SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Proč (a jak) psát PR články?
Pondělí, 26 Únor 2018 / RUBRIKA:

Proč (a jak) psát PR články?

Znáte to, pokud nejde Mohammed k hoře… I když, tohle jméno prý není moc vhodné zmiňovat, tak nebrusleme na tenkém ledě a zkusme raději alegorii, vycházející z nám bližšího náboženství. Doba pokročila. Lidstvo zlenivělo a je v pozitivním slova smyslu zhýčkáno nekonečnými možnostmi, jež má doslova na dosah ruky.  

Dnes by se už pravděpodobně Mojžíš ani neobtěžoval vystoupit na Sinaj. Velký šéf by za ním s nabídkou desatera musel přijít až do stanu. A byl by opět vyslyšen. Ze tří důvodů. Jeho produkt má totiž stále neoddiskutovatelný přínos. Znovu by jej nabídl sugestivním způsobem. A návrh by chytře učinil osobě, o níž ví, že o něj bude mít zájem. Na úpatí Araratu by asi neuspěl. Chcete se dostat do širšího povědomí? Držte se těchto pravidel při psaní PR článků. 

Co jsou PR články? 

PR články představují oblíbenou a v případě správného použití i nesmírně efektivní cestu, jak si vybudovat a následně také udržet pozitivní vztah s veřejností. Slouží k ovlivňování názoru druhých, získávání sympatií a účinné propagaci vašich služeb. A v neposlední řadě jde o způsob, kterak si opatřit relevantní zpětné odkazy, jejichž význam jsme objasnili v minulém článku. 

K napsání dobrého PR článku vám pomohou odpovědi na 3 základní otázky. 

1. Proč píšu PR článek? 

Protože máte radost a chcete se o ni podělit. Ideálně s celým světem. Vyvinuli jste nový produkt, rozšiřujete sortiment služeb nebo disponujete nějakou přínosnou informací? Ven s tím! PR článek napíšete, abyste:  

  1. Propagovali produkt, službu nebo celou firmu. 
  2. Podpořili firemní brand. 
  3. Získali kvalitní zpětný odkaz. 
  4. Informovali o konání slevové akce, veletrhu apod.

2. Pro koho tvořím PR článek? 

Pro někoho, koho zaujme, kdo na něj klikne a v konečném důsledku ho i ocení. Cílíte na konkrétní skupinu potenciálních zákazníků? Informujte se, kam tito lidé chodí. Vyhnete se tak riziku publikování PR článku na server, kde by nenašel pochopení. 

Dám vám příklad. Představte si, že jste majitelem pivovaru, který zrovna spouští výrobu nefiltrovaného ležáku. O tuhle senzaci se chcete podělit se čtenáři Idnes.cz. Kam jej vložíte, na fotbalovou sekci nebo do rubriky revue? Byla by vaše volba jiná, kdybyste místo tekutého chleba nabízeli novou kolekci luxusního dámského prádla? 

Samozřejmě, i takto zaměřený PR článek může najít uplatnění mezi fotbalovými fanoušky, ale pouze v předvalentýnském období. Pro zbylých 51 týdnů v roce ovšem bude společenská část pravděpodobně lepší alternativou. 

3. Proč by měl někdo můj PR článek číst? 

Protože by si z něj měl něco odnést. Zajímavá fakta, nové podněty k zamyšlení nebo alespoň impulz k pousmání. Čas je drahý a nikdo jej nemá nazbyt, navíc textů na internetu najdete habaděj. Každý tak pečlivě zvažuje, co si přečte.  

Počítejte také s drobnou nepříjemností. Text totiž bude téměř jistě znevýhodněn označením, že jde o PR článek, takže v tomto ohledu nikoho neoblafnete. K překonání tohoto handicapu potřebujete zaujmout. Tématem, obsahem i zpracováním. Pak si každý z dané cílovky váš PR článek přečte. A rád. 

PR článek by tedy měl být:

  • Užitečný (Jaké konkrétní výhody vám to přinese? Prázdné fráze a klišé čtenáře nezaujmou, návod, ukázka nebo případové studie ano.) 
  • Čtivý (atraktivní nadpis, perex, struktura textu i přiložené fotografie) 
  • Zacílený (Vytvořte si persony a vžijte se do jejich kůže. Co je může zaujmout? O čem chtějí číst?  Jakým jazykem je nejlépe oslovíte?) 

To jsou náležitosti obecnějšího rázu, ale ještě pár konkrétních rad. Naprosto klíčových. Dbejte i na to, aby vaše PR články nikdy nepostrádaly: 

  • Nápaditý titulek. 
  • Hlavní sdělení v prvním odstavci. 
  • V závěru uvedené informace o společnosti, která PR článek zpracovává. 

Tak vzhůru do psaní 

Chcete dostat váš produkt, služby nebo celou firmu do všeobecného povědomí? Kvalitní PR články jsou tím pravým nástrojem. Definujte konkrétní výhody, popište je atraktivním způsobem a celý text publikujte tam, kde se pohybuje vaše cílová skupina. Dostat se mezi lidi je snadné, když se ví, jak na to. Zkuste to. 

Máte zkušenosti s tvorbou PR článků? Co se vám osvědčilo a o které cestě víte, že vede jen do slepé uličky? Podělte se s námi do komentářů. 

 
 
SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Support