SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak napsat článek a hned zaujmout čtenáře

„Jak napsat článek a zaujmout nejednoho čtenáře?“ Fráze, kterou si před každým psaním pokládají studenti, amatéři, ale i zkušení novináři, copywriteři či blogeři.

Copywriter a jeho článek

Osobně patřím do skupiny copywriterů a blogerů, ale ne s přívlastkem zkušení. Aby tomu tak bylo, musím napsat ještě mnoho článků, a hlavně hodně dobrých, vlastně výborných. Připoutat si tím k sobě dostatek nadšených čtenářů, kteří budou s netrpělivostí a zvědavostí čekat právě na ten můj.

Každému se v hlavě honí, jaké téma zvolit, určit ten správný název svého článku, kterou skupinu lidí tím oslovit a podle toho přizpůsobit „jazyk“ psaní.

Ano, těch otázek a nejistot je zpočátku docela dost. I já jsem si stále kladla onu otázku: „Jak napsat článek?“ Pracuji na pozici copywritera naší sociální firmy. V rámci osobního pohovoru si mě vybral sám její majitel. Pokud bych neuměla psát, určitě toto pracovní místo nebude moje, ale někoho jiného.

Umění, jak napsat článek

Na samém počátku je důležitý určitě talent, um něco napsat. A také jak správně uchopit dané téma. Ale pozor! Chuť se dál učit a zdokonalovat je stále velmi důležitá. Ano – praxe, učení a další faktory jsou základ. Vše si člověk osvojuje pomalu, ale jistě.Proto je dobré neusnout na vavřínech, ale v rámci samostudia hledat stále něco nového, zjistit zkušenosti ostatních. Najít své slabé stránky v rámci psaní a snažit se jim prostřednictvím možných řešení vyvarovat. Jednou z možností získání dostupných informací a rad z oblasti psaní jsou třeba různé druhy školení a vzdělávacích seminářů.

Školení „Jak napsat článek a zaujmout čtenáře do 4 vteřin“

Proto jsem byla ráda, když mě majitel firmy přihlásil na vzdělávací seminář do Brna. Téma copywritingu a zaujetí čtenáře během několika vteřin znělo velmi lákavě. Vedla jej zkušená novinářka. Skvělá výzva na začátek – praxe, zkušenosti a v neposlední řadě mnoho stálých čtenářů na straně lektorky.

Téma semináře velmi lákavé. Radami a cennými informacemi se snažím při svém psaní řídit, a také čemu se raději vyvarovat. To vše mi pobíhá v hlavě i nyní 😀

Volba tématu a klíčových slov

Důležitým krokem je správně stanovené téma článku. Každý, kdo jej píše, by si měl uvědomit, které čtenáře jím chce oslovit a přizpůsobit tak prezentaci obsahu té své cílové skupině. Článek by měl být zajímavým a originálním příběhem, v jehož obsahu jsou zařazena reálná data, čísla, logické argumenty, ale i citově zabarvená sdělení. To vše má čtenáře přesvědčit. Říká se tomu tzv. otvírák.

Kolem klíčových slov se točí celý obsah článku. Díky nim je celý text webu optimalizován pro vyhledávače. Musí být umístěna tak, aby byla dobře vidět. Základem je klíčové slovo v názvu (titulku) článku, dále v úvodním odstavci, podnadpisech, samotném textu, ale také na konci článku. Je dobré jej uvést například i v popisku obrázku. Klíčová slova při psaní přirozeně skloňujeme.

Titulek (nadpis) článku a jeho samotný obsah

Pozornost čtenáře jako první upoutá titulek článku. Poté dále úvodní odstavec, ve kterém uvádíme hlavní sdělení celého obsahu. Proto je velmi důležité jej vhodně a zajímavě vymyslet.

Úvodem je potřeba zaujmout čtenáře. Proč? Aby vůbec četl dál. Je dobré psát články na jedno téma, na podrobnosti odkážeme formou hypertextu.

Kvalitním obsahem na začátku článku dokážeme čtenáře zaujmout do 4 vteřin. Pokud se nám to nepodaří, odejde. V samotném obsahu článku je dobře používat podnadpisy – vytváří osnovu textů, ztučněná slova, odkazy, obrázky, různé seznamy. Slouží k rozbití uzavřeného textu a stává se silným poutačem pozornosti čtenáře.

Dobré je zaměřit se na krátké odstavce a jednoduché věty. Dlouhá souvětí dělají čtenáři zmatek v souvislosti textu. Je dobré psát jednoduše, stručně a zapojit dokonavá slovesa.

Napsala jsem vám zde základní informace, s ostatním se musíte již poprat sami. Jde o to, najít ten svůj styl psaní.

Ano, chci být zkušený, kvalitní, profesionální copywriter. Mít hodně dychtivých čtenářů, kteří budou nadšeni z mých článků. Ono to zcela jistě přijde a já vím, že i pak si budu klást otázku: „Jak napsat článek?“ 😀 Ale nebude to se strachem, nýbrž s tím, jak nejlépe dané téma pojmout, aby bylo pro čtenáře opět zajímavé a čtivé.

Díky semináři v Brně jsem dostala přístup k velmi dobrým radám a informacím. A teď? Přeci s chutí do psaní…, abych mohla veškeré získané poznatky přenést do slov, vět, témat a připoutat tak k sobě své čtenáře.

Jaké zkušenosti máte vy se psaním článků? Podělte se s námi o užitečné informace a postřehy prostřednictvím komentářů pod tímto článkem.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba