SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Reklama na Facebooku svépomocí vs. péče agentury – jaké jsou (ne)výhody?

Co je pro vás výhodnější – absolvovat kvalitní kurz facebookového marketingu a poté si spravovat promo aktivity na nejpopulárnější sociální síti sami, nebo tuto činnost delegovat na agenturu? Každá varianta má svá pro i proti, a zatímco někomu bude naprosto vyhovovat první alternativa, jiný se najde v druhé. Pojďme si představit výhody i nevýhody obou možností, ať zjistíte, která z nich je pro vás ta pravá.

1. Reklama na Facebooku svépomocí

Žádný učený z nebe nespadl, takže nemůžete čekat, že vás jednoho dne osvítí duch svatý a rázem proniknete a porozumíte všem zákonitostem facebookového marketingu. Nezbytným předpokladem pro pochopení této problematiky je důkladné samostudium nebo absolvování specializovaného kurzu. Ale i poté jde o minci, která má dvě strany. Co dobrého obnáší rub a co naopak hrozí u líce?

Výhody:

  • Ušetříte peníze za marketingovou agenturu.
  • Nestrávíte mnoho hodin vybíráním agentury, vysvětlováním vašich potřeb, zadáváním cílů, připomínkovacím procesem, diskuzí nad výsledky apod.
  • Vyvarujete se komunikačních šumů a veškeré kampaně i aktivity budou přesně podle vašich představ.
  • Zamezíte tomu, aby agentura mohla využít vaší neznalosti dané problematiky, krmila vás nepravdami a snažila se vás co nejvíce „podojit“.
  • Nebudete odkázáni na externí pomoc, takže v případě potřeby dokážete zakročit okamžitě a nemusíte čekat, až se agentuře uvolní kapacita a do té doby být na pořadníku.

 

Nevýhody:

  • Stanete se informovaným laikem, ale stále jen laikem a teoretikem, takže marketingové aktivity budou v praxi minimálně ze začátku něco jako kvalifikovanější pokus-omyl.
  • Učením, zkoušením, vyhodnocováním a zdokonalováním propagačních činností strávíte hodně času, který vám chtě nechtě bude chybět jinde.
  • Můžete se dopouštět zásadních chyb, aniž byste si to uvědomovali, takže hrozí opakování lapsusů, které agentura vůbec neudělala anebo je ihned rozpoznala a pro příště se jim vyvarovala.
  • Časem vám může dojít inspirace a bez potřebné kreativity a nových nápadů začnete navzdory dobře zvládnuté teorii stagnovat.

 

2. Delegování promo aktivit na Facebooku marketingové agentuře

Většina lidí žije v představě, že navázání spolupráce s agenturou znamená naprosté osvobození od problémů a povinností, které marketing na Facebooku přináší. Jinými slovy – teď máte content i nastavení kampaní na starosti vy, tak se čiňte. Omyl. Potřesením pravicí a podepsáním smlouvy to pro klienta nekončí, nýbrž právě začíná. Dlouhodobě úspěšná kooperace totiž vyžaduje aktivní spoluúčast ze strany zákazníka. Delegováním této odpovědnosti se vám sice opravdu uvolní ruce, ale ne natolik, abyste je občas nemuseli přiložit k dílu. Jasně, můžete dát odborníkům pomyslnou plnou moc, ať od stolu udělají to, za co jim platíte a vy máte klid, jenže takto nastavená spolupráce má své klady i zápory. Jaké jsou?

Výhody:

  • Uvolníte si ruce a delegujete odpovědnost za FB marketing na druhé, takže se sami můžete věnovat tomu, v čem jste opravdu silní.
  • Máte záruku, že texty i nastavení kampaní budou mít na starost lidi, kteří mají praxi v oboru a jejich profesní resumé obsahuje mnohem více než jen certifikát o absolvování jednoho kurzu.
  • Pravidelně budete dostávat report s výsledky i vysvětlením, abyste měli představu, co se za vaše peníze děje a zda se vám ta investice vrací.
  • I pro agenturu platí známé heslo „náš zákazník, náš pán“, tudíž si můžete diktovat požadavky třeba do aleluja a připomínkovat tak dlouho, jak jen budete chtít.

 

Nevýhody:

  • Nutnost platby za odvedené služby.
  • Nemusíte být spokojeni s výstupy, protože někomu se zkrátka nejde trefit do vkusu.
  • Agentura nerovná se automaticky top výsledky, a ne vždy se dostaví výsledky dle očekávání.
  • Potřeba aktivní spoluúčasti, která vám také nějaký čas zabere.
  • I v tomto případě je žádoucí mít alespoň základní představu o fungování Facebook marketingu, abyste mohli zadávat relevantní požadavky, měli jasně představu, co lze či nelze od kampaně očekávat a nenechali se opít agenturním rohlíkem.

 

Co si vyberete?

Obětujete propagaci na Facebooku včas, úsilí i nezanedbatelné prostředky, ale výsledek tomu neodpovídá? Zkoušíte všechno možné, leč progres se stále ne a ne dostavit? Už vám docházejí nápady, jak zastavit stagnaci a nastartovat byznys? Možná nastal čas obrátit se na agenturu, která vás a vaše služby dokáže kvalitně prodat. Anebo si zaplatit kvalitní kurz, zjistit, jak na efektivní facebookovou inzerci a stát se marketérem – samoukem. Volba je na vás. A my vám přejeme dobrou volbu.

Je libo komplexní kurz Facebook marketingu?

V prvním případě se vám rádi postaráme o facebookové kampaně, ale těší nás, že vám můžeme pomoci, i kdybyste se rozhodli do těchto vod pustit sami. Nechcete si platit agenturu a raději svůj osud vezmete do vlastních rukou?

Přihlaste se na vynikající a mnoha účastníky prověřený kurz, který je zaměřený na dlouhodobé zvyšování tržeb v menších a středních firmách. Vede ho jeden z největších odborníků na FB reklamu u nás s více než osmiletou praxí a zkušenostmi od věhlasných marketérů z celého světa. Proto vám ho s klidným srdcem doporučujeme. Lepší a komplexnější on-line kurz Facebook marketingu zkrátka nenajdete.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba