SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Podíl organického vyhledávání na celkové návštěvnosti webů se stále zvyšuje, už činí 53 %

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

SEO není mrtvé. Ani zdaleka. Ba naopak. Optimalizace pro vyhledávače se těší dobrému zdraví a žádný rekondiční pobyt jí nehrozí. Společnost BrightEdge prostřednictvím analýzy tisíců nejrůznějších stránek zjistila, že podíl organického vyhledávání na celkové webové návštěvnosti se stále zvyšuje a v současné době tvoří 53 % trafficu. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento trend neměl pokračovat i v budoucnosti.

Zero click searches navzdory

Ještě v roce 2014 tvořila organická návštěvnost 51 % webového trafficu, zatímco nyní už její podíl vzrostl o další tři procenta. To může být překvapivé především s ohledem na fenomén nulových prokliků, tedy situace, kdy uživatel po zadání klíčových slov neklikne na žádný z nabízených výsledků.

Google nám už totiž poskytuje tolik informací přímo v SERPu, že mnohdy najdeme požadovanou odpověď, aniž by bylo nutné přecházet na jakoukoliv navrhovanou stránku. Jen pro představu – tzv. zero-click searches letos v srpnu poprvé překročili hranici nadpoloviční většiny, kdy v 50, 33 % případech lidi po vyhledávání neklikli na žádný odkaz.

Jak tedy vypadá celkový podíl webové návštěvnosti? Podívejte se na následující graf.

Z něj vyplývá, že průběžné druhé místo si drží „ostatní“ typy trafficu (např. skrze e-mailing, ale tato položka zahrnuje opravdu vše, co nespadá do třech konkrétních kategorií), za ním se s mírným odstupem umístily PPC kampaně a poslední s velkou ztrátou zůstávají návštěvy prostřednictvím sociálních sítí. Tato čísla můžeme potvrdit i z naší praxe. Rozložení návštěvnosti námi spravovaných webů je podobné.

Co lze z této statistiky vyvodit? Pravděpodobně to, že Google dokáže průběžně zefektivňovat své služby a vylepšovat algoritmus vyhledávání tak, aby přinášel relevantní a uspokojující výsledky a uživatel měl pádný důvod k prokliku na některý z nabízených odkazů.

B2B a technologie

Studie přinesla i zajímavý pohled na strukturu návštěvnosti dle oblasti podnikání, když technologický průmysl a B2B sféra zaznamenaly nejvyšší podíl organického a nejmenší placeného trafficu, tak u mediálního a zábavného sektoru to bylo naopak. Sociální sítě coby determinant návštěvnosti pak zcela propadly.

Už dost čísel a vraťme se zpět k jednoduchému jazyku, kterému každý porozumí. Chcete navýšit návštěvnost vašeho webu? Zaměřte se primárně na efektivní SEO a nezapomínejte průběžně optimalizovat své stránky, abyste si tím zajistili organický traffic. Nezapomínejte však ani na placenou reklamu, která může sekundárně podpořit vaši snahu a působit v symbióze s přirozenou návštěvností. Z naší zkušenosti totiž vyplývá, že weby, na nichž běží dlouhodobá PPC kampaň, mají i zvýšenou návštěvnost z organiku v porovnání s obdobím, kdy neběžela.

Nejste si jistí, jak správně optimalizovat stránku nebo nastavit placenou kampaň? Ozvěte se nám a svěřte se do péče profesionálů. Uvidíte, že budete víc vidět.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba