SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Dobrou noc, strýčku Google aneb jak se nejpoužívanější stránka světa připravuje na GDPR

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Poslední dobou platí, že v životě jsou jisté 3 věci – smrt, daně a nutnost přípravy na GDPR. A minimálně to poslední uvedené se týká i společnosti Google. Vysoce postavené dámy a pánové v Silicon Valley už drahnou dobu pracují na vylepšení ochrany našich dat. Donutilo je k tomu nejen revoluční nařízení EU, ale i nedávný skandál o úniku informací z Facebooku, který jeho šéf musel vysvětlovat na půdě amerického Kongresu. Jaké kroky v této oblasti Google podnikne a proč bychom se na něm měli už co nevidět cítit bezpečněji?

Co všechno o nás Google ví?

Mr. Know-it-all. Tímto sarkastickým označením pro anglofonní Brouky Pytlíky by se dal Google označit. Až na to, že v tomto případě toto přízvisko nebude daleko od pravdy. Možná byste se divili, jakými informacemi disponuje, pokud používáte Gmail, Google vyhledávač nebo mobilní telefony s operačním systémem Android.

Jen pro pořádek – Google veškeré údaje shromažďuje ve snaze vylepšit vám uživatelský zážitek, takže nemáte zač. To zaprvé. A zadruhé, kalifornská společnost se touto skutečností nijak netají. Stačí rozkliknout položku „Privacy policy“ a ihned zjistíte, kolik toho o vás ví.

google gdpr

Tip 1:  Stáhněte si vše, co na vás Google má.

Tip 2Podívejte se, jak Google vybírá ty zajímavé reklamy, kterým nikdy nemůžete odolat.

Pokud využíváte výše uvedené produkty, vězte, že s Googlem sdílíte přinejmenším:

  • Jméno, pohlaví a datum narození
  • Telefonní číslo
  • Poslední výsledky vyhledávání
  • Stránky, které jste navštívili
  • Místa, kde jste byli
  • Zájmy a koníčky

 

„A to není zrovna málo…, nemyslíš, Cimrmane?“ řekl by Anton Pavlovič. Měl by pravdu, vždyť to jsou pouze údaje, získané ze základních instrumentů Google. Většina z nás využívá službu G-Suite, u níž by případný únik informaci bolel ještě mnohem víc. Děsivá představa, a to jak pro nás, tak samotný Google. Ten naštěstí už dlouhou dobu provádí nezbytné kroky, aby se nikdy nevyplnila. Kalifornský gigant kladl vždy velký důraz na ochranu osobních dat a dával nám možnost rozhodovat o tom, co s ním chceme sdílet. Proto není překvapením, že veškeré údaje, které vložíme do systému Google, tak budou zpracovány v souladu s GDPR.

Big Brother na přání

Máti rádi filmy o Jasonu Bourneovi? I vy už můžete být „agentem bez minulosti,“ alespoň ve vztahu vůči Google. Chcete zredukovat vámi poskytované údaje či dokonce smazat veškerou historii záznamů o své osobě? Upravte si nastavení Privacy checkup a Activity controls dle libosti tak, abyste s nejpoužívanější stránkou světa sdíleli pouze to, co chcete.

G-Suite a GDPR

Firemní účty na G-mailu; propojený kalendář; dokumenty, které mohou vybraní uživatelé upravovat v reálném čase; videokonference přes Hangouts; sociální síť Google+ nebo cloudové úložiště Google drive – některou z těchto služeb používáme snad všichni. Minimálně v profesním životě určitě. A teď už naše osobní údaje v tomto balíku online aplikací budou v maximální možné míře chráněny před neoprávněným nebo nezákonným zpracováním. K tomu dopomůže:

  • Dvoufázové ověření u přihlašování, které značně sníží riziko neoprávněného přístupu.
  • Sledování podezřelého přihlášení (prostřednictvím schopnosti strojového učení).
  • Zvýšení zabezpečení e-mailu (nově přidané možnosti podepisování a šifrování zpráv).
  • Vylepšení ochrany proti neoprávněnému sdílení ztrátě dat v G-mailu a Google Drive.
  • Správa informačních práv na Google Drive, díky níž lze nově nastavit datum vypršení platnosti pro přístup ke sdíleným souborům a zakázat jejich kopírování, tisk nebo stažení.
  • Správa mobilních zařízení, jež umožňuje nepřetržité monitorování systému a upozornění, pokud by zařízení vykazovalo podezřelou činnost.
  • Možnost exportu a kompletního odstranění údajů přesně v souladu s podmínkami GDPR.
  • Funkce administrativní konzole, která správcům údajů umožní přístup, úpravu, omezení zpracování či smazání veškerých dat v systému.

 

Veškeré informace najdete zde.

Je libo Cookies?

Další změnou, kterou GDPR přinese, je potřeba odsouhlasení Cookies. To jsou informace, které sdílíte s webovou stránkou za účelem zjednodušení přístupu ke službám na míru podle vašich potřeb a zájmů. Jde například o uložení přístupových údajů, které pak nemusíte opakovaně vyplňovat, když se na stránku vracíte, zachování zvoleného jazyka nebo cílení reklamy na základě vámi navštěvovaných stránek a produktů.  Nechcete tyto informace poskytovat? Stačí si kdykoliv Cookies vypnout. Mějte ale na paměti, že používání služeb Google pak může být uživatelsky těžší, pracnější a pomalejší. Pokud vás to neodradí, postupuje následujícím způsobem:

  1. V počítači spusťte Chrome.
  2. Vpravo nahoře klikněte na ikonu možností  Nastavení.
  3. Ve spodní části klikněte na Rozšířené.
  4. V sekci Ochrana soukromí a zabezpečení klikněte na Nastavení obsahu.
  5. Klikněte na Soubory cookie.
  6. Zapněte či vypněte možnost Povolit webům ukládat a číst data souborů cookie.

Bezesné noci i sladké sny s GDPR

Quid pro quo. Tato latinská pravda je v současnosti stejně aktuální jako v době antického Říma. „Něco za něco“ platilo odnepaměti a bude tak tomu vždy. I v případě revolučního nařízení Evropského unie. GDPR vám s největší pravděpodobně ještě způsobí pár bezesných nocí, ale po 25. květnu 2018 byste už měli mít klidné spaní. Z Google o vás nic neunikne. Snad.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba