SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

10 rad pro správce facebookových stránek

Sociální sítě frčí, jejich popularita stále stoupá. Nejen v rámci soukromých profilů. Vlastníte firemní stránku na Facebooku? Pak sami víte, že tady to skutečně jede. Spravujete ji osobně nebo máte najaté kvalifikované lidi, kteří vědí, co dělají? Tak či tak se na takové správcovství podíváme hezky zblízka a to prostřednictvím 10 rad pro správce facebookových stránek. Díky těmto tipům se naučíte efektivně používat sociální sítě.

Stále jste se nedostali k založení firemní stránky? Neváhejte. Celosvětově je na Facebooku něco přes 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. V České republice to je přibližně kolem 5 milionů. Celkem pěkný záběr pro oslovení nových a potenciálních zákazníků. A jak toho co nejlépe dosáhnout? V tom vám pomůže našich 10 rad.

  1. Grafika stránky

Už máte založenou facebookovou stránku? Jste spokojeni s jejím vzhledem? Ano, i na takové věci je potřeba dát si záležet. Připravte se ale na určitá aktuální omezení, a i správce je musí respektovat. Pro firemní profil dostanete možnost použít maximálně:

  • úvodní fotku o rozměrech s nejrychlejším načítáním souboru sRGB JPG 851 x 315 px a velikostí menší než 100 kB, přičemž na počítačích se zobrazuje v rozměrech 820 x 312 px a na chytrém telefonu 640 x 360 px, nezapomeňte, že minimální rozměry jsou stanoveny na 400 x 150 px;
  • profilová fotka stránky, lepší výsledek získáte použitím souboru PNG o rozměrech 180 x 180 px, kdy na počítačích je zobrazována 170 x 170 px, na smartphonech 128 x 128 px a na běžných telefonech 36 x 36 px, v příspěvcích a komentářích se zobrazuje miniatura profilové fotky o velikosti 40 x 40 px; 
  • nově i úvodní video ve smyčce o délce 20–90 sekund, rozměrem 820 x 315 px.

 

Proto velmi dobře zvažte, jak svou firmu co nejlépe prezentovat.

  1. Vytvořte si profi facebookový tým

Ano, přizvěte ke správcovství třeba ještě dalšího člena – ne však svou babičku, která nemá absolutně páru o současném sociálním dění. Chce to kvalitního člena týmu se stejnými právy jako vy. Proč? Zástup třeba v době dovolených, vaší nemoci apod. V druhé řadě si přidejte nějaké editory. Lidi starající se průběžně o příspěvky a jejich zveřejňování, korekci textů atd.

  1. Buďte ve střehu a stále aktivní

Péče o stránku je základem vašeho úspěchu. Starejte se o ni jako o svou jedinečnou vzácnost. Využijte například automatického publikování. Co to je? Pravidelná péče zabere nějaký čas a ten lze ušetřit pomocí propojení s vaším webem. Zvlášť, jestli na něm publikujete aktuality. Ty se pak na firemním facebookovém profilu zveřejní automaticky. Je ale potřeba, aby web disponoval tzv. RSS kanálem.

Chcete-li dosáhnout efektivního publikování příspěvků, využijte obecného pravidla pro sociální sítě. Jaké to je? Čím víc fotek videí, tím líp. Ano, a to potvrdíme i z vlastní zkušenosti. Za rok 2017 se nám potvrdilo, že originálníúsměvné fotkyzábavná videa nebo živá vysílání mají na Facebooku prostě úspěch. I jen obyčejný status je dobré zveřejnit s fotkou. Klidně nechte své fanoušky mrknout pod pokličku toho, co právě chystáte. Konkrétní úspěch firmy, co se vám povedlo – třeba i co se nepovedlo, ale s tím, že chybami se člověk učí a příště to zvládnete líp. To, co se děje za oponou je pro diváka vždy lákavé.

  1. Využijte plánování příspěvků

Pokud nemáte čas na to, abyste příspěvky zadávali v určitý čas pro vaši cílovou skupinu, využijte plánovač. Jednoduše napište příspěvek, připojte fotku nebo video a naplánujte na konkrétní den a hodinu. Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá. Každá cílová skupina má svou časovou kategorii v rámci, které se pohybuje na sociálních sítí. Cílíte-li na mladé liditeenegery, pak právě oni se na Facebooku pohybují spíš ve večerních hodinách. A co vy? V tuto dobu vás čeká návrat domů třeba z kanceláře k rodině, společná večeře a noční odpočinek. Využijete-li plánování, pak máte vyhráno a spát můžete skutečně bez problémů. Můžete si příspěvky zadat třeba v pondělí ráno na celý týden nebo i měsíc.

  1. Ediční plán příspěvků

Výborná pomůcka. Vaše publikování příspěvků bude mít na FB řád a vyvoláte tak pořádný tah na bránu. Vyhnete se neustálému vymýšlení: „Co právě dnes publikovat?“ Takže si stačí v klidu sednout a sepsat do tabulky, který den a hodinu zveřejnit, na co se formou příspěvku zaměříte, co chcete svým fanouškům sdělit. Nebojte, plán si můžete dle potřeb aktualizovat a klidně i mimo něj volně vkládat aktuality, přenosy živých vstupů apod.

  1. Zapomeňte na nečitelné linky

Sdílíte-li ve svém příspěvku link na jinou stránku, nenechávejte tady celou URL adresu. Jakmile ji vložíte, tak Facebook si odkaz sám natáhne a vy ji v klidu smažte. Ještě raději upozorním na to, abyste si dali pozor, jak se daný odkaz natáhne. Fotka k němu může být malým nenápadným obrázkem nebo fakt hodně velkým. Jedná se o odkaz z vašeho webu? Pak tuto skutečnost ovlivní správce stránek a nastaví ty správné parametry o rozměru 1200 x 628 px. Připojujete fotku k příspěvku ručně? Zvolte rozměr 940 x 788 px. Zveřejňujete odjinud, tak s tím bohužel nic nesvedete.

  1. Učte se, analyzujte

Z Facebooku se dá vyčíst mnoho zajímavých věcí, třeba i to, které příspěvky mají u fanoušků úspěch, jaký obsah vede, který nabudil k další aktivitě, kdy nejčastěji se na FB pohybujíjací lidé to jsou nebo, jak si vede vaše konkurence. Stačí se alespoň jednou týdně podívat do Přehledů a sledovat grafy.

V záložce přehledů si lehce nastavíte časovou osu, za kterou chcete sledovat data. Propagujete své události, některé příspěvky? Pak se podívejte, kolik lidí jste oslovili, kdo reagoval, kolik jste za propagaci utratili a zobrazte si i podrobnější výsledky: kolik lidí si zobrazilo produkt, reakce na událost, kliknutí na odkaz, konverze na webu, sdíleníto se mi líbí (lajk) na stránce i u příspěvku; kolik procent žen a mužů příspěvek zajímal, v jaké věkové kategorii se nacházeli a případně z jaké země. Dále se z přehledů dozvíte, kdo vaši stránku sleduje, komu se líbí, jaký je dosah vašich příspěvků, kdo a kdy si stránky zobrazilakce na stránce, počet příspěvků a událostí, informace o videích a příbězích (stories), kdo je vaším fanouškem, kdo sleduje stránku, jaké lidi jste oslovili.

  1. Správce stránek – Pages Manager

Výborná mobilní aplikaceSnadná správa facebookové stránky přímo z vašeho mobilu. Zvlášť jste-li na zajímavém semináři, školení. S pomocí apky dáte živé vysílání, aktuální fotkyodpovíte na dotazyreagujete na komentáře. Fakt živý nástroj, fungující 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

  1. Využijte automatické odpovědi v Messengeru

Pracujete-li na stránce s Messengerem, využijte ho k rychlé automatické odpovědi na dotaz od návštěvníka profilu. A doplňte ji tzv. dynamickým polem – například s oslovením nebo informacemi, kde je možné vás právě zastihnout.

Jak rychle zapnete tzv. asistenta pro odpovědi? Klikněte na záložku „Nastavení“ v horní liště nabídek. V levém sloupci označte sekci „Zprávy“.

Najděte oddíl „Asistent pro odpovědi“ a jednoduše jej tlačítkem zapněte. Zde si nastavte i obsah odpovídající zprávy, který vyhovuje nejlépe vašim potřebám. A samozřejmě upravte i další možné nastavení – zobrazit stav odezvy, reakce na zprávy, když zrovna nejste na počítači i telefonu nebo zobrazit pozdrav programu Messenger.

  1. QR kód

Nebojte, skutečně to myslím vážně. Každá stránka má totiž na Facebooku svůj unikátní QR kód. Ten využijte v rámci své komunikace na Messengeru. Vygenerujte si jej v inboxu stránky a použijte všude tam, kde uvádíte kontaktní informace (web, e-mail, inzerce atd.) Uživatelé se díky jeho naskenování v jejich Messengeru dostanou do přímé komunikace s vámi.

Jak si tento unikátní kód nastavíte? V horní liště záložek si najděte „Zprávy“ nebo „Doručené zprávy“, otevřete a vlevo dole najděte , stačí jen na tuto ikonku kliknout a otevře se vám okénko pro stažení QR kódu vaší stránky.

Vyčerpávající informace. A co teď? Všechno hezky vstřebat, postupně vyzkoušet, aplikovat a už se jen těšit z úspěchu na sociálních sítích.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba