SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Google bude v mobilním vyhledávání od července znevýhodňovat weby s pomalým načítáním na telefonech

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Těm mladším (a šťastnějším) z nás začnou v červenci prázdniny a v teorii i praxi se budou zdokonalovat zase až v září, ovšem Google tento luxus nepocítí. Ten starý perfekcionista jede nonstop. Proto sedmým měsícem počínaje přichází s novinkou ve svém algoritmu mobilního vyhledávání. Nyní zařadí do hodnotících faktorů rychlost stránky načítání na telefonech. V mobilním vyhledávání tak začne znevýhodňovat weby s pomalým načítáním.

A vzhledem k tomu, že v průměru 5-20 % návštěv jakékoliv stránky je z chytrého telefonu, jde o skutečnost, kterou byste neměli přejít bez povšimnutí.

Samotný kalifornský gigant dodává, že tato změna negativně postihne pouze ty nejpomalejší weby, u nichž je nízká rychlost v mobilním provedení opravdu zásadním nedostatkem na poli uživatelského prožitku. Tato formulace vás asi uklidní, ale absence klíčového sdělení-kde je hranice mezi rychlostí a pomalosti mobilního načítání, vede k preventivní ostražitosti. U Google totiž jeden nikdy neví.

Ačkoliv něco málo ano. A zrovna jde o pozitivum. Má váš web ke kanonické URL i AMP alternativu, jíž je pomalost cizí? Pokud ano, tak máte vyhráno a můžete se v klidu začít stresovat něčím jiným. Google totiž bude v rámci hodnotícího kritéria posuzovat právě rychlost AMP, takže i URL šnečího tempa vás nestáhne ve výsledku mobilního vyhledávání dolů. Slyšíte-li tato 3 písmena poprvé v životě, tak vězte, že jsou zapamatováníhodná. A v mnohých případech i žádoucí k implementaci.

Co je AMP?

Jestli jste někdy brouzdali Googlem prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu, nepochybně jste zaznamenali ikonku blesku u některých z nabízených stránek. Ta označuje AMP neboli Accelerated Mobile Pages. Jde o poměrně novou a v České republice ne zcela rozšířenou Google technologii, která umožňuje načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin, nehledě na to, jak rychlé je připojení. Laicky řečeno, AMP jsou zjednodušené verze stránek optimalizované pro rychlé načítání na telefonech.

V čem tkví rychlé načítání?

V optimalizovaném kódu, ukládání dat do mezipaměti Googlu a jeho sítě pro doporučování obsahu. Rychlejší protokol HTTP/2 tak umožnuje prakticky ihned načíst veškeré statické soubory, jako jsou obrázky, JavaScriptové soubory nebo HTML dokumenty.

Jak vytvořit AMP stránky?

Prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu je seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci. Postupujte podle těchto manuálů a před spuštěním stránky ji nezapomeňte zkontrolovat, zdali jste dodrželi všechny podmínky a specifikace pro úspěšnou implementaci formátu AMP. Po spuštění ještě proveďte AMP test Googlu a pak se jen na mobilu průběžně kochejte výsledky vaší snahy ?

V mobilech je síla

Google chce poskytnout co nejlepší uživatelský komfort všem uživatelům. Proto v mobilním vyhledávání začne již od července zvýhodňovat weby s rychlým načítáním obsahu na chytrých telefonech a tabletech. Nepodceňte to a optimalizujte své stránky tak, abyste se nepropadli v mobilním SERPU. Mějte na paměti, že až 20 % vašich návštěvníků může přijít právě odtud.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Tags

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba