SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak uplatnit náhradní plnění snadno a rychle

Zaměstnávali jste v roce 2017 více než 25 zaměstnanců? Pokud ano, tak se i vás týká povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením (dále jen „OZP“), za jejíž nesplnění hrozí pokuta až do výše milionu korun. To by byl citelný zásah do rozpočtu, nemyslíte? A hlavně zbytečný. Tuto podmínku totiž můžete splnit i prostřednictvím odběru výrobků nebo služeb od některého z poskytovatelů tzv. náhradního plnění.

Nejprve trocha legislativy. Jaké jsou možnosti, pokud máte alespoň 25 zaměstnanců a chcete dostát závazkům vůči státu? Odpověď nabízí zákon o zaměstnanosti.

Povinnost může zaměstnavatel splnit:

  • zaměstnáním 4 % OZP v pracovním poměru,
  • odebráním výrobků nebo služeb od zaměstnavatelů, zaměstnávajících více než 50 % zaměstnanců, kteří jsou osobami zdravotně postiženými nebo od osob samostatně výdělečně činných, jež nezaměstnávají jiné osoby, ale jsou osobami zdravotně postiženými, nebo zadáváním zakázek těmto osobám,
  • odvodem do státního rozpočtu,
  • kombinací výše uvedeného.

 

Asi se shodneme, že vyhazovat peníze oknem není zrovna příjemné. Takže přímý odvod do státního rozpočtu ihned vyloučíte a rozhodnete mezi první a druhou variantou. Pokud ale chcete mít jistotu spojení příjemného s užitečným, zvolíte si splnění zákonné povinnosti prostřednictvím náhradního plnění a dostanete tak profesionální služby v podstatě zadarmo. Ty peníze byste beztak museli odevzdat nebo nuceně investovat, že?

Než přejdete k realizaci náhradního plnění, měli byste znát odpovědi na tyto otázky:

Kolik musím zaměstnat OZP?

Dejme tomu, že vaše firma má 100 zaměstnanců. Při zaměstnávání OZP a splnění 4 % povinného podílu, byste měli zaměstnat 4 OZP (100 x 0,04 = 4).

Jaký je povinný podíl za jednoho OZP zaměstnance, když chci využít náhradní plnění?

Povinný podíl za 1 zaměstnance OZP splníte odběrem služeb či zadáním zakázek ve výši 7násobku průměrné měsíční mzdy 2017 (I.-III. čtvrtletí), která činila 28 761 Kč.

Za každou vámi nezaměstnanou OZP byste tak měli odebrat služby či zadat zakázku v hodnotě 201 327 Kč. Pokud máte 100 zaměstnanců a nechcete doplácet státu, splňte svou povinnost zaměstnáním 4 OZP. Je pro vás tato varianta nevýhodná? V takovém případě odeberte od poskytovatele náhradního plnění služby nebo produkty v hodnotě 805 308 Kč (4 x 201 327).

Jaký je limit pro poskytování náhradního plnění?

Upozornění pro větší firmy: Novela zákona o zaměstnanosti přinesla pro rok 2018 další změny v náhradním plnění. Snižuje se limit náhradního plnění pro dodavatele z 36násobku vyhlašované průměrné mzdy na 28násobek.

Může se tedy stát, že velké podnikatelské subjekty budou muset hledat další dodavatele, protože ti stávající nebudou moci poskytnout náhradní plnění v takovém rozsahu, jako doposud.

Důležitá je ovšem skutečnost, že tento limit platí pouze pro dodavatele. Poskytovatelům se při využívání náhradního plnění meze nekladou a může dosáhnout požadované částky prostřednictvím služeb více dodavatelů.

Kde najdu ověřený seznam zaměstnavatelů chráněného trhu?

Zde.

Jaké další administrativní kroky jsou nezbytné?

K tomu slouží oddělená evidence náhradního plnění, ve které si dodavatel eviduje přepočtený stav zaměstnanců, poskytnuté náhradní plnění a vydaná potvrzení pro tyto účely. Pro rok 2017 navíc musí být každé poskytnuté náhradní plnění zaevidováno v jeho elektronické evidenci.

Pokud se rozhodnete splnit zákonnou povinnost kombinací náhradního plnění a odvodem do státního rozpočtu, vyplňte také ohlášení plnění povinného podílu.

Chtěli byste se dozvědět více o institutu náhradního plnění a možnostech jeho aplikace? Podívejte se na náš starší článek. A nezapomeňte, i my jsme jeho poskytovatelem ?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba