SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Proč byste měli zařadit remarketing do vaší marketingové strategie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

My Češi jsme škrti. Nakupujeme podle slevových letáků a každou investici důkladně zvažujeme. Pro korunu si často necháváme i koleno vrtat. Někdo tomu říká finanční obezřetnost, jiný zase přehnané bazírování na ceně. Tato vlastnost se projevuje i při brouzdání na internetu. Jen málokdy provádíme akci při první návštěvě stránky, která zpravidla bývá pouze informační. K nákupu průměrně dochází až na sedmý pokus. A právě na tento jev se zaměřuje remarketing. Proč byste ho měli zařadit do vaší marketingové strategie a jaké jsou jeho možnosti na platformě Google Ads?

Připadá vám nelogické cílit reklamu na lidi, kteří několikrát opustili váš web, aniž byste z toho měli nějaký kšeft? Zkuste se schválně zamyslet, kdy jste naposled prožili internetovou lásku na první pohled a řekli si, že tento produkt nebo službu zkrátka musíte mít? Stalo se vám to někdy? Uvážlivých návštěvníků je zkrátka daleko více než impulzivních zákazníků. To je prostě fakt. A i když to třeba nedokážete pochopit, je vhodné se alespoň přizpůsobit.

Co je remarketing a na koho jím lze cílit?

Remarketing představuje reklamu, která se zobrazuje pouze lidem, kteří již v minulosti poctili vaše webové stránky svojí přítomností. Na vás už je, zdali budete cílit na:

  • všechny bývalé návštěvníky za vámi vybraný časový úsek,
  • jen ty, kteří neučinili nákup,
  • osoby, jež na poslední chvíli ucukli a opustili už zaplněný košík,
  • lidi, co u vás provedli objednávku.

 

Krásně podrobné rozdělení vašeho publika, nemyslíte? A vězte, že tyto množiny můžete ještě dále specifikovat, například podle pohlaví, věku nebo zájmu.To je super zpráva i vzhledem k tomu, že:

  • Takřka nikdo si u vás nic nepořídí hned napoprvé.
  • Reklamy jsou s každým opakováním efektivnější.
  • Remarketingem se můžete zákazníkům i návštěvníkům připomenout a vybídnout je k (dalšímu) nákupu.
  • Dražší investice neprovádíme spontánně, ale až po důkladném promyšlení.
  • … tímto zvýšíte až o 70 % šanci, že se k vám bývalí návštěvníci vrátí a něco si koupí.

 

Typy kampaní

Už jsme si vysvětlili, proč remarketing používat a na koho jím lze cílit. Ale čím se liší jednotlivé kampaně a kdy jakou zvolit?

  1. Cílení na všechny návštěvníky

Tato kampaň je vhodná, pokud chcete vstoupit do všeobecného povědomí a dát znovu najevo, že jste tady a teď. Jestliže však toužíte prodávat konkrétní služby nebo produkty, určitě bude efektivnější si rozdělit bývalé návštěvníky do několika skupin a připravit jim reklamu co nejvíc na míru.

  1. Cílení jen na ty, kteří si nic nekoupili

V průměru až 98 % lidí opustí web, aniž by provedli objednávku. To ale neznamená, že je nabídka nezaujala a o dané produkty či služby neměli zájem. Většinou jen potřebují trošku času na rozmyšlení. A s každou další návštěvou se zvyšuje pravděpodobnost, že teď už něco koupí. Nezapomeňte však z této kampaně vyloučit zákazníky, jímž už daný produkt říká pane. Těm totiž bude bohatě stačit, že „to“ mají jednou.

  1. Cílení na opuštěný nákupní košík

Už jste je měli přímo na háčku, ale z nějakého důvodu vzali na poslední chvíli zpátečku? To znamená jediné – vaše nabídka je doopravdy zaujala a mají skutečný zájem, ale potřebují ještě trošku popostrčit, aby provedli onen finální krok. Zkuste jim nabídnout bonus v podobě časově omezené slevy nebo dopravy zdarma a uvidíte, že změníte jejich názor.

  1. Cílení na zákazníky

Přesvědčit bývalého či stávajícího zákazníka k opakovanému nákupu je daleko snazší (a tím pádem i levnější), než zlanařit zcela nového. Tito lidé s vámi už mají zkušenost, co mohou očekávat a vy zase víte, co by mohli potřebovat. Proto se vyplatí je průběžně informovat o vaší nabídce, na kterou lze reflektovat.

Nevíte, jak remarketingovou kampaň správně nastavit? Kontaktujte nás. Rádi pomůžeme a postaráme se o to, aby se k vám„dobří holubi“ opravdu vraceli a hlavně – učinili objednávku.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba