SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak zvolit vhodnou kampaň v AdWords

Uvažujete o využití reklam u Google? Možná vám přišel od Google dárkový poukaz a nějakou kampaň jste si už založili. Jaké máte výsledky? Setkáváme se s tím, že lidé říkají: „to nefunguje“, „utratil jsem několik tisíc a nic se mi nevrátilo“? Máte také takovou zkušenost?

Za negativními výsledky AdWords reklamy často stojí nesprávně nastavená kampaň, nikoliv systém jako takový. Zrádné je to, že vše se jeví na první pohled velmi intuitivně a průměrně zdatný uživatel PC si zvládne vše „naťukat“ během pár desítek minut. Proč by tedy měl platit „drahé“ agentury? Ovšem je rozdíl mezi „naťukat“ a správně nastavit promyšlenou kampaň s pozitivním výsledkem.

V tomto článku se s vámi podělíme o pár základních principů, které byste při každé kampani v síti AdWord měli mít na zřeteli. Pokud to pro vás není nic nového, jste na dobré cestě. Vaše kampaň bude úspěšná.

Rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí

Vyhledávací síť Google je skupina webů souvisejících s vyhledáváním, kde se zobrazují zadané textové reklamy. Patří sem jak samotný web Google, tak další nezávislé weby, které navázaly s Google partnerství. Tzv. partnerské weby ve Vyhledávací síti. 

Když inzerujete ve vyhledávací síti, zobrazí se vaše reklama nad nebo pod výsledky vyhledávání. A to pouze v případě, že uživatel při hledání použije výraz související s některým z vašich zadaných klíčových slov.

Vyhledávací síť zobrazuje textové reklamy a oslovuje zákazníky hledající konkrétní produkt, službu nebo informaci.

Umístění reklamy

Reklamy v Obsahové síti Google se mohou zobrazovat na milionech webů po celém internetu a to v řadě různých míst těchto webových stránek. Jedná se o weby Google (Finance, Gmail, Blogger, YouTube), pak další partnerské weby, mobilní weby a aplikace.

Výhodou Obsahové sítě je, že můžete využít nejen textové reklamy, ale také grafické reklamy (bannery), videoreklamy a multimediální reklamy. Je též k dispozici větší škála cílení. Pomocí klíčových slov jako ve Vyhledávací síti nebo prostřednictvím umístění (zvolíte si weby, na kterých se má vaše reklama zobrazit) dle témat, zájmů vaší cílové skupiny nebo dle demografických údajů. Tyto kritéria můžete navíc různě kombinovat a tím dosáhnout velmi přesného zacílení reklamy.

Problém je, že ze začátku se člověk těmito parametry příliš nezabývá a reklamu tak nechává zobrazovat všem uživatelům. Sem tam někdo na reklamu vždy klikne jen tak ze zvědavosti – zvláště, když je reklama dobře zpracovaná – ale produkt nebo službu si pak koupí málokdo. Tím je návratnost investice do takové kampaně mizivá.

Typy kampaní

Je též důležité vědět, že každá z reklamních sítí má trochu jiný účel. Pokud například chcete na web přivést více návštěvníků, založte kampaň ve Vyhledávací síti. Naopak v obsahové síti můžete lépe oslovit samotným grafickým sdělením, obrázkem, videem, interaktivní reklamou. Pokud proklik na web pro vás není zásadní a potřebujete spíše vejít do povědomí svou značkou, pak Obsahová síť je správná volba. Obsahová síť je také dobré prostředí pro tzv. remarketing. Tj. kampaň, kterou dotahujete nákupní proces u těch, kteří již vaše webové stránky navštívili.

Jinými slovy: Přes Vyhledávací síť cílíte na lidi, zajímající se o konkrétní produkt, službu nebo informaci – nabídnete jim odpověď na své stránce. Přes Obsahovou síť se snažíte upoutat pozornost. Prostě každá z těchto sítí je určena pro jiný typ publika a jiný charakter reklam.

Proto není vhodné až na specifické výjimky (např. začínáte, nemáte čas se zabývat složitým nastavením a chcete co nejrychleji oslovit co nejvíce lidí, nevadí vám, že zaplatíte více než byste museli) cílit zároveň do obsahové i vyhledávací sítě. Byť tuto možnost vám Google nabízí jako první.

Dává vám toto členění smysl? Budete si další kampaň opět nastavovat sami nebo vyhledáte pomoc někoho, kdo pomůže s efektivním zacílením? Někdy dražší reklama je ve skutečnosti levnější. Rozhodující není cena za reklamní kampaň, ale návratnost investice. Souhlasíte s námi?

V dalším navazujícím článku si ještě řekneme, jak zvolit správný formát reklamy. Je to další oblast, kde můžete „prodělat kalhoty“, pokud nevíte, co a proč přesně chcete.

Zdeněk Havelka, Vít Skála

P.S. Odběratelé našeho Zpravodaje dostali kromě toho, co zde volně zveřejňujeme, ještě další informace navíc. Chtěli byste také dostávat tipy a triky jak uspět v internetovém marketingu přímo do své mailové schránky? Objednejte si odběr našeho Zpravodaje.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba