SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Jak napsat úderný slogan, který zaujme na první dobrou?
Pondělí, 25 Březen 2019 / RUBRIKA:

Jak napsat úderný slogan, který zaujme na první dobrou?

Slogan je pomyslnou výkladní skříní každé značky, firmy nebo produktu. Těch několik slov mnohdy rozhoduje o tom, zda zaujmete veřejnost, dostanete se do všeobecného povědomí a získáte pozornost potenciálních zákazníků. Na chytlavém sloganu lze postavit celý brand, aby si s ním lidé ihned spojili danou společnost či konkrétní věc. Proto jeho tvorba zaslouží maximální pozornost.

Jasně, můžete na to jít z voleje a zkusit vymyslet slogan bez přípravy, ale já doporučuji začít poctivou rešerší vašich služeb a zákaznických tužeb.

  1. Udělejte brainstorming a sepište si co nejvíce věcí, které umíte, v nichž vynikáte a odlišujete se tak od konkurence. Uvidíte, že přijdete na dobré prodejní argumenty, které budete moci využít při tvorbě sloganu.
  2. Snažte se vcítit do kůže vašeho typického zákazníka a ujasněte si, jaké má problémy, co hledá a kterak mu můžete pomoci. Jak chcete, aby vaše služby vnímal? S jakým typem emocí nebo prožitku by je měl mít spojené? Vytvořte si personu a nastiňte základní potřeby cílové skupiny i možné cesty k jejímu oslovení.

Po přípravné fázi už tedy zhruba víte:

  • co můžete nabídnout,
  • komu to chcete nabídnout,
  • jak se to pokusíte nabídnout.

Nyní se již můžete směle pustit do práce. Zkuste vyjádřit požadované emoce prostřednictvím vymyšlených argumentů tak, aby vaše potenciální klientela ve výsledném sloganu našla řešení svých problémů. A přijít s atraktivním claimem, který bude:

  • výstižný,
  • zapamatovatelný,
  • originální.

To zní pěkně (a snadno proveditelně), ale jak toho docílit?

  1. Buďte konkrétní

Ne, dnes opravdu nestačí tvrdit, že jste nejlepší. V 21. století potřebujete jasně a srozumitelně sdělit, proč jste nejlepší nebo z jakého důvodu by vám někdo vůbec měl věnovat svůj drahocenný čas. Čím konkrétnější budete v pojmenování výhod, které vámi poskytované služby nabízí, tím větší budou šance, že zaujmete.

  1. Jednejte na rovinu

Jste začátečník a teprve se učíte řemeslu? Nebojte se to přiznat. Lidi ocení upřímnost. Není nic horšího než přetvářka a pozvánka k prohlídce vzdušných zámků. Jednejte na rovinu, vyplatí se to. A nezapomínejte – i z nedostatku lze udělat přednost, pokud se s ním naloží kreativně. Příkladem budiž slavný slogan „We’re number two, we try harder“, kterým autopůjčovna Avia přiznala, že jsou sice dvojkou v oboru, ale o to více se snaží uspokojit zákazníka. Občas je zkrátka nejlepší strategií nebrat se příliš vážně

  1. Odlište se

Jedna z mých oblíbených skupin na Facebook je stránka „Více než reklama“, kde se průběžně objevují slogany, které obsahují slovní spojení „více než“. A věřte mi, že nové exempláře nejrůznějších variací tohoto strašidelného klišé se tam přidávají takřka denně. Už jsem tam viděl poklady, jež byly více než čistění zubů, sekání zahrady nebo barvení vlasů. Co si pod tím máme představit pravděpodobně ví pouze ti inovátoři, kteří podobné skvosty vymýšlejí. Takhle tedy opravdu ne. Buďte originální a zkuste zaujmout neotřelým, vtipným a hlavně pravdivým způsobem. Lidi pak sami pochopí, že (a proč) vaše služby jsou něco víc, než…

  1. Zkracujte, co to jenom jde

Žádný slogan není v prvotní fázi tak krátký, aby nešel zestručnit. I reklamní guru David Ogilvy musel 104krát přepisovat a zkracovat svůj původní nápad, než přišel s legendárním tvrzením, že: „V 60 mílích za hodinu je ten nejhlasitější hluk, co nový Rolls-Royce vydává, tikot elektrických hodin.“ Zkuste proto ořezat vámi vymyšlený claim, co to jenom půjde. Osekejte ho až na dřeň. Uvidíte, že méně slov mu jenom prospěje. Obecně pak platí (byť je to v rozporu s výše uvedenou ukázkou, která je tak klasickou výjimkou potvrzující pravidlo), že úderný slogan by se měl vejít do 10 slov.

… a jak by podle autora článku mohl takový dobrý slogan vypadat?

Třeba takto 😊

Vytvořit dobrý slogan není jen tak

Potřebujete zúdernit váš slogan? Přemýšlíte nad novým, ale nemůžete přijít na ten pravý? Obraťte se na nás. Rádi vám vymyslíme business motto, které bude výstižně, zapamatovatelně a originálně odrážet vámi poskytované služby.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora