My Češi jsme škrti. Nakupujeme podle slevových letáků a každou investici důkladně zvažujeme. Pro korunu si často necháváme i koleno vrtat. Někdo tomu říká finanční obezřetnost, jiný zase přehnané bazírování na ceně. Tato vlastnost se projevuje i při brouzdání na internetu. Jen málokdy provádíme akci při první návštěvě stránky, která zpravidla bývá pouze informační. K nákupu průměrně dochází až na sedmý pokus. A právě na tento jev se zaměřuje remarketing. Proč byste ho měli zařadit do vaší marketingové strategie a jaké jsou jeho možnosti na platformě Google Ads?
Připadá vám nelogické cílit reklamu na lidi, kteří několikrát opustili váš web, aniž byste z toho měli nějaký kšeft? Zkuste se schválně zamyslet, kdy jste naposled prožili internetovou lásku na první pohled a řekli si, že tento produkt nebo službu zkrátka musíte mít? Stalo se vám to někdy? Uvážlivých návštěvníků je zkrátka daleko více než impulzivních zákazníků. To je prostě fakt. A i když to třeba nedokážete pochopit, je vhodné se alespoň přizpůsobit.
Co je remarketing a na koho jím lze cílit?
Remarketing představuje reklamu, která se zobrazuje pouze lidem, kteří již v minulosti poctili vaše webové stránky svojí přítomností. Na vás už je, zdali budete cílit na:
- všechny bývalé návštěvníky za vámi vybraný časový úsek,
- jen ty, kteří neučinili nákup,
- osoby, jež na poslední chvíli ucukli a opustili už zaplněný košík,
- lidi, co u vás provedli objednávku.
Krásně podrobné rozdělení vašeho publika, nemyslíte? A vězte, že tyto množiny můžete ještě dále specifikovat, například podle pohlaví, věku nebo zájmu.To je super zpráva i vzhledem k tomu, že:
- Takřka nikdo si u vás nic nepořídí hned napoprvé.
- Reklamy jsou s každým opakováním efektivnější.
- Remarketingem se můžete zákazníkům i návštěvníkům připomenout a vybídnout je k (dalšímu) nákupu.
- Dražší investice neprovádíme spontánně, ale až po důkladném promyšlení.
- … tímto zvýšíte až o 70 % šanci, že se k vám bývalí návštěvníci vrátí a něco si koupí.
Typy kampaní
Už jsme si vysvětlili, proč remarketing používat a na koho jím lze cílit. Ale čím se liší jednotlivé kampaně a kdy jakou zvolit?
- Cílení na všechny návštěvníky
Tato kampaň je vhodná, pokud chcete vstoupit do všeobecného povědomí a dát znovu najevo, že jste tady a teď. Jestliže však toužíte prodávat konkrétní služby nebo produkty, určitě bude efektivnější si rozdělit bývalé návštěvníky do několika skupin a připravit jim reklamu co nejvíc na míru.
- Cílení jen na ty, kteří si nic nekoupili
V průměru až 98 % lidí opustí web, aniž by provedli objednávku. To ale neznamená, že je nabídka nezaujala a o dané produkty či služby neměli zájem. Většinou jen potřebují trošku času na rozmyšlení. A s každou další návštěvou se zvyšuje pravděpodobnost, že teď už něco koupí. Nezapomeňte však z této kampaně vyloučit zákazníky, jímž už daný produkt říká pane. Těm totiž bude bohatě stačit, že „to“ mají jednou.
- Cílení na opuštěný nákupní košík
Už jste je měli přímo na háčku, ale z nějakého důvodu vzali na poslední chvíli zpátečku? To znamená jediné – vaše nabídka je doopravdy zaujala a mají skutečný zájem, ale potřebují ještě trošku popostrčit, aby provedli onen finální krok. Zkuste jim nabídnout bonus v podobě časově omezené slevy nebo dopravy zdarma a uvidíte, že změníte jejich názor.
- Cílení na zákazníky
Přesvědčit bývalého či stávajícího zákazníka k opakovanému nákupu je daleko snazší (a tím pádem i levnější), než zlanařit zcela nového. Tito lidé s vámi už mají zkušenost, co mohou očekávat a vy zase víte, co by mohli potřebovat. Proto se vyplatí je průběžně informovat o vaší nabídce, na kterou lze reflektovat.
Nevíte, jak remarketingovou kampaň správně nastavit? Kontaktujte nás. Rádi pomůžeme a postaráme se o to, aby se k vám„dobří holubi“ opravdu vraceli a hlavně – učinili objednávku.