Všechno zlé je pro něco dobré. A platí to i o současné krizi, do které nás uvrhla pandemie COVID-19. Samozřejmě, pro drobné a střední firmy jsou vládní opatření velmi nepříjemné (a to ještě volím mírný, až diplomatický slovník), ale nedá se nic dělat. Zdraví máme všichni jenom jedno a mimořádná nařízení je třeba respektovat. Ale i v tomto těžkém období můžete podpořit váš byznys. Stačí využít neplánované pauzy k optimalizaci webu. Aktuální krize totiž časem pomine a vyladěné stránky vám pomohou vrátit ušlý zisk.
Museli jste přerušit nebo značně omezit činnost a teď sedíte doma, v duchu si počítáte, kolik peněz zrovna ztrácíte a přemýšlíte, jestli se z toho váš byznys vůbec vzpamatuje? To je jeden způsob trávení karantény. Druhý přístup (a námi preferovaný) vnímá i skoro prázdnou sklenici pozitivně, protože stále je tam troška k životu nutné tekutiny, což představuje naději. A o tom to je. Zkusme se na chvíli odprostit od negativních myšlenek (na různé skládání účtů a bilancování bude dost času). Neřešit to, co při vší snaze zkrátka neovlivníme a místo toho se raději podívat na způsob, jak vyjít z této krize s lepší internetovou prezentací.
Dnes vám možná příliš zakázek nepřijde, ale při vhodné optimalizaci webu budete mít více návštěvníků, konverzí a tím pádem i větší zisk.
3 fáze optimalizace webu
1. SEO
Pokud nejste vidět, potenciální zákazník vás nenajde. A nakoupí u konkurence, i kdyby třeba jinak raději učinil objednávku u vás. Jenže po krizi asi nebudete mít peněz na rozhazování, takže nejspíš nespustíte velké reklamní kampaně, co?
Vy potřebujete přirozenou návštěvnost, aby to na vašem webu nevypadalo jako teď v ulicích, ale proudily tam davy lidí. A právě k tomu pomůže kvalitní SEO. Vytvoření, zhodnocení a dobrá implementace analýzy klíčových slov dělá divy. Zakomponování relevantních frází do potřebných sekcí vás posune na stránce výsledků vyhledávání výše, čímž budete mnohem víc vidět a půjdete daleko snadněji najít.
2. Copywriting
On-line marketing je komplexní disciplína a vyladit jednu část k úspěchu nestačí. Kvalitní SEO vám zvýší přirozenou návštěvnost webu, ale chování lidí na něm už neovlivní. Vy je potřebujete zaujmout a přesvědčit, aby ihned nezavřeli záložku a nešli o dům dál. A zde se ke slovu dostává copywriting. Dobrý prodejní text upoutá pozornost, nastíní problém, který potenciální zákazník řeší a zároveň představí jeho řešení. A tím jsou, shodou náhod, právě vaše služby. Už vidíte, proč se bez copy neobejdete?
3. UX
Pokud jsou SEO a copywriting spojené nádoby, tak UX je lepidlo, které je drží pohromadě. Uživatelský prožitek je relativně podceňovaná a laické veřejnosti nepříliš známá, ale přitom velmi důležitá část internetového marketingu. Představte si situaci, kdy po zadání klíčových slov do vyhledávače navštívíte jeden z výsledků, který vás zaujme. Stránka se načte a texty jsou fajn. Ihned zjistíte, že tvůrce webu se dokázal vcítit do vaší kůže a ví, co potřebujete. A přesně to vám nabízí.
Ale je tu jeden háček – na první dobrou, kam kliknout, abyste to mohli koupit. Anebo to najdete, ale proces objednávání je zdlouhavý, jednotlivé kroky komplikované či se během cesty ke košíku někde zastavíte, protože vás něco na webu vyrušilo. Zkrátka už skoro navinutá síť se přetrhne a vy nedokončíte nákup, ačkoliv už byla skoro ruka v rukávě. Celkem škoda, nemyslíte?
S kvalitní UX se vám nic podobného nestane. Pravděpodobně si ho vy ani vaši návštěvníci nevšimnete, ale právě signál, že vše běží jak po másle a cesta na trase: návštěva => získání pozornosti => nabídnutí řešení problémů => přesvědčení k nákupu => učinění objednávky, proběhne naprosto bez problémů.
Využijte nucenou pauzu produktivně a optimalizujte váš web
Nechcete jen žehrat na nepřízeň osudu a raději si ho opět vzít do svých rukou? Kontaktuje nás. Náš tým specialistů, který zahrnuje SEO analytika, copywritery, PPC experty, odborníka na UX a grafiky je připraven pomoci s vyladěním vašeho webu, aby vám časem váš ušlý zisk vrátil.