SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Moderní doba si žádá PPC

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Moderní doba si žádá PPC

Tento měsíc otevřela kamarádka svůj salón. Když jsme se viděly minulý týden, říká mi: „Podívej se mi, prosím, na internet a zjisti mi ceny podobných služeb, jak se pohybují tady u nás.“ Jasně, že jsem jí to slíbila.

V tom děsným vedru, celá upocená, usedám k počítači a otevírám internetový prohlížeč. Snad všude se na mě dívá reklama, pobízející k jejímu otevření. A já nadávám a nadávám, kdo má v tomhle tropickém počasí chuť klikat na reklamy, když zrovna teď nic nepotřebujete.

Vztekající se mě u počítače našel můj partner a divil se, co dělám a proč běduju. Vysvětlila jsem mu celou situaci od začátku. A on mi na to povídá: „Ty nevíš, proč ty reklamy se objevují v rámci internetu? To si zadávají firmy, aby jim to pomohlo najít nové zákazníky.“

Vysvětlil mi, že je více možností takové reklamy, ale ať se na to podívám na internet, protože je to zajímavé a pro dnešní dobu celkem aktuální. To mě zřejmě navnadilo a ještě ten večer v posteli jsem začala brouzdat po internetu a vyhledávat nějaké informace. Docela mě to nadchlo. Zjistila jsem, že je opravdu více forem internetové reklamy, která slouží nejen k prodeji výrobků firmy, která si onu inzerci zadala.

Modely platby za internetovou reklamu (PPC aj.)

Jde o několik modelů, které jsou v rámci internetu využívány. Např. PPT – zde platí inzerent za umístění své reklamy a to i v případě, pokud na ni nikdo neklikne. PPV – zadavatel platí za počty zobrazení.

Image by Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net (PPC – Pay Per Click)

V současnosti je však nejvíce využíván model PPC – Pay Per Click – k překladu jsem musela využít jeden z nástrojů Google, jelikož nejsem v angličtině moc zdatná a dnes již vím, že se jedná o platbu za kliknutí. V této chvíli mě to začalo zajímat více a chtěla jsem se dozvědět podrobnosti.

Dočetla jsem se, že se jedná o model s vysokou účinností, kdy PPC díky výbornému cílení přivádí více návštěvníků, kteří si častěji objednávají. To vše lze změřit a tím následně přesně spočítat návratnost investic, které vynaložil inzerent. Co mě dále udivilo je možnost sledovanosti, jestli se investice stále vyplácí. Díky rychlému spuštění této formy reklamy může inzerent získat své první návštěvníky během 15 minut.

Vzhledem k tomu, že je PPC reklama flexibilní, umožňuje okamžitou reakci na sezónní výkyvy v poptávce, propagaci akčních nabídek a další možnosti. No není to úžasné? Jsem opravdu nadšená z toho, jaké možnosti dnešní moderní doba nabízí. Kolik lidí, užívajících internet, je osloveno touto formou reklamy.

Já, aniž bych si to uvědomila, se s jednou z forem PPC setkávám každý den v rámci Facebooku. Nejčastěji se jedná o krátké textové inzeráty. Pokud chce inzerent využít propagaci své značky, určitě sáhne po možnosti bannerové reklamy nebo zobrazení na cizích webech formou kontextové reklamy.

Náročnost přípravy a správy reklamní kampaně

Image by patrisyu at FreeDigitalPhotos.net (PPC management)

Po přečtení si článků o možnostech této inzerce vím, že už se u nich nebudu rozčilovat (úsměv). Myslím si, že samotná příprava reklamní kampaně je zcela určitě náročná. Dokáže jistě zaměstnat nejednoho člověka. Takové osoby upřímně obdivuji, musí mít nejen všeobecné znalosti, ale i ty marketingové, aby dokázali připravit kvalitní PPC reklamu – kampaň. A to nepíši o časové náročnosti, protože ta určitě není vůbec zanedbatelná.

V rámci svého brouzdání po internetu a shánění informací o PPC jsem se dozvěděla, že nedílnou součástí je aktivní správa. Tím je umožněna sledovanost příchozích na stránku, z jaké jsou země (nemusí se jednat pouze o Českou republiku) a třeba kolik a jakých stránek si prohlíží. Důsledkem toho všeho je zjištění míry efektivnosti klíčových slov pro danou PPC kampaň a také, která webová stránka má nejlepší výsledky.

Musím přiznat – samé zajímavé věci. K dosažení skvělých výsledků v rámci PPC reklamy je potřeba analytických nástrojů. Pravdou je, že k sestavení kvalitní kampaně potřebujeme postup, mající svou posloupnost. Výše v článku jsem psala o klíčových slovech a právě ty jsou tím prvním bodem. Dalším je vytvoření poutavého textového inzerátu, což není – jak jsem se dočetla v rámci blogů o tvoření obsahu – zrovna nic lehkého. Poslední článek sestavení kvalitní kampaně tvoří URL adresa cílové stránky webu.

Že z toho nejste moc moudří? Nevadí, také jsem zpočátku nebyla. Nejlépe je poznávat PPC reklamu pomalu a postupně. Také jsem to tak udělala, přečetla si nejdříve obecné informace a zjistila, že je to téma, které mě zajímá.  Poté došlo k vyhledávání dalších odborných článků, které mě přivedly na to, že už vím co je to PPC.

Ráda se o zjištěné informace podělím se svou kamarádkou a možnost této reklamy s ní proberu osobně. Pokusím se jí princip PPC vysvětlit na praktickém příkladu ve smyslu ona a její kadeřnický salón. Vždy je lepší vědět, do čeho člověk jde.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

2 reakce na „Moderní doba si žádá PPC“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba