SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Jaká je správná délka titulku v roce 2020?
Pondělí, 9 Březen 2020 / RUBRIKA:

Jaká je správná délka titulku v roce 2020?

SEO je velmi dynamická disciplína a její pravidla hry se často za pochodu mění. Jedním z nejdiskutovanějších témat je optimální délka popisku. Ještě před pár lety platilo, že titulek by měl mít správně kolem 80 znaků, ale po nějaké době se doporučovaná cifra zhruba zdvojnásobila. Jak je to teď?

 

SEO vás nenechá usnout na vavřínech. A nutí člověka sledovat nové trendy a neustále se vzdělávat, protože co nyní není chyba, může být za pár měsíců zásadní problém. Algoritmy se totiž pořád vyvíjejí a opravdu nestačí jednou optimalizovat web pro vyhledávače podle tehdejších pravidel a pak si dát nohy hore a tuto problematiku dále neřešit. Názorným příkladem je správná délka titulku, která ještě nedávno byla 160-180 znaků, ale dnes už to neplatí.

Co je titulek?

Titulek je HTML prvek, který determinuje název webové stránky. V kódu tento tag vypadá následovně:

Jde o velmi důležitou informaci pro vyhledávače a jejich robotické pomocníky, neboť tag <title> určuje, jakou bude mít daná stránka podobu ve výsledku vyhledávání, ale třeba i při sdíleném odkazu na sociálních sítích (pokud speciálně pro ně nepřipravíte vlastní titulek, což lze). Takto se například titulek promítne v SERPU:

Co není titulek?

Nejběžnější chybou je záměna titulku za nadpis. Především pak za nadpis H1, který se na stránce zobrazuje hned nahoře, což někoho může zmást. Ovšem v HTML tagy <h> označují nadpisy, které se ukážou teprve ve chvíli, když na danou stránku přejdete, ale třeba ve výsledku vyhledávání ji neuvidíte. To ale neznamená, že by šlo o nepodstatnou věc. Ba naopak. Nadpisy jsou velmi důležité, protože:

 

  1. Pokud lidé kliknou na titulek a po zobrazení stránky se jim ukáže (třeba i zdánlivě) nesouvisející nadpis, mohou být zmatení a opustí web.
  2. Google bedlivě kontroluje tagy <title> i <h> a zjišťuje, jestli na sebe navazují nebo obsah stránky nemá s titulkem moc společného. A v takovém případě jí razantně sníží hodnocení.

 

Titulky a nadpisy jsou zkrátka spojené nádoby a měly by na sebe pokaždé alespoň rámcově navazovat. A důležitá informace – pokud nevyplníte tag <title>, Google za něj bude automaticky považovat nadpis <h1>. Sice se zatím neprokázalo, že stránky bez titulku budou vyhledávači hůře hodnocené, ale proč to riskovat, že?

A jak by tedy měl být titulek dlouhý?

Ano, tak už se konečně dostáváme k meritu věci. Experti z portálu authorityhacker.com v rámci své studie zkoumali více než 1,5 milionu titulků, aby zjistili, jaká délka je z pohledu SEO optimální.

Z jejich závěrů vyplývá, že nejdůležitější je vejít se bezpodmínečně do 600 pixelů (cca 80 znaků), protože delší <title> Google vždy zkrátí (a může ho i přepsat), což se negativně promítne na celkovém hodnocení stránky i přiroz

ené návštěvnosti. U titulků kolem 80 znaků ovšem může (ale v hodně případech i nemusí, což je ten chyták) využít pouze prvních 50 a zbytek useknout. Proto dle studie musíte mít v prvních 50 znacích to nejdůležitější sdělení, jelikož zbytek může být zkrácen. A případně do těch posledních třiceti znaků dát text, který by se eventuálně dal „obětovat“ a jeho potenciální nezobrazení by ničemu nevadilo.

 

Chcete toto téma prozkoumat opravdu do hloubky? Na webu Autority Hacker najdete detailní popis toho, co jsme pro vás v tomto článku výrazně zjednodušili.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora