SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Mobilní návštěvnost na webových stránkách – minorita či majorita?

Mobilní zařízení vládnou světu. Minimálně tomu internetovému. Vyplývá to ze statistik společnosti GlobalStats, podle níž se téměř 53 % přístupů webových stránek uskuteční z chytrých telefonů.  Další 4 procenta mají na svědomí uživatelé tabletu.

Světový trend

A Česká republika nijak výrazněji nezaostává. Asociace pro elektronickou komerci vydala společně s Heureka.cz výroční zprávu za rok 2017, v které se věnují i nárůstu mobilní návštěvnosti. Nejznámější porovnávač cen na tuzemské scéně zaznamenal až 40 % návštěv z mobilního zařízení. Loňský podíl mobilních přístupů na webové stránky srovnávače nábytku Biano činil 41 %. A pokud udržíme v nastoleném trendu krok se světem, tak v příštích letech bude s největší pravděpodobně ještě mnohem vyšší.

Nemělo by však zůstat jen u návštěv.  Server Statista předpokládá, že přes 70 % maloobchodních tržeb na americkém území budou letos tvořit on-line transakce, uskutečněné přes mobil. V roce 2021 by jich mělo být až 80 %.

Kde hledat příčiny?

Inu, dávno tomu je, kdy mobil sloužil jen k telefonování a posílání SMS. Tehdy jsme si krátili čas leda tak hraním hada a těšili se domů, abychom si na počítači našli vše, co potřebujeme. To už neplatí. Dnešní mobilní zařízení už plní funkci kapesního počítače, z něhož si jen tak mimochodem můžeme i zavolat.

Lidé tráví čím dál tím více času v dopravních prostředcích, MHD a na cestách.  Dostat se do práce zkrátka většině z nás trvá. A v zaměstnání často monitorují aktivitu na služebních počítačích, takže je potřeba tu a tam potají vzít do ruky telefon a trošku se odreagovat. Pobavit se, zjistit, co je nového a ideálně během šichty najít to, co bychom jinak hledali doma. Tam ať máme opravdu už jen volno…

Responzivita – nutnost nebo nadstandard?

Jen tím to ale není. S nárůstem mobilní návštěvnosti jde ruku v ruce i uživatelský prožitek těchto lidí. Technologie pokročila a skoro každý konkurenceschopný web je dnes responzivní, díky čemuž je plně funkční i z telefonu. Výjimkou už nejsou ani AMP alternativy k URL adrese, které umožňují načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin  sekundy bez ohledu na rychlost připojení. Optimalizovat stránky jen pro desktop zkrátka už dávno nestačí.

Ví to i Google, který začátkem července přišel s novinkou ve svém algoritmu mobilního vyhledávání, kam nově mezi hodnotící faktory zařadil i rychlost načítání stránky na telefonech.  Pokud nechcete přijít o mnohé návštěvníky a zároveň se propadnout v SERPU, doporučujeme vám upravit svůj web tak, aby byl mobile-friendly. Ideálně za využití technologie AMP.

Jak vytvoříte AMP stránky?

Prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu je seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci. Postupujte podle těchto manuálů a před spuštěním stránky ji nezapomeňte zkontrolovat, zdali jste dodrželi všechny podmínky a specifikace pro úspěšnou implementaci formátu AMP. Po spuštění ještě proveďte AMP test Googlu a pak se jen na mobilu průběžně kochejte výsledky vaší snahy.

Jdeme s dobou a následujeme světové trendy

Alespoň tedy v otázce vývoje mobilní návštěvnosti na webových stránkách. Čím dál tím více informací, produktů a služeb hledáme prostřednictvím chytrých telefonů. A mnohdy už i tak nakupujeme. Proč čekat s rešerši či objednávkou až domů k počítači, když mobil máme vždy po ruce a obojí lze bez problémů udělat tady a teď? Zajištění správného fungování na mobilních zařízeních by tak mělo být jednou z hlavních priorit každého webu, který pomýšlí na úspěch.

Nejste si jistí, zdali jsou vaše stránky dostatečně mobile friendly? Objednejte si naši SEO analýzu, z níž ihned zjistíte, jak na tom jste.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba