SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak uplatnit náhradní plnění snadno a rychle

Zaměstnávali jste v roce 2017 více než 25 zaměstnanců? Pokud ano, tak se i vás týká povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením (dále jen „OZP“), za jejíž nesplnění hrozí pokuta až do výše milionu korun. To by byl citelný zásah do rozpočtu, nemyslíte? A hlavně zbytečný. Tuto podmínku totiž můžete splnit i prostřednictvím odběru výrobků nebo služeb od některého z poskytovatelů tzv. náhradního plnění.

Nejprve trocha legislativy. Jaké jsou možnosti, pokud máte alespoň 25 zaměstnanců a chcete dostát závazkům vůči státu? Odpověď nabízí zákon o zaměstnanosti.

Povinnost může zaměstnavatel splnit:

  • zaměstnáním 4 % OZP v pracovním poměru,
  • odebráním výrobků nebo služeb od zaměstnavatelů, zaměstnávajících více než 50 % zaměstnanců, kteří jsou osobami zdravotně postiženými nebo od osob samostatně výdělečně činných, jež nezaměstnávají jiné osoby, ale jsou osobami zdravotně postiženými, nebo zadáváním zakázek těmto osobám,
  • odvodem do státního rozpočtu,
  • kombinací výše uvedeného.

 

Asi se shodneme, že vyhazovat peníze oknem není zrovna příjemné. Takže přímý odvod do státního rozpočtu ihned vyloučíte a rozhodnete mezi první a druhou variantou. Pokud ale chcete mít jistotu spojení příjemného s užitečným, zvolíte si splnění zákonné povinnosti prostřednictvím náhradního plnění a dostanete tak profesionální služby v podstatě zadarmo. Ty peníze byste beztak museli odevzdat nebo nuceně investovat, že?

Než přejdete k realizaci náhradního plnění, měli byste znát odpovědi na tyto otázky:

Kolik musím zaměstnat OZP?

Dejme tomu, že vaše firma má 100 zaměstnanců. Při zaměstnávání OZP a splnění 4 % povinného podílu, byste měli zaměstnat 4 OZP (100 x 0,04 = 4).

Jaký je povinný podíl za jednoho OZP zaměstnance, když chci využít náhradní plnění?

Povinný podíl za 1 zaměstnance OZP splníte odběrem služeb či zadáním zakázek ve výši 7násobku průměrné měsíční mzdy 2017 (I.-III. čtvrtletí), která činila 28 761 Kč.

Za každou vámi nezaměstnanou OZP byste tak měli odebrat služby či zadat zakázku v hodnotě 201 327 Kč. Pokud máte 100 zaměstnanců a nechcete doplácet státu, splňte svou povinnost zaměstnáním 4 OZP. Je pro vás tato varianta nevýhodná? V takovém případě odeberte od poskytovatele náhradního plnění služby nebo produkty v hodnotě 805 308 Kč (4 x 201 327).

Jaký je limit pro poskytování náhradního plnění?

Upozornění pro větší firmy: Novela zákona o zaměstnanosti přinesla pro rok 2018 další změny v náhradním plnění. Snižuje se limit náhradního plnění pro dodavatele z 36násobku vyhlašované průměrné mzdy na 28násobek.

Může se tedy stát, že velké podnikatelské subjekty budou muset hledat další dodavatele, protože ti stávající nebudou moci poskytnout náhradní plnění v takovém rozsahu, jako doposud.

Důležitá je ovšem skutečnost, že tento limit platí pouze pro dodavatele. Poskytovatelům se při využívání náhradního plnění meze nekladou a může dosáhnout požadované částky prostřednictvím služeb více dodavatelů.

Kde najdu ověřený seznam zaměstnavatelů chráněného trhu?

Zde.

Jaké další administrativní kroky jsou nezbytné?

K tomu slouží oddělená evidence náhradního plnění, ve které si dodavatel eviduje přepočtený stav zaměstnanců, poskytnuté náhradní plnění a vydaná potvrzení pro tyto účely. Pro rok 2017 navíc musí být každé poskytnuté náhradní plnění zaevidováno v jeho elektronické evidenci.

Pokud se rozhodnete splnit zákonnou povinnost kombinací náhradního plnění a odvodem do státního rozpočtu, vyplňte také ohlášení plnění povinného podílu.

Chtěli byste se dozvědět více o institutu náhradního plnění a možnostech jeho aplikace? Podívejte se na náš starší článek. A nezapomeňte, i my jsme jeho poskytovatelem ?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba