SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Všeho s mírou aneb jaká je optimální hustota klíčových slov z pohledu Google?
Pondělí, 22 Leden 2018 / RUBRIKA:

Všeho s mírou aneb jaká je optimální hustota klíčových slov z pohledu Google?

Kdo není vidět, ten jako by nebyl. Tak praví jedna ze stěžejních zásad marketingu. A kdo není vidět, ten dříve nebo později opravdu nebude. To vám pro změnu potvrdí na každém živnostenském úřadě. Realita zkrátka bývá krutá, avšak v tomto případě můžete jít štěstíčku naproti. Jak? Pomyslným jazýčkem na váhách (ne)viditelnosti je správné využití klíčových slov

Klíčová slova a jejich význam pro Google 

vyhledávání

 

Vygooglit. To slovo už zlidovělo. Natolik, že se už používá více, než jeho synonymum a původní význam – najít.  A dává to smysl. Když něco v dnešní době nevíš, najdeš si to v Googlu. Kdo má ještě čas hledat odpovědi v moudrých knihách? Všechna čest výjimkám. Určitě to má kouzlo nostalgie, ale většina z nás se raději se poradí s nejrozšířenějším vyhledávačem na světě. Rychle. Jednoduše. Tím, že do něj heslovitě napíšeme vše, co nás zajímá. A právě to jsou klíčová slova – „key words“. 

Po zadání klíčových slov nabídne Google každému návštěvníkovi ty nejrelevantnější odkazy na stránky, které má pod těmito slovy zaindexované.  Důležitost správného zacházení z klíčovými frázemi tkví v lidské pohodlnosti. Až 95 % „hledačů“ se spokojí jen s první stránkou výsledků. Pouze každý dvacátý člověk se podívá i na další stránky.  Bez správné práce s klíčovými slovy tak i sebelepší služby často zůstávají takřka bez povšimnutí. A to je škoda, nemyslíte?  

Optimální hustota 

Ideální míra frekvence klíčových frází na stránce neexistuje. Taková je pravda. Ano, v minulosti byly doporučovány určité procentuální hodnoty, ale doba pokročila. A vyhledávače s ní. Nyní jsou už algoritmy Google tak vyspělé, že většinou promptně odhalí nepřirozeně vypadající text. Přijít pak může zákonitý trest. V lepším případě ignorací daného článku. V horším celého webu

Pište především pro lidi, nikoliv pro Google. Obsah přece tvoříte primárně pro ně. Oni budou vaši skuteční zákazníci. Klíčové fráze jsou jako oheň. Dobrý sluha, ale špatný pán. Ale musíme s nimi zacházet obezřetně. Použití nadměrného množství klíčových slov obsahově znehodnotí jakýkoliv text. Dodají mu nepřirozenost. Umělost. Kalkul.  

Lidé to poznají. Zaručeně. A nebude se jim to líbit. Možná na vaši stránku prostřednictvím Google zabrousí, ale poté zamíří jinam. Do očí bijící SEO pasáže zkrátka každého spolehlivě odradí

Klíčová slova mají velkou moc. O tom žádná. A mějte to při tvorbě obsahu vždy na vědomí. Nechte je sloužit vyššímu celku – užitečnost a srozumitelnost. Vkládejte klíčová slova do řádků rovnoměrně. Nenásilně. Přirozený text s umně zakomponovanými klíčovými frázemi ocení každý. Vyhledávač i návštěvník, z něhož se pravděpodobně stane zákazník.  

Kde by keywords neměly chybět? 

  • V titulku 
  • V nadpisu H1 
  • URL adresa 
  • Meta description 
  • V popisku 
  • V samotném obsahu 

Pár (klíčových) slov závěrem 

Frekvenci klíčových frází volte v závislosti na délce textu tak, aby jejich umístění bylo vhodné a pokaždé dávalo smysl. U článků kratšího rozsahu například v prvním odstavci, uprostřed a v závěru. Atraktivní obsah je přirozený, věcný, srozumitelný a čtivý. Nemusíte se ani otrocky držet pouze jednoho tvaru klíčových slov. Hrejte si s nimi. Skloňujte je. Bez obav. I v takovém případě Google klíčová slova rozpozná a zaindexuje. Piště kreativně a primárně pro lidi. Používejte jejich jazyk, ať vám porozumí. A udělejte z náhodných návštěvníků spokojené zákazníky

Hádanka pro hravé čtenáře 

Víte, na které klíčové slovo je optimalizován tento článek? Své tipy napište do komentáře. 

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora