SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Mobilní návštěvnost na webových stránkách – minorita či majorita?

Mobilní zařízení vládnou světu. Minimálně tomu internetovému. Vyplývá to ze statistik společnosti GlobalStats, podle níž se téměř 53 % přístupů webových stránek uskuteční z chytrých telefonů.  Další 4 procenta mají na svědomí uživatelé tabletu.

Světový trend

A Česká republika nijak výrazněji nezaostává. Asociace pro elektronickou komerci vydala společně s Heureka.cz výroční zprávu za rok 2017, v které se věnují i nárůstu mobilní návštěvnosti. Nejznámější porovnávač cen na tuzemské scéně zaznamenal až 40 % návštěv z mobilního zařízení. Loňský podíl mobilních přístupů na webové stránky srovnávače nábytku Biano činil 41 %. A pokud udržíme v nastoleném trendu krok se světem, tak v příštích letech bude s největší pravděpodobně ještě mnohem vyšší.

Nemělo by však zůstat jen u návštěv.  Server Statista předpokládá, že přes 70 % maloobchodních tržeb na americkém území budou letos tvořit on-line transakce, uskutečněné přes mobil. V roce 2021 by jich mělo být až 80 %.

Kde hledat příčiny?

Inu, dávno tomu je, kdy mobil sloužil jen k telefonování a posílání SMS. Tehdy jsme si krátili čas leda tak hraním hada a těšili se domů, abychom si na počítači našli vše, co potřebujeme. To už neplatí. Dnešní mobilní zařízení už plní funkci kapesního počítače, z něhož si jen tak mimochodem můžeme i zavolat.

Lidé tráví čím dál tím více času v dopravních prostředcích, MHD a na cestách.  Dostat se do práce zkrátka většině z nás trvá. A v zaměstnání často monitorují aktivitu na služebních počítačích, takže je potřeba tu a tam potají vzít do ruky telefon a trošku se odreagovat. Pobavit se, zjistit, co je nového a ideálně během šichty najít to, co bychom jinak hledali doma. Tam ať máme opravdu už jen volno…

Responzivita – nutnost nebo nadstandard?

Jen tím to ale není. S nárůstem mobilní návštěvnosti jde ruku v ruce i uživatelský prožitek těchto lidí. Technologie pokročila a skoro každý konkurenceschopný web je dnes responzivní, díky čemuž je plně funkční i z telefonu. Výjimkou už nejsou ani AMP alternativy k URL adrese, které umožňují načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin  sekundy bez ohledu na rychlost připojení. Optimalizovat stránky jen pro desktop zkrátka už dávno nestačí.

Ví to i Google, který začátkem července přišel s novinkou ve svém algoritmu mobilního vyhledávání, kam nově mezi hodnotící faktory zařadil i rychlost načítání stránky na telefonech.  Pokud nechcete přijít o mnohé návštěvníky a zároveň se propadnout v SERPU, doporučujeme vám upravit svůj web tak, aby byl mobile-friendly. Ideálně za využití technologie AMP.

Jak vytvoříte AMP stránky?

Prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu je seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci. Postupujte podle těchto manuálů a před spuštěním stránky ji nezapomeňte zkontrolovat, zdali jste dodrželi všechny podmínky a specifikace pro úspěšnou implementaci formátu AMP. Po spuštění ještě proveďte AMP test Googlu a pak se jen na mobilu průběžně kochejte výsledky vaší snahy.

Jdeme s dobou a následujeme světové trendy

Alespoň tedy v otázce vývoje mobilní návštěvnosti na webových stránkách. Čím dál tím více informací, produktů a služeb hledáme prostřednictvím chytrých telefonů. A mnohdy už i tak nakupujeme. Proč čekat s rešerši či objednávkou až domů k počítači, když mobil máme vždy po ruce a obojí lze bez problémů udělat tady a teď? Zajištění správného fungování na mobilních zařízeních by tak mělo být jednou z hlavních priorit každého webu, který pomýšlí na úspěch.

Nejste si jistí, zdali jsou vaše stránky dostatečně mobile friendly? Objednejte si naši SEO analýzu, z níž ihned zjistíte, jak na tom jste.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba