SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Dobrou noc, strýčku Google aneb jak se nejpoužívanější stránka světa připravuje na GDPR

Poslední dobou platí, že v životě jsou jisté 3 věci – smrt, daně a nutnost přípravy na GDPR. A minimálně to poslední uvedené se týká i společnosti Google. Vysoce postavené dámy a pánové v Silicon Valley už drahnou dobu pracují na vylepšení ochrany našich dat. Donutilo je k tomu nejen revoluční nařízení EU, ale i nedávný skandál o úniku informací z Facebooku, který jeho šéf musel vysvětlovat na půdě amerického Kongresu. Jaké kroky v této oblasti Google podnikne a proč bychom se na něm měli už co nevidět cítit bezpečněji?

Co všechno o nás Google ví?

Mr. Know-it-all. Tímto sarkastickým označením pro anglofonní Brouky Pytlíky by se dal Google označit. Až na to, že v tomto případě toto přízvisko nebude daleko od pravdy. Možná byste se divili, jakými informacemi disponuje, pokud používáte Gmail, Google vyhledávač nebo mobilní telefony s operačním systémem Android.

Jen pro pořádek – Google veškeré údaje shromažďuje ve snaze vylepšit vám uživatelský zážitek, takže nemáte zač. To zaprvé. A zadruhé, kalifornská společnost se touto skutečností nijak netají. Stačí rozkliknout položku „Privacy policy“ a ihned zjistíte, kolik toho o vás ví.

google gdpr

Tip 1:  Stáhněte si vše, co na vás Google má.

Tip 2Podívejte se, jak Google vybírá ty zajímavé reklamy, kterým nikdy nemůžete odolat.

Pokud využíváte výše uvedené produkty, vězte, že s Googlem sdílíte přinejmenším:

  • Jméno, pohlaví a datum narození
  • Telefonní číslo
  • Poslední výsledky vyhledávání
  • Stránky, které jste navštívili
  • Místa, kde jste byli
  • Zájmy a koníčky

 

„A to není zrovna málo…, nemyslíš, Cimrmane?“ řekl by Anton Pavlovič. Měl by pravdu, vždyť to jsou pouze údaje, získané ze základních instrumentů Google. Většina z nás využívá službu G-Suite, u níž by případný únik informaci bolel ještě mnohem víc. Děsivá představa, a to jak pro nás, tak samotný Google. Ten naštěstí už dlouhou dobu provádí nezbytné kroky, aby se nikdy nevyplnila. Kalifornský gigant kladl vždy velký důraz na ochranu osobních dat a dával nám možnost rozhodovat o tom, co s ním chceme sdílet. Proto není překvapením, že veškeré údaje, které vložíme do systému Google, tak budou zpracovány v souladu s GDPR.

Big Brother na přání

Máti rádi filmy o Jasonu Bourneovi? I vy už můžete být „agentem bez minulosti,“ alespoň ve vztahu vůči Google. Chcete zredukovat vámi poskytované údaje či dokonce smazat veškerou historii záznamů o své osobě? Upravte si nastavení Privacy checkup a Activity controls dle libosti tak, abyste s nejpoužívanější stránkou světa sdíleli pouze to, co chcete.

G-Suite a GDPR

Firemní účty na G-mailu; propojený kalendář; dokumenty, které mohou vybraní uživatelé upravovat v reálném čase; videokonference přes Hangouts; sociální síť Google+ nebo cloudové úložiště Google drive – některou z těchto služeb používáme snad všichni. Minimálně v profesním životě určitě. A teď už naše osobní údaje v tomto balíku online aplikací budou v maximální možné míře chráněny před neoprávněným nebo nezákonným zpracováním. K tomu dopomůže:

  • Dvoufázové ověření u přihlašování, které značně sníží riziko neoprávněného přístupu.
  • Sledování podezřelého přihlášení (prostřednictvím schopnosti strojového učení).
  • Zvýšení zabezpečení e-mailu (nově přidané možnosti podepisování a šifrování zpráv).
  • Vylepšení ochrany proti neoprávněnému sdílení ztrátě dat v G-mailu a Google Drive.
  • Správa informačních práv na Google Drive, díky níž lze nově nastavit datum vypršení platnosti pro přístup ke sdíleným souborům a zakázat jejich kopírování, tisk nebo stažení.
  • Správa mobilních zařízení, jež umožňuje nepřetržité monitorování systému a upozornění, pokud by zařízení vykazovalo podezřelou činnost.
  • Možnost exportu a kompletního odstranění údajů přesně v souladu s podmínkami GDPR.
  • Funkce administrativní konzole, která správcům údajů umožní přístup, úpravu, omezení zpracování či smazání veškerých dat v systému.

 

Veškeré informace najdete zde.

Je libo Cookies?

Další změnou, kterou GDPR přinese, je potřeba odsouhlasení Cookies. To jsou informace, které sdílíte s webovou stránkou za účelem zjednodušení přístupu ke službám na míru podle vašich potřeb a zájmů. Jde například o uložení přístupových údajů, které pak nemusíte opakovaně vyplňovat, když se na stránku vracíte, zachování zvoleného jazyka nebo cílení reklamy na základě vámi navštěvovaných stránek a produktů.  Nechcete tyto informace poskytovat? Stačí si kdykoliv Cookies vypnout. Mějte ale na paměti, že používání služeb Google pak může být uživatelsky těžší, pracnější a pomalejší. Pokud vás to neodradí, postupuje následujícím způsobem:

  1. V počítači spusťte Chrome.
  2. Vpravo nahoře klikněte na ikonu možností  Nastavení.
  3. Ve spodní části klikněte na Rozšířené.
  4. V sekci Ochrana soukromí a zabezpečení klikněte na Nastavení obsahu.
  5. Klikněte na Soubory cookie.
  6. Zapněte či vypněte možnost Povolit webům ukládat a číst data souborů cookie.

Bezesné noci i sladké sny s GDPR

Quid pro quo. Tato latinská pravda je v současnosti stejně aktuální jako v době antického Říma. „Něco za něco“ platilo odnepaměti a bude tak tomu vždy. I v případě revolučního nařízení Evropského unie. GDPR vám s největší pravděpodobně ještě způsobí pár bezesných nocí, ale po 25. květnu 2018 byste už měli mít klidné spaní. Z Google o vás nic neunikne. Snad.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba