SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jaký formát reklamy je ten pravý?

Tento článek navazuje na text „Jak zvolit vhodnou kampaň v AdWords“. Jestli jste jej nečetli, doporučujeme přejít nejdříve na něj. Poté co víte, jak zvolit ideální typ kampaně se podíváme na výběr vhodného reklamního formátu.

Už víme, že ve Vyhledávací síti je možné použít pouze textové reklamy, v Obsahové síti je pak navíc k dispozici celá paleta reklam s grafickými prvky.

Textová reklama

I přes značná omezení u textových reklam: k dispozici dva nadpisy po 30 znacích a popis 80 znaků, se jedná o poměrně účinný formát. Když se vám podaří do tohoto omezeného prostoru srozumitelně vtělit poselství s výzvou k akci, přivedete potenciálního zákazníka na své stránky.

V poslední době Google zpřístupňuje různá rozšíření základního formátu textové reklamy, která se určitě vyplatí využít. Můžete tak do reklamy vsunout odkazy na specifické stránky svého webu, adresu provozovny, telefonní číslo, recenze spokojených zákazníků a další užitečné informace.

Grafická reklama

Jedná se o klasické bannery, mající širokou škálu rozměrů. Doporučujeme používat 10 hlavních rozměrů, které jsou kompatibilní se sítí Seznamu Sklik. Ať nemusíte pro každou síť vytvářet jiné grafické prvky.

Lze použít též animované reklamy v nyní opět populárním formátu GIF. Reklamy ve Flash nedoporučujeme. Jednak je nepodporuje síť Sklik, zpravidla nejdou přehrávat na mobilech a ani na řadě počítačů.

Smyslem grafických reklam je propagace vizuální stránky produktu nebo služby. Počítejte, že grafické reklamy budou mít nižší míru prokliku, tzv. CTR, než textové reklamy.

Responzivní reklama

Výhodou responzivních reklam je, že automaticky přizpůsobují svou velikost, vzhled a formát dostupnému reklamnímu prostoru. Díky tomu se zobrazují na více místech zároveň oproti klasickým bannerům. Možná i proto je Google preferuje.

U responzivní reklamy nemusíte ztrácet čas a náklady vymýšlením široké palety různých formátů bannerů. Vytvoříte jen dva obrázky (obdélníkový a čtvercový formát), připojíte své logo, textový popis a je hotovo. Navíc můžete obrázky vybírat z bohaté Google galerie přímo při tvorbě reklamy.

Formáty reklamy

Reklama Lightbox

Reklamy Lightbox jsou relativně novinka, která má rozhodně velký potenciál. Tyto reklamy responzivně kombinují text, obrázky, videa a mapy a dokonale využívají dostupný reklamní prostor.

Byť jejich zadání je na první pohled relativně snadné, pro účinnou formu reklamy Lightbox je třeba přípravu dobře promyslet a naplánovat. Navíc cena za proklik u těchto reklam je vždy výrazně vyšší, a to dle našich zkušeností až desetinásobně oproti textové či responzivní reklamě. Při dobře navržené interaktivitě se tato vyšší cena vyplatí, pokud však využíváte Lightbox jen jako rozšířenou grafickou reklamu, spíše na tom proděláte.

Videoreklama

Videoreklamy můžete spouštět samostatně nebo je vkládat do obsahu streamovaného videa. Znáte nejspíše z YouTube. Poutavé multimediální reklamy si získají pozornost zákazníků a kupodivu nemusí být moc drahé. Základem je opět dobře reklamu promyslet, naplánovat a zpracovat.

Reklamy pouze pro volání

Cílem těchto reklam je přimět uživatele internetu ať zavolají na vaše telefonní číslo. Proto se tyto reklamy zobrazují pouze na zařízeních, která umožňují telefonování. Říkáte si, k čemu to může být dobré. Představte si tuto situaci: Zhroutí se vám počítač a nemůžete dostat data z vašeho HDD. Zadáte do Google „obnova dat z rozbitého disku“ a vyběhne na vás reklama ve znění: „Obnovíme data z havarovaného HDD. Rychle a levně. Volat č. …..“ Zavolali byste na toto telefonní číslo nebo ne? ?

Výhody a nevýhody jednotlivých formátů reklam

Každý formát reklamy je vhodný pro něco jiného. Textová reklama slouží pro jednoduché poselství a přivedení návštěvníka na webovou stránku s dalšími informacemi. Grafické reklamy jsou vhodné pro zapsání sdělení do povědomí uživatele.

Pro vysokou efektivitu reklam zpravidla nevystačíte jen s jednou kampaní, byť Google ve svých materiálech tvrdí něco jiného.

Osvědčila se nám kombinace tří druhů kampaní. V obsahové síti upoutání pozornosti na inzerovaný produkt. Ve vyhledávací síti přivedení návštěvníka na stránky s produktem, který již dříve zahlédl v obsahové síti. A pak remarketingová kampaň v obsahové síti cílená na ty, kteří již stránky s produktem navštívili, ale dosud nenakoupili.

Toto nastavení již není „naťukáno“ za pár minut, ale návratnost investice je zaručena.

Jaké jsou vaše zkušenosti s různými formáty reklamy? Který preferujete a proč? Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti sdílené v komentáři pod článkem.

Zdeněk Havelka, Vít Skála

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba