SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Recyklujte obsah, vyplatí se to

Opakování je matkou moudrosti. A může být i efektivním nástrojem marketingové komunikace. Recyklování již publikovaného obsahu totiž představuje nesmírně účinný prostředek, jak oslovit publikum i vyhledávací roboty. Proč byste měli dát svým oblíbeným výstupům druhou, třetí či dokonce čtvrtou šanci?

Už vám dochází fantazie, čas nebo chuť neustále vytvářet nový obsah? Tak se do toho nenuťte. Není to nezbytně nutné. Nejen v období kreativního půstu totiž můžete vzít vaše starší články, videa nebo grafiky, trochu je upravit a znovuzveřejnit v jiné podobě. A klidně i na jiném komunikačním kanálu.

Samozřejmě, taková recyklace nejde u jakéhokoli obsahu. Musí jít o něco s trvalou nebo alespoň dlouhodobější hodnotou. Nemá smysl využívat informace s krátkou životností, jako jsou například sezónní akce, aktuality a další věci, jímž zub času výrazně snižuje atraktivitu a využitelnost. Je nutné také mít na paměti, že ona recyklace spočívá pouze ve formě přeměny hotového v jiný formát nebo odlišného zpracování už načatého tématu. Znovupublikování příspěvku bez výraznějších úprav je vytváření duplicitního obsahu, který vyhledávače penalizují.

3 hlavní důvody pro recyklaci marketingově využitelného materiálu

  1. SEO – opětovné zacílení na potenciální klientelu a znovupoužitá klíčová slova mohou rezultovat ve zlepšení SEO skóre i organické návštěvnosti.
  2. Úspora času – úprava již existujícího obsahu je daleko rychlejší, než vymýšlení a tvorba nového.
  3. Větší dosah – text použijete do článku na blog, poté ho převedete do videa a dáte na Youtube, následně z něj vytvoříte infografiku na Pinterest a nakonec ho transformujete do podoby podcastu, který nahrajete na Spotify.

A teď už k samotným způsobům recyklace.

5 způsobů, jak opakovaně (a efektivně) využívat jeden obsah

1.Transformujte text do grafiky, videa či audia a naopak – jak už naznačuji o pár řádků výše, relevantní a skutečně přínosný obsah lze zpracovat do mnoha podob. A ty pak publikovat na rozdílných platformách, kde mohou oslovit lidi, kteří by na tu samou věc v původní formě jen těžko narazili. Vytvořte z dobrého článku video, udělejte z něj podcast, zpracujte ho do infografiky a uvidíte, že zabijete klidně i více než dvě mouchy jednou ranou.

2. Udělejte seriál příspěvků na jedno téma – chcete, aby vás cílovka brala jako experty v oboru? Ukažte lidem, že svému řemeslu dokonale rozumíte a rozeberte nějaké ošemetné či diskutované téma ve formě série příspěvků, které publikum vzdělají, inspirují a pomohou jim najít odpovědi na často kladené otázky. V každém „díle“ seriálu pak nezapomeňte odkázat na minulé epizody.

3. Napište e-book – seriál už máte, tak proč ho nevyužít na maximum? Doplňte informace z něj o zajímavou grafiku (ano, kterou pak můžete použít i samostatně třeba na sociální sítě) a vytvořte z něj elektronickou knihu. Tu dejte zdarma ke stažení každému, kdo vám poskytne e-mail, čímž se vám bude průběžně navyšovat databáze kontaktů pro mailingové kampaně.

4. Vytvořte případovou studii – analyzujete svoji práci, máte úspěchy a disponujete tvrdými daty, které vše objektivně dosvědčí? Využijte je a zpracujte případovou studii, ve které jasně ukážete své schopnosti a reálné výsledky z ní plynoucí. Tím získáte i neprůstřelný argument o tom, co a jak jste dokázali.

5. Průběžně aktualizujte starší obsah – publikovali jste před delší dobou opravdu dobrý článek a postupem času vás napadají další a další věci, jak ho vylepšit? Doplňujte ho o tyto postřehy a každou aktualizovanou verzi opětovně sdílejte.

Dejte recyklaci zelenou

„Moje jediné přání je opakování,“ zpívají v jednom ze svých hitů Tata Bojs. A jedno se klukům musí nechat – očividně rozumí marketingu. 😊 Následujte je a přetvářejte již vytvořený obsah do nejrůznějších podob. Ušetříte tím čas, který byste jinak věnovali vymýšlení nových námětů a zároveň tak oslovíte nové lidi na dosud neprobádaném území.  

Nevíte, jak na to? Obraťte se na nás. Rádi vám s transformací či tvorbou prvotního materiálu a následným převedením do více podob pomůžeme. Uvidíte, že hned budete víc vidět.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba