SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Kolotoč internetového marketingu
Středa, 1 Březen 2017 / RUBRIKA:

Kolotoč internetového marketingu

V poslední době se velmi často setkávám s výrazem internet marketing. Řada lidí jej používá v rámci své komunikace s okolím, aniž by třeba znali jeho význam.

Samostatný pojem internet je celkově hodně rozšířen a asi každý ví, co se pod ním skrývá. Ano, dokonce i já to vím. Ale i tak se na to pojďme podívat. Po sametové revoluci nastala v naší malé zemičce éra počítačů. Podniky, firmy je začaly využívat zpočátku v rámci účetnictví, stavu materiálu na skladě apod.

Ale víte, že inteSamostatný pojem internet je celkově hodně rozšířen a asi každý ví, co se pod ním skrývá. Ano, dokonce i já to vím. Ale i tak se na to pojďme podívat. Po sametové revoluci nastala v naší malé zemičce éra počítačů. Podniky, firmy je začaly využívat zpočátku v rámci účetnictví, stavu materiálu na skladě apod.rnet měl již v té době svou historii? Sama jsem tipovala, že se začal společností šířit zhruba v 80. letech minulého století. Jsem jen člověk,  a tudíž se i mýlím. Představte si, co jsem zjistila. Internet začal lidem sloužit hned po druhé světové válce, tedy po roce 1945, a je úzce spojen se vznikem počítačů a později počítačových sítí, což umožnilo vzájemnou komunikaci. Předchůdcem dnešního internetu byl ARPANET (experimentální síť), k jehož spuštění došlo v roce 1969 agenturou ARPA – později DARPA.  Shrnu-li to, tak internet tvoří myšlenku globální sítě.

Když jsem v devadesátých letech 20. století studovala na střední škole, seznámila jsem se poprvé s počítačem. Byla jsem nadšená svou prací v rámci programu T602, podstatně starší verze současných textových editorů. Co se týče samotného internetu, tak přístup k němu jsme jako studenti měli dosti omezený. Ještě dnes si pamatuji na jednu z hodin počítačů (dnes informatiky), kdy náš pan profesor k mé spolužačce (která nosila na tu dobu hodně dlouhé nehty) trefně poznamenal, aby si ostříhala ony dlouhé nehtíky, protože jinak mu do klávesnice udělá díry. V té době mě jako pubertální studentku opravdu nenapadlo, že internet bude využívat celý svět v rámci své masové komunikace. A už vůbec si nedokázala představit nějaký internetový marketing.

Také vás z tohoto slovního spojení mrazí? Mně tedy běhal mráz po zádech rychlostí formule. A on k tomu vlastně není vůbec žádný důvod. A víte proč? Protože když si představíte, co se pod tímto pojmem skrývá v češtině, zjistíte, že to není žádný bubák pod postelí v osobě Chucka Norrise. Díky bohatému českému jazyku můžete dát plný plyn vaší představivosti.

Pokud jen máte minimální základní znalosti současného moderního chápání v rámci internetu, počítačů apod., určitě s tím nebudete mít problém. Ano, bála jsem se toho cizího slova, ale dnes jsem v situaci, kdy se své osobě Strašpytlíka směji. Ono je to vlastně nakonec všechno velmi jednoduché a jak se říká: „Člověk má zkusit všechno.“ Tak jsem zkusila se nebát.

Pro vaši představu uvedu příklad. Jste osoba, která chce něco vyrobit, udělat. Třeba muž potřebuje opravit auto, ale k tomu mu nepostačí jen jeho ruce… nezbytným se pro něj stává třeba šroubovák, kladivo. Obecně si takové pomůcky můžeme představit pod pojmem nástroje, ty potřebuje třeba maminka k úklidu domácnosti – koště, hadr, kýbl s vodou apod.

Že ještě stále nevíte, co je to marketing? Podíváme se na to společně. Definicí tohoto pojmu je nespočet. Obecně vzato můžeme marketing chápat jako proces řízení směřující k poznání, ovlivnění, a nakonec uspokojení potřeb a přání zákazníků. Efektivním a vhodným způsobem tím zajišťuje splnění cílů organizace.

Internet marketing využívá soubor aktivit, které aplikuje právě v internetovém prostředí. Důležité se tak pro něj stává pochopení potřeb a přání klientů, jež musí uspokojit. Tím nastává vztah kvalitní dlouhodobé spolupráce. Všechny internetové nástroje se musí navzájem podporovat pro nastavení toho správného efektu.

Laicky bych tento stav mohla popsat třeba takto

Mám firmu (společnost) zaměřenou na výrobu a prodej ponožek. Jako materiál využívám 100 % bambusové vlákno. Mým cílem je samozřejmě co nejvíce prodávat. Tudíž potřebuji získat nové klienty, které si musím udržet a učinit je spokojenými. Také ale potřebuji, aby lidé věděli, že k výrobě využívám čistě přírodní materiály. A v dnešní době bude jistě podstatná i cena. Abych byla ve svém podnikání úspěšná, musím pro to něco udělat. Využití internetového marketingu je velmi dobrá možnost, jak relativně levně dát o svých výrobcích potenciálním zákazníkům vědět.

Už rozumíte tomu, co jsem tu chtěla říct – tedy napsat? Pokud vše shrnu do podstatných bodů, jedná se o to, že internet marketing je vlastně reklama na internetu. Využívá k tomu různých nástrojů, které jsou pro kvalitní inzerci důležité. K těm základním patří SEO, analýza klíčových slov, kvalitní obsah, PPC kampaně a off-line podpora prodeje.

Vrátím se k příkladu firmy vyrábějící ponožky z bambusových vláken. Jsem nadšená z využití internetové reklamy a vnímám její sílu. K tomu, aby ta má inzerce (prezentace firmy) byla úspěšná a splnila pozitivní očekávání, musím využít všech jejích nástrojů. Základem se tím pro mě stává nastavení správného cílení kampaně s využitím těch správných (mou cílovou skupinou hledaných) klíčových slov.

Máte-li firmu nebo se chystáte nějakou založit, určitě do toho jděte a nebojte se, protože dynamika a globálnost internetového marketingu je v současnosti nezastavitelná. Stává se tak nedílnou součástí marketingového mixu úspěšného podnikatele.

 

SDÍLEJ:
Štítek:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora