SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 základních pravidel web copywritingu

copywriting

Čtete pravidelně náš blog? Pokud ano, tak už víte, jak přilákat návštěvníky na vaše stránky. To je samo o sobě velký úspěch, ale mějte na paměti, že jste stále jen na půli cesty. Ještě vám zbývá to nejdůležitější – udělat z nich platící zákazníky. A to může být oříšek. Nechcete, aby vaše stránka působila pouze jako čtenářská platforma, kterou divák znuděně očima přelítne a ihned odloží k ledu? Stačí dodržovat 5 základních pravidel web copywritingu.

Web copywriting – oč jde?

O veškerý textový obsah na dané stránce. Pojem web copywriting je souhrnné označení pro všechno, co si lze přečíst. Od hlavičky po patičku. Zahrnuje představení firmy a nabízených služeb, slogany, popisky produktů, kontaktní údaje i články na blogu.

Ale na tom přece nemůže být nic těžkého, že? Omyl. Vlastník stránky většinou žije v přesvědčení, jak jsou všechny jeho texty neodolatelné. Jenže čtenář mnohdy bývá jiného názoru a odejde pryč. Někam, kde je k mání třeba i horší kvalita, ale lépe podaná. Zabraňte tomu jednou provždy a při tvorbě web copywritingu dbejte na to, aby váš obsah disponoval těmito vlastnostmi:

1. Srozumitelnost – porozumí mu expert i naprostý laik.

2. Jednoduchost – pochopíte ho „na první dobrou“. Úvahy na téma, co tím autor zamýšlel, ať si raději lidé schovají pro návštěvu galerie nebo uměleckého filmu.

3. Originalita – čtení vás baví, neb text je prost prázdných frází a nicneříkajících klišé.

4. Gramatika – dnes už skoro nikdo není schopen vypotit pár řádků bez pravopisných chyb. Ten, kdo to dokáže, pak automaticky působí solventněji.

5. Autenticita – věříte mu. Autor ví, o čem mluví (píše) a je to vidět.

Buďte senzitivní, myslete na ostatní

Nabízíte dobré služby? Sdělte to i vašim čtenářům. Jasně, výstižně, kreativně a pravopisně správně. Dokážete to. Stačí se vcítit do čtenářovy kůže. Zamyslet se, co může hledat a jakým způsobem prezentace by ho vaše služby mohly zaujmout. Dodržujte základní zásady web copywritingu a zlepšete si konverzní poměr. Rozlučte se s náhodnými návštěvníky a přivítejte pravidelné zákazníky.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba