SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Mobilní návštěvnost na webových stránkách – minorita či majorita?
Pondělí, 30 Červenec 2018 / RUBRIKA:

Mobilní návštěvnost na webových stránkách – minorita či majorita?

Mobilní zařízení vládnou světu. Minimálně tomu internetovému. Vyplývá to ze statistik společnosti GlobalStats, podle níž se téměř 53 % přístupů webových stránek uskuteční z chytrých telefonů.  Další 4 procenta mají na svědomí uživatelé tabletu.

Světový trend

A Česká republika nijak výrazněji nezaostává. Asociace pro elektronickou komerci vydala společně s Heureka.cz výroční zprávu za rok 2017, v které se věnují i nárůstu mobilní návštěvnosti. Nejznámější porovnávač cen na tuzemské scéně zaznamenal až 40 % návštěv z mobilního zařízení. Loňský podíl mobilních přístupů na webové stránky srovnávače nábytku Biano činil 41 %. A pokud udržíme v nastoleném trendu krok se světem, tak v příštích letech bude s největší pravděpodobně ještě mnohem vyšší.

Nemělo by však zůstat jen u návštěv.  Server Statista předpokládá, že přes 70 % maloobchodních tržeb na americkém území budou letos tvořit on-line transakce, uskutečněné přes mobil. V roce 2021 by jich mělo být až 80 %.

Kde hledat příčiny?

Inu, dávno tomu je, kdy mobil sloužil jen k telefonování a posílání SMS. Tehdy jsme si krátili čas leda tak hraním hada a těšili se domů, abychom si na počítači našli vše, co potřebujeme. To už neplatí. Dnešní mobilní zařízení už plní funkci kapesního počítače, z něhož si jen tak mimochodem můžeme i zavolat.

Lidé tráví čím dál tím více času v dopravních prostředcích, MHD a na cestách.  Dostat se do práce zkrátka většině z nás trvá. A v zaměstnání často monitorují aktivitu na služebních počítačích, takže je potřeba tu a tam potají vzít do ruky telefon a trošku se odreagovat. Pobavit se, zjistit, co je nového a ideálně během šichty najít to, co bychom jinak hledali doma. Tam ať máme opravdu už jen volno…

Responzivita – nutnost nebo nadstandard?

Jen tím to ale není. S nárůstem mobilní návštěvnosti jde ruku v ruce i uživatelský prožitek těchto lidí. Technologie pokročila a skoro každý konkurenceschopný web je dnes responzivní, díky čemuž je plně funkční i z telefonu. Výjimkou už nejsou ani AMP alternativy k URL adrese, které umožňují načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin  sekundy bez ohledu na rychlost připojení. Optimalizovat stránky jen pro desktop zkrátka už dávno nestačí.

Ví to i Google, který začátkem července přišel s novinkou ve svém algoritmu mobilního vyhledávání, kam nově mezi hodnotící faktory zařadil i rychlost načítání stránky na telefonech.  Pokud nechcete přijít o mnohé návštěvníky a zároveň se propadnout v SERPU, doporučujeme vám upravit svůj web tak, aby byl mobile-friendly. Ideálně za využití technologie AMP.

Jak vytvoříte AMP stránky?

Prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu je seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci. Postupujte podle těchto manuálů a před spuštěním stránky ji nezapomeňte zkontrolovat, zdali jste dodrželi všechny podmínky a specifikace pro úspěšnou implementaci formátu AMP. Po spuštění ještě proveďte AMP test Googlu a pak se jen na mobilu průběžně kochejte výsledky vaší snahy.

Jdeme s dobou a následujeme světové trendy

Alespoň tedy v otázce vývoje mobilní návštěvnosti na webových stránkách. Čím dál tím více informací, produktů a služeb hledáme prostřednictvím chytrých telefonů. A mnohdy už i tak nakupujeme. Proč čekat s rešerši či objednávkou až domů k počítači, když mobil máme vždy po ruce a obojí lze bez problémů udělat tady a teď? Zajištění správného fungování na mobilních zařízeních by tak mělo být jednou z hlavních priorit každého webu, který pomýšlí na úspěch.

Nejste si jistí, zdali jsou vaše stránky dostatečně mobile friendly? Objednejte si naši SEO analýzu, z níž ihned zjistíte, jak na tom jste.

 

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora