Základem je rozdělení klíčových slov do samostatných sestav kampaně.
Klíčová slova
Prodáváme-li např. pánské obleky, analýzou klíčových slov zjistíme, že lidé hledají varianty obleku:
pánské obleky
pánský oblek
chlapecky oblek
pánské obleky levně
pánský společenský oblek
pánské obleky výprodej
pánské obleky na míru
Sestavy dle základu slovního spojení
Klíčová slova si rozdělíme do sestav, nejlépe podle kořene a základu slovního spojení. V našem případě tedy budou sestavy v kampani tvořit:
- pánské obleky
- chlapecký oblek
- pánské obleky na míru
- pánský společenský oblek
- pánské obleky výprodej
Do každé z 5 sestav vytvoříme 2 inzeráty. Tyto inzeráty se budou oba zobrazovat. Rozdělením klíčových slov do jednotlivých 5 sestav máme možnost použít konkrétní klíčové slovo do titulku inzerátu v konkrétní sestavě.
Je tak vyšší šance, že člověk, který bude hledat „pánský společenský oblek“ klikne na inzerát, který toto hledané spojení bude obsahovat.
Příklady, jak to může vypadat:
Sestava na klíčové slovo pánský společenský oblek
Varianta jedna
Varianta dvě
Sestava na klíčové slovo pánské obleky výprodej
Varianta jedna
Varianta dvě
Sestava na klíčové slovo pánské obleky na míru
Varianta jedna
Varianta dvě
Pozor při tvorbě inzerátů si dáme na speciální znaky, vykřičníky, velká písmena jdoucí po sobě – tyto speciality nemají reklamní systémy rády. Také není možné užít „Klikněte zde“. Dobré je využít výzvu k akci a aktivní slovesa. Vytvořené inzeráty si uložíme a necháme systémem schválit.
Kontrola nastavení kampaně
Zkontrolujeme nyní také v nastavení kampaně, zda máme zapnuto zobrazování na rovnoměrné, popř. střídat reklamy náhodně. Máme tak jistotu, že obě verze našeho inzerátu v sestavě mají stejnou šanci se zobrazit. A my po pár dnech zjistíme, jak si inzeráty vedou. Rozklikneme si příslušnou sestavu, zobrazíme si inzeráty od jejich spuštění. V našem příkladu např. vidíme, že lépe si vede inzerát s CTR 35,48 %. CTR je poměr, který udává, kolik bylo získáno prokliků na počet zobrazení. Čím vyšší číslo, tím méně zobrazení potřebujeme, abychom získali prokliky. CTR je jedním z kritérií kvality reklamy.
Reklamy a optimalizace
Dále můžeme provést optimalizaci reklam. Uděláme to tak, že ponecháme lepší inzerát s vyšším CTR a druhý inzerát stopneme. Vytvoříme si duplikaci lepšího inzerátu, uděláme v něm drobnou úpravu, např. v textu popisku vložíme „Vyzkoušíte si i na prodejně.“, a uložíme. Nyní se budou opět zobrazovat dva inzeráty. Po pár dnech zoptimalizujeme a znovu vylepšujeme.
Závěrem
S naším jednoduchým návodem inzeráty vylepšovat zvládnete. Správné nalezení a rozdělení slov je základem. K tomu je potřeba též zvolit vhodný cíl kampaně, správně během provozu kampaně přidávat slova, sledovat, zda se nezobrazuje reklama na slova nevhodná.
Během kampaně je rovněž nutné sledovat zacílení a kromě poměru prokliků vůči zobrazení i sledovat další parametry, kterými jsou počty prokliků, počty zobrazení, cena za kliknutí, rozpočet, konverze. Aukce reklamy probíhá při každém zobrazování a proto je nutné časté sledování dalších parametrů tak, aby reklama byla kvalitní a navíc za přijatelnou cenu. Je vhodné se na začátku vyvarovat začátečnických chyb. Věnovat tomu čas je nezbytným předpokladem úspěšné kampaně.
Nemáte na pravidelnou optimalizaci čas? Chcete reklamu raději svěřit do odborných rukou? Využijte pomocnou ruku a kontaktujte specialisty PTL.