SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jaká je správná délka titulku v roce 2020?

SEO je velmi dynamická disciplína a její pravidla hry se často za pochodu mění. Jedním z nejdiskutovanějších témat je optimální délka popisku. Ještě před pár lety platilo, že titulek by měl mít správně kolem 80 znaků, ale po nějaké době se doporučovaná cifra zhruba zdvojnásobila. Jak je to teď?

SEO vás nenechá usnout na vavřínech. A nutí člověka sledovat nové trendy a neustále se vzdělávat, protože co nyní není chyba, může být za pár měsíců zásadní problém. Algoritmy se totiž pořád vyvíjejí a opravdu nestačí jednou optimalizovat web pro vyhledávače podle tehdejších pravidel a pak si dát nohy hore a tuto problematiku dále neřešit. Názorným příkladem je správná délka titulku, která ještě nedávno byla 160-180 znaků, ale dnes už to neplatí.

Co je titulek?

Titulek je HTML prvek, který determinuje název webové stránky. V kódu tento tag vypadá následovně:

Jde o velmi důležitou informaci pro vyhledávače a jejich robotické pomocníky, neboť tag <title> určuje, jakou bude mít daná stránka podobu ve výsledku vyhledávání, ale třeba i při sdíleném odkazu na sociálních sítích (pokud speciálně pro ně nepřipravíte vlastní titulek, což lze). Takto se například titulek promítne v SERPU:

Co není titulek?

Nejběžnější chybou je záměna titulku za nadpis. Především pak za nadpis H1, který se na stránce zobrazuje hned nahoře, což někoho může zmást. Ovšem v HTML tagy <h> označují nadpisy, které se ukážou teprve ve chvíli, když na danou stránku přejdete, ale třeba ve výsledku vyhledávání ji neuvidíte. To ale neznamená, že by šlo o nepodstatnou věc. Ba naopak. Nadpisy jsou velmi důležité, protože:

  1. Pokud lidé kliknou na titulek a po zobrazení stránky se jim ukáže (třeba i zdánlivě) nesouvisející nadpis, mohou být zmatení a opustí web.
  2. Google bedlivě kontroluje tagy <title> i <h> a zjišťuje, jestli na sebe navazují nebo obsah stránky nemá s titulkem moc společného. A v takovém případě jí razantně sníží hodnocení.

Titulky a nadpisy jsou zkrátka spojené nádoby a měly by na sebe pokaždé alespoň rámcově navazovat. A důležitá informace – pokud nevyplníte tag <title>, Google za něj bude automaticky považovat nadpis <h1>. Sice se zatím neprokázalo, že stránky bez titulku budou vyhledávači hůře hodnocené, ale proč to riskovat, že?

A jak by tedy měl být titulek dlouhý?

Ano, tak už se konečně dostáváme k meritu věci. Experti z portálu authorityhacker.com v rámci své studie zkoumali více než 1,5 milionu titulků, aby zjistili, jaká délka je z pohledu SEO optimální.

Z jejich závěrů vyplývá, že nejdůležitější je vejít se bezpodmínečně do 600 pixelů (cca 80 znaků), protože delší <title> Google vždy zkrátí (a může ho i přepsat), což se negativně promítne na celkovém hodnocení stránky i přiroz

ené návštěvnosti. U titulků kolem 80 znaků ovšem může (ale v hodně případech i nemusí, což je ten chyták) využít pouze prvních 50 a zbytek useknout. Proto dle studie musíte mít v prvních 50 znacích to nejdůležitější sdělení, jelikož zbytek může být zkrácen. A případně do těch posledních třiceti znaků dát text, který by se eventuálně dal „obětovat“ a jeho potenciální nezobrazení by ničemu nevadilo.

Chcete toto téma prozkoumat opravdu do hloubky? Na webu Autority Hacker najdete detailní popis toho, co jsme pro vás v tomto článku výrazně zjednodušili.

Toužíte se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak? 

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba