SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Proč byste měli zařadit remarketing do vaší marketingové strategie?
Pátek, 12 Duben 2019 / RUBRIKA:

Proč byste měli zařadit remarketing do vaší marketingové strategie?

My Češi jsme škrti. Nakupujeme podle slevových letáků a každou investici důkladně zvažujeme. Pro korunu si často necháváme i koleno vrtat. Někdo tomu říká finanční obezřetnost, jiný zase přehnané bazírování na ceně. Tato vlastnost se projevuje i při brouzdání na internetu. Jen málokdy provádíme akci při první návštěvě stránky, která zpravidla bývá pouze informační. K nákupu průměrně dochází až na sedmý pokus. A právě na tento jev se zaměřuje remarketing. Proč byste ho měli zařadit do vaší marketingové strategie a jaké jsou jeho možnosti na platformě Google Ads?

Připadá vám nelogické cílit reklamu na lidi, kteří několikrát opustili váš web, aniž byste z toho měli nějaký kšeft? Zkuste se schválně zamyslet, kdy jste naposled prožili internetovou lásku na první pohled a řekli si, že tento produkt nebo službu zkrátka musíte mít? Stalo se vám to někdy? Uvážlivých návštěvníků je zkrátka daleko více než impulzivních zákazníků. To je prostě fakt. A i když to třeba nedokážete pochopit, je vhodné se alespoň přizpůsobit.

Co je remarketing a na koho jím lze cílit?

Remarketing představuje reklamu, která se zobrazuje pouze lidem, kteří již v minulosti poctili vaše webové stránky svojí přítomností. Na vás už je, zdali budete cílit na:

  • všechny bývalé návštěvníky za vámi vybraný časový úsek,
  • jen ty, kteří neučinili nákup,
  • osoby, jež na poslední chvíli ucukli a opustili už zaplněný košík,
  • lidi, co u vás provedli objednávku.

Krásně podrobné rozdělení vašeho publika, nemyslíte? A vězte, že tyto množiny můžete ještě dále specifikovat, například podle pohlaví, věku nebo zájmu.To je super zpráva i vzhledem k tomu, že:

  • Takřka nikdo si u vás nic nepořídí hned napoprvé.
  • Reklamy jsou s každým opakováním efektivnější.
  • Remarketingem se můžete zákazníkům i návštěvníkům připomenout a vybídnout je k (dalšímu) nákupu.
  • Dražší investice neprovádíme spontánně, ale až po důkladném promyšlení.
  • … tímto zvýšíte až o 70 % šanci, že se k vám bývalí návštěvníci vrátí a něco si koupí.

Typy kampaní

Už jsme si vysvětlili, proč remarketing používat a na koho jím lze cílit. Ale čím se liší jednotlivé kampaně a kdy jakou zvolit?

  1. Cílení na všechny návštěvníky

Tato kampaň je vhodná, pokud chcete vstoupit do všeobecného povědomí a dát znovu najevo, že jste tady a teď. Jestliže však toužíte prodávat konkrétní služby nebo produkty, určitě bude efektivnější si rozdělit bývalé návštěvníky do několika skupin a připravit jim reklamu co nejvíc na míru.

  1. Cílení jen na ty, kteří si nic nekoupili

V průměru až 98 % lidí opustí web, aniž by provedli objednávku. To ale neznamená, že je nabídka nezaujala a o dané produkty či služby neměli zájem. Většinou jen potřebují trošku času na rozmyšlení. A s každou další návštěvou se zvyšuje pravděpodobnost, že teď už něco koupí. Nezapomeňte však z této kampaně vyloučit zákazníky, jímž už daný produkt říká pane. Těm totiž bude bohatě stačit, že „to“ mají jednou.

  1. Cílení na opuštěný nákupní košík

Už jste je měli přímo na háčku, ale z nějakého důvodu vzali na poslední chvíli zpátečku? To znamená jediné – vaše nabídka je doopravdy zaujala a mají skutečný zájem, ale potřebují ještě trošku popostrčit, aby provedli onen finální krok. Zkuste jim nabídnout bonus v podobě časově omezené slevy nebo dopravy zdarma a uvidíte, že změníte jejich názor.

  1. Cílení na zákazníky

Přesvědčit bývalého či stávajícího zákazníka k opakovanému nákupu je daleko snazší (a tím pádem i levnější), než zlanařit zcela nového. Tito lidé s vámi už mají zkušenost, co mohou očekávat a vy zase víte, co by mohli potřebovat. Proto se vyplatí je průběžně informovat o vaší nabídce, na kterou lze reflektovat.

Nevíte, jak remarketingovou kampaň správně nastavit? Kontaktujte nás. Rádi pomůžeme a postaráme se o to, aby se k vám„dobří holubi“ opravdu vraceli a hlavně – učinili objednávku.

 

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora