SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak získat fanoušky na Facebooku?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dnes už je takřka nemyslitelné, aby nějaký projekt či služba neměly založenou vlastní stránku na Facebooku k propagaci a komunikaci s fanoušky. Pokud to s podnikáním myslíte vážně, tak nejpoužívanější sociální síť nelze brát na lehkou váhu. Jak si získat co nejvíce fanoušků?

Ikonka na webu

Vložte si tlačítko s ikonkou Facebooku na váš web. Každý návštěvník bude vědět, že na něm jste. Pokud se mu zalíbí obsah stránky, s největší pravděpodobností prozkoumá i firemní profil na FB.

Live streamy

Poslední dobou je velice populární živé vysílání. V rámci webináře nebo formátu Q/A povídáte o tom, co by vaše publikum mohlo zajímat, zatímco audience má možnost live stream v reálném čase komentovat a reagovat tak na něj. Na svůj facebookový profil také můžete pravidelně umísťovat i předtočená videa a poté si je vložit na web nebo blog. Ta poslouží i jako link na váš FB profil.

Lidi přitahuje unikátní a zajímavý obsah. Nejlepší cesta k získání většího počtu příznivců tedy tkví v pravidelném publikování interesantních věcí. Pokud si zakládáte profil, odstartujte vaši dráhu na FB nějakým uvítacím videem: představte vás, vaše služby a konkurenční výhody. Zkrátka vysvětlete publiku, proč stojí za to vás lajknout a sledovat.

Obsah je král

Poté už „jen“ krmte účet zajímavým obsahem. A třeba:

  • pište blog a vkládejte odkaz na každý nový článek,
  • postujte atraktivní fotografie produktů,
  • upozorňujte na aktuální novinky a slevové akce,
  • sdílejte novinky z oboru a komentujte je,
  • vytvořte cyklus „Za oponou“ a nechávejte pravidelně nahlédnout pod pokličku vašeho byznysu, aby lidé zjistili, jak se to či ono dělá a kdo za tím stojí,
  • pořádejte soutěže a vyzývejte publikum, ať se zapojí (sdílením odkazu, okomentováním příspěvku, pozváním přátel k lajku stránky nebo posláním fotky s vaším produktem).

 

Nestyďte se pozvat

Často se stává, že lidé reagují na příspěvky a lajkují je nebo sdílí, ale přitom hned nekliknou na „To se líbí“ u celé stránky. Pro tyto případy tu existuje funkce „Pozvat“, prostřednictvím které vyzvete každého, kdo zareagoval na váš post, aby kromě příspěvku nezapomněl olajkovat i stránku. V naprosté většině případů se totiž setkáte s pozitivní odezvou. Je to sice ruční práce a trochu piplačka, která ale nezabere příliš času a lze tím velmi rychle zvýšit okruh fanoušků.

Linkbuilding 😊

Mějte na paměti, že každé okomentování či pouhý lajk příspěvku jakéhokoliv fanouška může vyskočit coby upozornění na zdi jeho přátel, čímž hned získáváte větší dosah. A čím víc lidí ví o vaší existenci, tím větší publikum máte. Nezapomínejte také na váš firemní profil odkazovat, odkazovat, a ještě jednou odkazovat. Nikdy nevíte, kdo náhodou narazí na váš osobní profil na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo LinkedIn, a proto je vhodné (a strategické zároveň), vložit si do bia na každém účtu přímý link na ten pracovní.

Feedback

Nezapomínejte také na zpětnou vazbu. Reflektujte ji a vytvářejte content na přání své cílovky. Na co se nejčastěji lidé ptají (pokud jde o cílovku, mělo by být „ptá“), co je/ji zajímá a co jim/jí musíte trpělivě individuálně vysvětlovat? Spojte příjemné s užitečným a odpovězte na tyto otázky prostřednictvím videa Q/A, live streamu nebo průběžně aktualizovanou rubrikou „Časté dotazy“.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba