SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak získat fanoušky na Facebooku?

Dnes už je takřka nemyslitelné, aby nějaký projekt či služba neměly založenou vlastní stránku na Facebooku k propagaci a komunikaci s fanoušky. Pokud to s podnikáním myslíte vážně, tak nejpoužívanější sociální síť nelze brát na lehkou váhu. Jak si získat co nejvíce fanoušků?

Ikonka na webu

Vložte si tlačítko s ikonkou Facebooku na váš web. Každý návštěvník bude vědět, že na něm jste. Pokud se mu zalíbí obsah stránky, s největší pravděpodobností prozkoumá i firemní profil na FB.

Live streamy

Poslední dobou je velice populární živé vysílání. V rámci webináře nebo formátu Q/A povídáte o tom, co by vaše publikum mohlo zajímat, zatímco audience má možnost live stream v reálném čase komentovat a reagovat tak na něj. Na svůj facebookový profil také můžete pravidelně umísťovat i předtočená videa a poté si je vložit na web nebo blog. Ta poslouží i jako link na váš FB profil.

Lidi přitahuje unikátní a zajímavý obsah. Nejlepší cesta k získání většího počtu příznivců tedy tkví v pravidelném publikování interesantních věcí. Pokud si zakládáte profil, odstartujte vaši dráhu na FB nějakým uvítacím videem: představte vás, vaše služby a konkurenční výhody. Zkrátka vysvětlete publiku, proč stojí za to vás lajknout a sledovat.

Obsah je král

Poté už „jen“ krmte účet zajímavým obsahem. A třeba:

  • pište blog a vkládejte odkaz na každý nový článek,
  • postujte atraktivní fotografie produktů,
  • upozorňujte na aktuální novinky a slevové akce,
  • sdílejte novinky z oboru a komentujte je,
  • vytvořte cyklus „Za oponou“ a nechávejte pravidelně nahlédnout pod pokličku vašeho byznysu, aby lidé zjistili, jak se to či ono dělá a kdo za tím stojí,
  • pořádejte soutěže a vyzývejte publikum, ať se zapojí (sdílením odkazu, okomentováním příspěvku, pozváním přátel k lajku stránky nebo posláním fotky s vaším produktem).

 

Nestyďte se pozvat

Často se stává, že lidé reagují na příspěvky a lajkují je nebo sdílí, ale přitom hned nekliknou na „To se líbí“ u celé stránky. Pro tyto případy tu existuje funkce „Pozvat“, prostřednictvím které vyzvete každého, kdo zareagoval na váš post, aby kromě příspěvku nezapomněl olajkovat i stránku. V naprosté většině případů se totiž setkáte s pozitivní odezvou. Je to sice ruční práce a trochu piplačka, která ale nezabere příliš času a lze tím velmi rychle zvýšit okruh fanoušků.

Linkbuilding 😊

Mějte na paměti, že každé okomentování či pouhý lajk příspěvku jakéhokoliv fanouška může vyskočit coby upozornění na zdi jeho přátel, čímž hned získáváte větší dosah. A čím víc lidí ví o vaší existenci, tím větší publikum máte. Nezapomínejte také na váš firemní profil odkazovat, odkazovat, a ještě jednou odkazovat. Nikdy nevíte, kdo náhodou narazí na váš osobní profil na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo LinkedIn, a proto je vhodné (a strategické zároveň), vložit si do bia na každém účtu přímý link na ten pracovní.

Feedback

Nezapomínejte také na zpětnou vazbu. Reflektujte ji a vytvářejte content na přání své cílovky. Na co se nejčastěji lidé ptají (pokud jde o cílovku, mělo by být „ptá“), co je/ji zajímá a co jim/jí musíte trpělivě individuálně vysvětlovat? Spojte příjemné s užitečným a odpovězte na tyto otázky prostřednictvím videa Q/A, live streamu nebo průběžně aktualizovanou rubrikou „Časté dotazy“.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba