Facebook umí být mocným a nesmírně efektivním nástrojem propagace. Pokud se tedy využívá správně. A právě k tomu může dopomoci služba Pixel. O co se jedná a jak s ním zlepšíte placenou reklamu na nejpopulárnější sociální síti?
Facebook Pixel je část scriptu, která se vkládá do zdrojového kódu stránky. Jeho hlavní účel spočívá v měření a značkování návštěvníků, na které pak lze lépe a personifikovaněji cílit. S Pixelem tedy dokážete snadno analyzovat vaše publikum, což využijete především pro remarketing, vytváření publik a vyhodnocování facebookových kampaní. A to například s Google Analytics nejde. Minimálně ne do takové míry.
1. Remarketing
Chcete nastavit remarketingovou kampaň na Facebooku a opět se připomenout lidem, kteří se v minulosti objevili na vašem webu? V tom případě je nejvyšší čas implementovat tento script do zdrojového kódu. Pixel totiž označkuje návštěvníky a poté je sám najde na sociální síti. Takže není problém zacílit reklamu na někoho, kdo si vložil zboží do košíku, ale nakonec ho nekoupil či na bývalé zákazníky, kteří vám udělali kšeft v nedávné i vzdálenější minulosti. A ano, tušíte správně, remarketing je ta reklama, která vás občas „pronásleduje“ ještě 30 dní po návštěvě nějakého webu.
2. Tvorba publik
Vytváření publik pomáhá zefektivnit reklamy na Facebooku. Prostřednictvím dat z Pixelu si stanovíte kritéria pro cílovou skupinu (kupříkladu všechny zákazníky za poslední měsíc) a poté snadno můžete vznést požadavek, aby FB našel společné znaky těchto osob a na jejich základě dohledal podobné lidi. Ten pak prostřednictvím algoritmů vytvoří publikum, které bude do vysoké míry odpovídat tomu zdrojovému. A to využijete v akvizičních kampaních.
3. Akviziční kampaně
Pixel vám poslouží i k oslovení potenciálních zákazníků, kteří na vašem webu ještě nikdy nebyli. K tomu je zapotřebí vytvořit tzv. akviziční kampaň, tedy reklamní sestavu optimalizovanou na zvolený typ konverze, například dokončení nákupu, zobrazení vybraného produktu nebo prohlédnutí speciální prodejní stránky. Facebook pak ukáže reklamu lidem, u nichž je důvodný předpoklad, že tuto konverzi uskuteční.
4. Vyhodnocování kampaní
Prostřednictvím Pixelu poskytujeme data o chování návštěvníků mimo Facebook přímo Facebooku, zatímco přes Google Analytics má tato data pouze Google. Implementace Pixelu tak umožní zacílit facebookovou reklamu s chirurgickou přesností, protože FB dokáže data z Pixelu zkombinovat s množstvím dalších informací, jimiž o daném uživateli disponuje. Tím pádem ušetříte prostředky, jelikož se vaše reklama zobrazí pouze lidem, které bude opravdu zajímat. Anebo u nich existuje důvodné „podezření“, že by je zajímat mohla. Samozřejmě, i tady se občas může vyskytnout ona pověstná výjimka, potvrzující pravidla, ale bez toho by to asi nešlo, že?
Ukažme si ještě na odbornějším příkladu, proč může být chytrý script jménem Pixel ideální doplnění ke Google Analytics pro vyhodnocování kampaní.
Důvod je prostý – zatímco GA využívá pro přiřazování konverzí (mimo jiné) atribuční model last-click, čímž přisuzuje splnění cíle pouze poslednímu prokliku, tak Facebook vyhodnocuje atribuci ještě 28 dní po prokliku a 1 den po shlédnutí reklamy.
Není vám toto vysvětlení jasné? Klíčem k pochopení této problematiky je poznání atribučního modelu last-click, který využívá Google Analytics. Představte si, že zákazník viděl vaši reklamu vGoogle Ads. Kliknul na ni a dostal se na váš web, ale nic nekoupil. Týden poté se vrátil, protože jste na něj zacílili inzerci na sociální síti, jenže stále neprovedl požadovanou konverzi. Neučinil ji ani další den, kdy se tam vrátil potřetí, tentokrát po rozkliknutí newsletteru. Dočkali jste se až o pár hodin později, kdy se rozmyslel, naťukal do prohlížeče vašeho webu a konečně nakoupil zboží.
V tomto atribučním modelu by Google Analytics vyhodnotil jako determinant konverze poslední proklik, tedy vlastnoruční návštěvu stránky, byť ve skutečnosti ta zákazníkova cesta k nákupu byla mnohem delší a trnitější, ale GA by zmapoval pouze její finální část. Pixel zaznamenává mnohem delší časový údaj, takže máte o přerodu návštěvníka v zákazníka daleko podrobnější a ucelenější informace.
Vložení do zdrojového kódu
Na světě existují i těžší úkoly než implementace Pixelu. Stačí si otevřít Business Manager a vygenerovat v něm script s unikátním ID Pixelu, který poté zkopírujete do hlavičky „zdrojáku“. Pro účely základního měření to bohatě stačí. V podrobnějším nastavení si pak můžete vybrat, aby chytrý script zaznamenával i další aktivity, které může návštěvník na vašem webu provést.
Chcete pomoci s implementací Facebook Pixelu a zefektivněním facebookových kampaní? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme oslovit ty správné lidi.