo mnoho odkazů z jednoho webu? Pokud ano, tak tenkrát to bylo naposledy. S tímto uspořádáním v SERPu je totiž konec.

Kalifornský gigant touto změnou reaguje na podněty ze stran uživatelů i SEO specialistů, kterým dlouhodobě vadilo, že mnohdy se na čelních pozicích ve výsledku vyhledávání ukazuje příliš mnoho odkazů ze stejné domény. Nyní se z každého webu už zobrazí maximálně dva odkazy. Google se touto změnou snaží zajistit, aby výsledky vyhledávání byly pestřejší a různorodější.

Jako vždy se ale čas od času objeví výjimky, které budou potvrzovat nově zavedené pravidlo. Zástupce Google upřesnil, že „v případech, kdy naše systémy uznají, že je to zvlášť důležité pro konkrétní vyhledávání, se však stále mohou zobrazit více než dva výsledky“.

Naše firma bohužel onou výjimkou není, takže při zadání názvu firmy a předmětu její činnosti se už ve výsledku vyhledávání objeví přesně dva odkazy z domény ptl.cz, zatímco ještě nedávno byste tam našli minimálně deset odkazů z této URL, mezi kterými by byly třeba články na téma marketing nebo další, na toto klíčové slovo optimalizované podstránky.

Reakce uživatelů jsou různé. Někdo je rád, že se nebude muset „probíjet“ desítkami odkazů z jednoho webu, aby se dostal k odkazům na jiné doméně třeba až na třetí stránce výsledků, jiný zas smutní, že i ty obsahově maximálně relevantní weby budou ukázat pouze dva odkazy, ačkoliv by na hledanou frázi mohli nabídnout mnohem více užitečných odkazů.

Sto lidi má zkrátka sto chutí, takže je logické, že se názory na nové pravidlo různí, ale musíme ho vzít v potaz a zvyknout si na něj. A v případě stránek, u nichž očekáváme velké množství relevantního obsahu, jako jsou encyklopedie, zpravodajské weby nebo rozsáhlé blogy, zadávat požadovaná hesla přímo na jejich doméně, nikoliv v Google.

A co tato novinka znamená z pohledu SEO? Především zvýšení důležitosti linkbuildingu. V současné době bude ještě důležitější než kdy dřív zajistit, aby se o vás, vašich produktech nebo vašem tématu psalo na vícero webech, pokud chcete být na předních příčkách ve výsledku vyhledávání. Nezapomínejte tedy pracovat na budování sítě zpětných odkazů z obsahově relevantních stránek. Vaše snaha se v dlouhodobém měřítku určitě vyplatí.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba