SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Proč budovat zpětné odkazy?

Máte obsahově hodnotný web? Pusťte ho do světa, ať z něj má užitek co nejvíce lidí. A v konečném důsledku i vy samotní. To se snadno řekne, ale hůř provádí. Ale nemusí. Důležitým a mnohdy opomíjeným prostředkem k vstupu do všeobecného povědomí je budování zpětných odkazů, známé i jako linkbuilding.

Co jsou zpětné odkazy?

Určitě jste si všimli, že mnohé stránky mají v patičce, textu či postranních lištách textové nebo grafické ikony. Zkoušeli jste na ně kliknout? Pokud ano, tak jste byli ihned přesměrování na nějaký jiný web. Prostřednictvím zpětného odkazu.

Komu tím prospějete?

Sami sobě. Kvalitním linkbuildingem dosáhnete zlepšení pozice ve vyhledávačích a tím pádem i vyšší návštěvnosti vašeho webu. Roboti totiž ve výsledku vyhledávání vždy nabídnou nejdůvěryhodnější a obsahově kvalitní stránky, na nichž byste měli najít to, co hledáte. Jedním z kritérií jsou i kvalitní zpětné odkazy. Dostatek relevantních hypertextových ikonek přidá vaší stránce v pomyslných očích robotů na kredibilitě. A ti vás pak s klidným „srdcem“ posunou výš.

Chcete příklad, jak může mít i zdánlivě malý odkaz mít velký vliv? Představte si, že jste majitel obchodu s komiksy. Teď frčí superhrdinské filmy. Každý, kdo disponuje nějakou nadpřirozenou schopností, už má svůj vlastní snímek. A k tomu se ještě průběžně objevuje i ve společných bijácích s ostatními kolegy, až se v tom člověk ztrácí.

Proto existuje velké množství fanouškovských stránek, zasvěcených jednotlivým hrdinům. Nebo všem dohromady. Tam se sdružuje vaše cílová skupina, potenciální zákazníci a také příležitost pro zvýšení ranku vašeho webu. Stačí se jen domluvit s majitelem stránky na vzájemné výměně hyperlinkových odkazů. To by neměl být problém, vždyť ze zpětných odkazů plynou stejné výhody i druhé straně, že?

Tak snadné to bohužel není. Abyste byli s návrhem na výměnu vyslyšeni, měli byste nabídnout přínosný obsah. Klíčovým prvkem je tak hodnota vašeho webu. Těžko pro něj si seženete kvalitní zpětné odkazy, když ho protistrana neshledá dostatečně atraktivním. Každý chce přeci svému publiku nabídnout jen to nejlepší, což platí i u zpětných odkazů.

Na výměnu hypertextové reference s kamarády nebo známými z nijak nesouvisejícího prostředí ihned zapomeňte. To nikam nevede. Nebo alespoň ne tam, kam chcete. Roboti totiž podobné snahy o umělé zvýšení návštěvnosti většinou poznají a váš web mohou penalizovat. V nejhorším případě až zcela vyloučit z výsledků vyhledávání.

Jak získáte kvalitní zpětné odkazy?

  • Měňte odkazy s relevantními a spřízněnými weby.
  • Registrujte se do katalogů (seznam.cz, firmy.cz apod.)
  • Pište PR články a publikujte je na cizích stránkách.
  • Raďte lidem, pomáhejte jim s problémy. Účastněte se diskuzí na nejrůznějších fórech a sociálních sítích.
  • Dohodněte se na propagaci s influencerem z vašeho oboru. Otevíráte novou restauraci? Pozvěte food bloggera, ať vloží odkaz na konec své recenze.
  • Chystáte něco nového? Kontaktujte média. Půjde-li o něco opravdu zajímavého, udělají vám reklamu zdarma.
  • Využijte event marketing. Chystáte večírek, ples nebo jen slevovou akci? Zmiňte to v nějakém katalogu událostí.

 

Obsahový marketing a linkbuilding jdou ruku v ruce

Budování zpětných odkazů a obsahový marketing se vzájemně doplňují. Jeden bez druhého může být. A často i opravdu bývá, což je s ohledem na to, jaký potenciál se v jejich kooperaci skrývá, velká škoda. Chcete se objevovat vysoko ve výsledku vyhledávání? Nezapomínejte na linkbuilding. Dejte o sobě vědět tam, kde o vás mohou mít zájem.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba