SEO není mrtvé. Ani zdaleka. Ba naopak. Optimalizace pro vyhledávače se těší dobrému zdraví a žádný rekondiční pobyt jí nehrozí. Společnost BrightEdge prostřednictvím analýzy tisíců nejrůznějších stránek zjistila, že podíl organického vyhledávání na celkové webové návštěvnosti se stále zvyšuje a v současné době tvoří 53 % trafficu. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento trend neměl pokračovat i v budoucnosti.
Zero click searches navzdory
Ještě v roce 2014 tvořila organická návštěvnost 51 % webového trafficu, zatímco nyní už její podíl vzrostl o další tři procenta. To může být překvapivé především s ohledem na fenomén nulových prokliků, tedy situace, kdy uživatel po zadání klíčových slov neklikne na žádný z nabízených výsledků.
Google nám už totiž poskytuje tolik informací přímo v SERPu, že mnohdy najdeme požadovanou odpověď, aniž by bylo nutné přecházet na jakoukoliv navrhovanou stránku. Jen pro představu – tzv. zero-click searches letos v srpnu poprvé překročili hranici nadpoloviční většiny, kdy v 50, 33 % případech lidi po vyhledávání neklikli na žádný odkaz.
Jak tedy vypadá celkový podíl webové návštěvnosti? Podívejte se na následující graf.

Z něj vyplývá, že průběžné druhé místo si drží „ostatní“ typy trafficu (např. skrze e-mailing, ale tato položka zahrnuje opravdu vše, co nespadá do třech konkrétních kategorií), za ním se s mírným odstupem umístily PPC kampaně a poslední s velkou ztrátou zůstávají návštěvy prostřednictvím sociálních sítí. Tato čísla můžeme potvrdit i z naší praxe. Rozložení návštěvnosti námi spravovaných webů je podobné.
Co lze z této statistiky vyvodit? Pravděpodobně to, že Google dokáže průběžně zefektivňovat své služby a vylepšovat algoritmus vyhledávání tak, aby přinášel relevantní a uspokojující výsledky a uživatel měl pádný důvod k prokliku na některý z nabízených odkazů.
B2B a technologie
Studie přinesla i zajímavý pohled na strukturu návštěvnosti dle oblasti podnikání, když technologický průmysl a B2B sféra zaznamenaly nejvyšší podíl organického a nejmenší placeného trafficu, tak u mediálního a zábavného sektoru to bylo naopak. Sociální sítě coby determinant návštěvnosti pak zcela propadly.

Už dost čísel a vraťme se zpět k jednoduchému jazyku, kterému každý porozumí. Chcete navýšit návštěvnost vašeho webu? Zaměřte se primárně na efektivní SEO a nezapomínejte průběžně optimalizovat své stránky, abyste si tím zajistili organický traffic. Nezapomínejte však ani na placenou reklamu, která může sekundárně podpořit vaši snahu a působit v symbióze s přirozenou návštěvností. Z naší zkušenosti totiž vyplývá, že weby, na nichž běží dlouhodobá PPC kampaň, mají i zvýšenou návštěvnost z organiku v porovnání s obdobím, kdy neběžela.
Nejste si jistí, jak správně optimalizovat stránku nebo nastavit placenou kampaň? Ozvěte se nám a svěřte se do péče profesionálů. Uvidíte, že budete víc vidět.
Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?