V dnešní době je IN být vidět hlavně na sociálních sítích. Mezi nejznámější u nás patří Facebook, poslední dobou ale čím dál víc válcovaný Instagramem. Co je to Instagram? Asi hodně z vás se ptá. Někteří už ví a mohli by vyprávět o svých zkušenostech s ním…
Aplikace Instagram se poprvé objevila 6. října 2010 (společnost Apple) a dnes ji má snad skoro každý. Devátého dubna 2012 byla koupena společností Facebook (Mark Zuckerberg) za odhadovanou cenu 1 miliardy dolarů. Nepředstavitelné peníze, co? Mimochodem, už koncem roku 2014 stoupla hodnota aplikace na 35 miliard – ano, tomu se říká dobrý business.
Buďte vidět na Instagramu
Počet uživatelů Instagramu rok od roku stoupá, celosvětově jich bylo v první polovině roku 2017 evidováno cca 800 milionů. A co Česká republika? Představuji číslo 1,5 milionu lidiček. Někteří věří, že za nějaký čas převálcuje samotný Facebook. Aplikace už svou silou značně oslabila Snapchat.
Soukromé účty zahlcují fotky lidí, zrovna něco podnikajících – #jsemnakave #vyborna #pridejse = hashtag. Jejich správné zvolení dokáže přinést nové zákazníky. K tomu zveřejněná fotka blondýny s modrýma očima a její kámošky. Druhý snímek zaměřen právě na tu skvělou kávičku, plnou nadýchané pěny a posypané nejlépe třtinovým cukrem. Jiní se chlubí dovolenou u moře, na horách, narozením potomka, úspěchem na jednání nebo prostě jen obrázkem, který se zrovna povedl. Ano, to je přesně svět Instagramu, říká se tomu „Insta Stories“.
I firmy ví, co to je Instagram
Ano, neskutečné… Ale i firmy moc dobře ví, co je Instagram a jak se na něm prezentovat. Už není jen sítí pro celebrity a kafíčka. Aplikaci plně využijete pouze na mobilním zařízení. Přidáváte fotky, videa a trochu obsahu. S tím to nepřehánějte, Instagram preferuje hlavně obrázky. Připravte se na uvolněnost. Fanoušky zajímá něco navíc, nejen suchá fakta. Chtějí se bavit. Takže se představte opravdu neformálně, platí i v případě vašeho produktu nebo služby.
U Instagramu je jedno, jestli patříte k velké firmě, malému živnostníkovi nebo se jedná o neziskovou organizaci. Možnosti se otevírají skutečně pro každého. Dbejte různých pravidel a rozmyslete si dopředu svou strategii, jak se na sociální síti chcete prezentovat a co lidem skutečně dát. Občas se připravte, že sáhnete hluboko do „soukromí“. Ale dejte si pozor, ne za jakoukoli cenu. S Instagramem se dají dělat divy. Pro zajímavost mrkněte třeba na profil známé osobnosti, ať už našeho Leoše Mareše nebo hollywoodské hvězdy?
Připravte se opravdu na všechno
- Stanovte si strategii a nastiňte plán, využijte svou kreativitu.
- Obrňte se trpělivostí, vyhraňte si čas… čeká vás neustálé testování toho, co a jak líp funguje nebo by třeba později mohlo.
- Zpočátku komunikujte nejen se svou cílovou skupinou, mějte široký záběr fanoušků. Všechno postupem času vykrystalizuje.
- Postujte jako firma to nejlepší – fotky, videa, obsah – formou hashtagů, k fotce jich můžete přidat až 30. Dostaňte uživatele Instagramu do varu. Občas na sebe něco „práskněte“. Ukažte nové produkty; záběry z kanceláře; veletrhu; výstavy; obchodníka, který právě uzavřel skvělý obchod; upoutávku na seminář; konferenci; článek na blogu; sdílejte firemní hodnoty; vize apod.
- Zapomeňte na to, že chcete prodávat. I na Instagramu ale nastavíte reklamní kampaň. Využijete klasicky známý Power Editor přes Business Manager. Ale…, uvědomte si, že lidi se tady baví. Udělejte poutavou a zábavnou reklamu, a jedním klikem dostanete nového človíčka na váš web. Mnoho firem tuhle strategii ještě pořád nechápe.
- Dávejte o sobě vědět pravidelně a několikrát v týdnu. Jeden post opravdu nestačí. Komunikujte pořád s fanoušky.
- Sdílejte své příspěvky z Instagramu na Facebooku a třeba i Twitteru.
- Jako firma nebo „neziskovka“ rozhodně používejte Instagram Stories a pořádejte soutěže. Tím natáhnete spoustu fanoušků a dáte o sobě pořádně vědět.
Výčet docela pěkný, ne? A teď už se jen do toho pořádně pustit. Instagram vládne světem, tak proč zbytečně zůstávat pozadu… Máte už nějaké zkušenosti s tím, co to je Instagram? Ať jako firma, podnikatel nebo nezisková organizace, sem s nimi ? Napište nám do komentářů dole pod článkem.