SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Jak zvolit vhodnou kampaň v AdWords
Čtvrtek, 29 Červen 2017 / RUBRIKA:

Jak zvolit vhodnou kampaň v AdWords

Uvažujete o využití reklam u Google? Možná vám přišel od Google dárkový poukaz a nějakou kampaň jste si už založili. Jaké máte výsledky? Setkáváme se s tím, že lidé říkají: „to nefunguje“, „utratil jsem několik tisíc a nic se mi nevrátilo“? Máte také takovou zkušenost?

Za negativními výsledky AdWords reklamy často stojí nesprávně nastavená kampaň, nikoliv systém jako takový. Zrádné je to, že vše se jeví na první pohled velmi intuitivně a průměrně zdatný uživatel PC si zvládne vše „naťukat“ během pár desítek minut. Proč by tedy měl platit „drahé“ agentury? Ovšem je rozdíl mezi „naťukat“ a správně nastavit promyšlenou kampaň s pozitivním výsledkem.

V tomto článku se s vámi podělíme o pár základních principů, které byste při každé kampani v síti AdWord měli mít na zřeteli. Pokud to pro vás není nic nového, jste na dobré cestě. Vaše kampaň bude úspěšná.

 

Rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí

Vyhledávací síť Google je skupina webů souvisejících s vyhledáváním, kde se zobrazují zadané textové reklamy. Patří sem jak samotný web Google, tak další nezávislé weby, které navázaly s Google partnerství. Tzv. partnerské weby ve Vyhledávací síti. 

Když inzerujete ve vyhledávací síti, zobrazí se vaše reklama nad nebo pod výsledky vyhledávání. A to pouze v případě, že uživatel při hledání použije výraz související s některým z vašich zadaných klíčových slov.

Vyhledávací síť zobrazuje textové reklamy a oslovuje zákazníky hledající konkrétní produkt, službu nebo informaci.

Reklamy v Obsahové síti Google se mohou zobrazovat na milionech webů po celém internetu a to v řadě různých míst těchto webových stránek. Jedná se o weby Google (Finance, Gmail, Blogger, YouTube), pak další partnerské weby, mobilní weby a aplikace.Umístění reklamy

Výhodou Obsahové sítě je, že můžete využít nejen textové reklamy, ale také grafické reklamy (bannery), videoreklamy a multimediální reklamy. Je též k dispozici větší škála cílení. Pomocí klíčových slov jako ve Vyhledávací síti nebo prostřednictvím umístění (zvolíte si weby, na kterých se má vaše reklama zobrazit) dle témat, zájmů vaší cílové skupiny nebo dle demografických údajů. Tyto kritéria můžete navíc různě kombinovat a tím dosáhnout velmi přesného zacílení reklamy.

Problém je, že ze začátku se člověk těmito parametry příliš nezabývá a reklamu tak nechává zobrazovat všem uživatelům. Sem tam někdo na reklamu vždy klikne jen tak ze zvědavosti – zvláště, když je reklama dobře zpracovaná – ale produkt nebo službu si pak koupí málokdo. Tím je návratnost investice do takové kampaně mizivá.

 

Typy kampaní

Je též důležité vědět, že každá z reklamních sítí má trochu jiný účel. Pokud například chcete na web přivést více návštěvníků, založte kampaň ve Vyhledávací síti. Naopak v obsahové síti můžete lépe oslovit samotným grafickým sdělením, obrázkem, videem, interaktivní reklamou. Pokud proklik na web pro vás není zásadní a potřebujete spíše vejít do povědomí svou značkou, pak Obsahová síť je správná volba. Obsahová síť je také dobré prostředí pro tzv. remarketing. Tj. kampaň, kterou dotahujete nákupní proces u těch, kteří již vaše webové stránky navštívili.

Jinými slovy: Přes Vyhledávací síť cílíte na lidi, zajímající se o konkrétní produkt, službu nebo informaci – nabídnete jim odpověď na své stránce. Přes Obsahovou síť se snažíte upoutat pozornost. Prostě každá z těchto sítí je určena pro jiný typ publika a jiný charakter reklam.

Proto není vhodné až na specifické výjimky (např. začínáte, nemáte čas se zabývat složitým nastavením a chcete co nejrychleji oslovit co nejvíce lidí, nevadí vám, že zaplatíte více než byste museli) cílit zároveň do obsahové i vyhledávací sítě. Byť tuto možnost vám Google nabízí jako první.

Dává vám toto členění smysl? Budete si další kampaň opět nastavovat sami nebo vyhledáte pomoc někoho, kdo pomůže s efektivním zacílením? Někdy dražší reklama je ve skutečnosti levnější. Rozhodující není cena za reklamní kampaň, ale návratnost investice. Souhlasíte s námi?

V dalším navazujícím článku si ještě řekneme, jak zvolit správný formát reklamy. Je to další oblast, kde můžete „prodělat kalhoty“, pokud nevíte, co a proč přesně chcete.

Zdeněk Havelka, Vít Skála

P.S. Odběratelé našeho Zpravodaje dostali kromě toho, co zde volně zveřejňujeme, ještě další informace navíc. Chtěli byste také dostávat tipy a triky jak uspět v internetovém marketingu přímo do své mailové schránky? Objednejte si odběr našeho Zpravodaje. ?

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora