SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak poznáte, jestli byste si měli založit firemní Instagram?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Význam Instagramu neustále roste. Používá ho čím dál tím více lidí, čímž se logicky zvyšuje i jeho marketingový potenciál. Většina firem si tak pokládá otázku, zda si má založit profil. Jak si správně odpovědět?

Začněme od píky. Instagram můžete z firemního pohledu používat k inzerci nebo prezenci. A podle toho, kterou možnost si zvolíte, snadno zjistíte, zda má smysl zakládat i profil či nikoliv.

Inzerce na IG

Drtivá většina uživatelů Instagramu jsou mladí lidé v kategorii 13-35 let. Spadá vaše cílová skupina do tohoto věku? Pokud ano, tak se vám vyplatí investovat do inzerce. V porovnání s jinými kanály je totiž relativně levná a je schopna zasáhnout široké publikum. Důležitý je ale fakt, že inzerovat na Instagramu můžete i bez aktivního profilu, vše stačí nastavit z reklamního rozhraní Facebooku. Pokud si tedy v rámci marketingových aktivit vystačíte pouze z inzercí, není třeba si zakládat profil. To nastává tehdy, když se tam chcete i prezentovat.

Prezentace na IG

… a dostali jsme se k jádru pudla. Mnoho firem si v záchvatu euforie a marketingového nadšení automaticky založí profil, aniž by si rozmyslely, jestli vlastně mají uživatelům této sítě co říct. Instagram je totiž velmi specifická platforma, kam lidé vkládají fotografie nebo krátká videa, a to samé sledují u ostatních. Chtějí se zde v první řadě pobavit. Ve druhé pak inspirovat. A vše v čistě vizuální podobě. Touží vidět atraktivní (a pokud možno profesionální) fotky ze svého oboru nebo hobby, nahlédnout do soukromí celebrit či poodhalit zákulisí slavných značek.

Tahle síť není pro každého

Jinými slovy – není to Facebook, který snese v podstatě jakýkoliv obsah. Ten v současné době funguje i jako zdroj informací, novinek, on-line tržiště a podobně. Před založením firemního profilu na Instagramu si tedy musíte na rovinu přiznat, zda je obor vaší činnosti tak zajímavý, aby ve vizuální podobě pobavil nebo inspiroval mladé publikum.

Občas je těžké si přiznat, že „behind the scenes“ záběry nebo fotky nejnovějších produktů jsou atraktivní pro vás, ale z pohledu uživatelů Instagramu už nikoliv. Ano, taková cukrárna by měla slušný instagramový potenciál, protože hodně z nás se rádo podívá na krásný cupcake nebo proces výroby třípatrového svatebního dortu, ale opravna obuvi nebo výrobce softwaru při vší úctě jen sotva nabídne dostatečně „sexy“ obsah.

Byla by to zbytečná snaha. A snažit se za každou cenu zvýšit počet sledujících, je velmi neefektivní cesta k úspěchu. Často totiž i vysoké číslo v kolonce „followers“ nezaručuje dobré prodeje. Tyto lidi zajímá pouze obsah, který publikujete, ale nemusí mít zájem o to, co ve skutečnosti nabízíte. Proto není nutné být na Instagramu za každou cenu jen proto, že zrovna frčí. I v tomto případě může platit, že méně je více a ten čas, úsilí a peníze se vyplatí investovat jinam. Třeba na Facebook nebo do PPC kampaní.

Zvažte si tedy, zda máte čas, schopnosti a možnost pravidelně publikovat atraktivní fotky. Na Instagramu je totiž, ostatně jako na všech sociálních sítích, pravidelnost základním předpokladem pro dlouhodobý úspěch. Druhým pilířem je kvalita fotografií. Na Facebooku se odpustí i trošku rozmáznutý snímek, nedokonalá kompozice či nepříliš vhodné nasvícení, ale instagramová komunita je nelítostná a po několika takových faux pas vás přestane sledovat. Pokud splníte tyto dva požadavky, tak vám už zbývá pouze ke každé nahrané fotce přidat vhodné hashtagy, které vašim příspěvkům zvýší dosah. 

Pomoc je na cestě

Potřebujete pomoci s volbou a nastavením správného marketingového kanálu pro váš byznys? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme najít vhodnou platformu i způsob tak, abyste z toho vytěžili co nejvíc.

Myslíte si, že výrobce betonových dlažeb nemůže mít atraktivní účet na Instagramu? Podívejte se na profil našeho zákazníka, který jsme pomáhali rozběhnout.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba