SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak dosáhnout maximální návštěvnosti přes Facebook?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Popularita Facebooku v poslední době i kvůli několika skandálům výrazně klesá a bylo by logické, kdyby stejný trend postihnul i marketingové využití nejpoužívanějšího sociální sítě, jenže chyba lávky. Nové studie ukazují, že z Facebooku lze oproti předpokladům stále generovat vysokou návštěvnost vašeho webu. Podívejte se, jak toho docílit. 

V tomto článku se kromě našich vlastních zkušeností opíráme o argumenty marketéra Neila Patela, jemuž se pouze za měsíc srpen povedlo dostat z Facebooku na svůj blog 20 420 návštěvníků. A to, prosím pěkně, pouze prostřednictvím publikováním 4 článků za celý měsíc. Každý z nich tak v průměru přilákal 5 105 lidí z FB. 

Pan Patel tedy ví, o čem mluví, ale ve své studii se neopírá jen o statistické údaje z vlastního blogu. V současné době pomáhá s vývojem nového SEO nástroje, kvůli němuž nasbíral data o sdílení na Facebooku z více než 9 miliard webových stránek. Analýze podrobil celkem 5 860 631 392 článků, z kterých vyvodil velmi zajímavé závěry. 

Jak tedy dosáhnete maximální návštěvnosti vaší stránky přes Facebook? 

1. Zvolte si typ příspěvku podle zamýšleného cíle 

Čeho se snažíte na svém profesním Facebooku dosáhnout? Chcete co nejrychleji „nahonit“ počet fanoušků nebo získat co nejvíce lajků u pár příspěvků, nebo preferujete stabilní a kontinuální traffic? Tuto otázku je potřeba si zodpovědět, ještě než sednete k počítači a začnete tvořit, protože je záhodno vybrat vhodný typ příspevku podle sledovaného cíle. 

Z Patelovy analýzy vyplývá, že nejvyšší míry zapojení v krátkodobém horizontu (tj. několik dnů až týden po publikování) dosahují infografiky, zatímco v dlouhodobém horizontu (tj. po 30 a více dnech od publikování příspěvků) dominují návodné články, obsahující tipy a triky z vašeho oboru. 

Důvod je prostý – infografiky jsou jednoduché, uživatelsky přístupné a k pochopení svého poselství nevyžadují dlouhé čtení ani moc pozornosti, takže je můžete v rychlosti lajknout nebo nasdílet, i když zrovna nemáte čas podrobně zkoumat daný příspěvek, jenže neobsahují moc textu, tudíž jsou pro Google roboty obtížně zaindexovatelné, a tak z hlediska SEO i organické návštěvnosti přes výsledky vyhledávání vám nepomohou. 

To pravidelný obsah s články typu „jak na…“ odpovídá na frekventované dotazy uživatelů Google, kteří se tak na vaše stránky nedostanou okamžitě skrze Facebook, ale třeba až po půl roce prostřednictvím SERPu, jenže pokud u vás najdou to, co hledají, tak článek nasdílejí a lajknou i vaší facebookovou stránku. 

2. Dělejte nadpisy o 7-9 slovech 

Pravidla copywritingu hovoří jasně – stručnost nadevše. Tím se tak řídí i většina lidí, ale je to opravdu efektivní? Neil Patel zjistil, že největší oblibě u uživatelů se těšili nadpisy o délce 7-9 slov. V nich totiž lze bez problému vysvětlit podstatu článku a zakomponovat tam i atraktivní popis. Při vymýšlení nadpisu se tak snažte, aby byly co nejvíce vysvětlující, nikoliv stručné. 

3. Vkládejte do článků obrázky 

Každý ví, že nejrychleji „čteme“ očima. A všichni se nejspíše shodneme na tom, že otevření stránky s holým textem nás nenaplňuje zrovna velkou touhou pustit se do něj, protože působí tak, že ho je strašně moc. Proto je vhodné slovní obsah průběžně prokládat obrázky, s nimiž váš článek nebude tak jednotvárný. Kolik by jich mělo být, aby pomohly k co největšímu sdílení a lajkování? Obecně platí, že čím více, tím lépe, ale pozor – ujistěte se, že každý obrázek bude relevantní, k tématu a neodvede pozornost od vašeho článku.

4. Používejte co nejpodrobnější seznamy 

Není tajemstvím, že konkrétní číslovky lákají. Proto dnes každý druhý odborný článek začíná stylem „7 důvodů, proč…“, „10 tipů, jak…“ a podobně. Ostatně tento text není výjimkou. Zajímali jste se ale někdy o to, jak podrobné seznamy jsou u uživatelů nejoblíbenější? Možná vás to překvapí, ale Patelova studie dokazuje, že není nutné se držet při zemi, a i opravdu vysoká čísla mají vysoký počet sdílení. Zkuste se někdy odvázat a místo klasického sedmi, pěti nebo deseti důvodů, tipů nebo triků přijděte s dvacet, třiceti nebo sty radami. Budete mít velkou šanci, že takto podrobný obsah lidé ve velké míře nasdílejí.

5. Délku článku upravte tomu, zda cílíte na návštěvnost z Facebooku nebo Google 

Je to taková marketingová Sophiina volba, kdy si musíte vybrat, na kterou uživatelskou základnu z těchto dvou gigantů cílit. Zlatá střední cesta zkrátka neexistuje. Google totiž preferuje kratší texty do dvou tisíců slov, zatímco Facebook upřednostňuje delší články a maximální míru zapojení dosáhnete třeba i s články o délce deset tisíc slov. Mějte ale na paměti, že na prvním místě musí vždy být kvalita. A teprve tehdy, pokud jste schopni dostatečnou kvalitu „natáhnout“ si můžete bez obav vybrat, jestli je pro vás důležitější návštěvnost z Google vyhledávání a psát kratší články, nebo vám větší traffic generuje Facebook. V tom případě se klidně můžete spustit ze řetězu a tvořit opravdu dlouhé statě.

Suma sumárum 

Určitě by se našlo pár věcí, které jsou lehčí než získat organickou návštěvnost z Facebooku. Ten totiž nechce, aby z něj jeho uživatelé odcházeli na jiné stránky, čímž by tak přišli o mnoho reklam a Facebook o hodně peněz, ovšem i dnes lze generovat stabilní traffic pravidelným publikováním kvalitního obsahu. Držte se výše uvedených rad, pište s ohledem na to, co Facebook preferuje a uvidíte, že to na vašem webu i facebookovém profilu bude žít rušným životem.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba