Brandová reklama
Brandová reklama buduje povědomí o značce. Lidé si značku zapamatují a později si na ni vzpomenou. Brandová reklama se hodí nejen pro konkurenční prostředí, kde o nákupu rozhoduje postoj ke značce. Cílem takové kampaně je usadit se v paměti potenciálních (budoucích) zákazníků. Prostřednictvím reklamy můžeme získávat nové návštěvníky a zákazníky, přesvědčit stávající zákazníky k opakovanému nákupu nebo přilákat zákazníky od konkurence.
Každý zákazník na web nepřijde rovnou, aby udělal nákup. Je to proces.
Nákupní proces
- V první fázi je třeba BÝT VIDĚT. Oslovujeme široké publikum, lidé značku neznají.
- Druhá fáze zahrnuje skupinu, která značku zná. Lidé tady hledají více informací a rozhodují se k nákupu, porovnávají nabídku s konkurencí.
- Ve třetí fázi jsou již lidé rozhodnuti ke koupi a udělají nákup. Kampaně jedou ale většinou
jen na tuto fázi nákupního procesu. Prodejci tlačí na pilu.
Často se zapomíná na čtvrtou fázi, tou je oslovovat stávající zákazníky a snažit se je přesvědčit k opakovanému nákupu, např. nabídkou příslušenství nebo servisu.
Proč nevynechat kampaň na brand ve vyhledávání
- Pokryjeme více prostoru ve výsledcích vyhledávání, placených i neplacených.
- Můžeme zvýraznit své konkurenční výhody.
- Nedáváme prostor konkurenci.
- Přilákáme zákazníka od konkurence.
- Prokliky na brandové výrazy jsou levnější.
- Můžeme vysvětlit, co značka představuje.
- Ochota nakoupit zákazníků, kteří značku znají, je větší než u těch zákazníků, kteří značku vůbec neznají.
Tip: Google Trends
Google Trends nám může pomoci porovnat trend značky. Ukáže nám vývoj hledanosti klíčových slov.
Kde a kdy využít brandovou kampaň?
Ve fázi před nákupem je potřeba, abychom byli vidět tam, kde se budoucí zákazník na internetu pohybuje. Nákupní proces začíná obecnými dotazy, např. „kamery“. Jakmile zákazník získá základní informace, pak začne hledat již konkrétnější výrazy. A nakonec hledá konkrétní výraz s prodejcem nebo spojený s určitou konkrétní značkou. A proto je tu brandová kampaň. Pokud ji vypustíme, přicházíme o nové návštěvníky a budoucí zákazníky.
Tip: cílení na překlepy
Naši návštěvníci a budoucí zákazníci nemusejí pochytit naši značku správně. Proto slovo nezadají leckdy při vyhledávání správně. Můžou se zkrátka i překlepnout. Proto počítáme s tím,
aby návštěvník na web přišel i na nesprávně zapsaný výraz. To zajistíme tak, že se mu zobrazí naše reklama. Sestavíme si i možné zkomoleniny naší značky.
Povědomí o značce
Když inzerujeme svůj brand a zobrazujete se na nejvyšším místě při vyhledávání a navíc i na nejvyšší pozici v kampani, máme velký reklamní prostor. Čím více místa zabírá, tím větší je pravděpodobnost kliknutí i zapamatování.
Tip: konkurenční výhody
Všichni prodejci tvrdí, že jsou unikátní. Ale v čem jsou unikátní? Pár tipů: Doprava zdarma – Doba dodání – Informace o zboží skladem a o tom, kde si lze zboží vyzvednout a počet výdejních míst – Prodej na splátky.
Závěrem
Práce s kampaní je komplexní činnost. Při spuštění kampaně je potřeba mít nastavený cíl kampaně, během provozu kampaně přidávat hledaná slova, vylučovat nevhodná spojení. Během kampaně je rovněž nutné sledovat zacílení (nechceme se přece zobrazovat na negativní události, např. neštěstí). Aukce reklamy probíhá při každém zobrazování a časté a pravidelné sledování nastavených parametrů je předpoklad pro to, aby reklama byla úspěšná, a za nevysoké finanční náklady. Je vhodné proto věnovat kampaním svůj čas.
Nemáte na pravidelnou optimalizaci kampaní a jejich správu čas? Potřebujete osobní konzultaci? Ozvěte se našim specialistům PTL. Rádi vám s kampaní pomůžeme a nastavíme ji.
1 komentář u „Tipy na kvalitní brandovou reklamu“
Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be helpful to read content from other writers and practice a little something from other websites.