SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak využít influencery pro propagaci firmy

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Já na bráchu, brácha na mě. Stará, ale v životě i podnikání stále nesmírně spolehlivá metoda. Ale co dělat, když jste ve světě byznysu jedináčci? Můžete oslovit tzv. influencera. Kdo to je a k čemu vám bude?

Homo influencerus

Za influencera se považuje člověk, jenž je aktivní a populární na některé sociální síti a prostřednictvím svého profilu či kanálu může ovlivňovat masu příznivců, kteří ho sledují. A nechají se jím ovlivnit. Může jít opravdu o cokoliv. Fitness nadšenci dají na známé kulturisty a osobní trenéry, zapálení domácí kuchtíci sledují food blogery, gameři stráví půlku mládí koukáním na to, jak někdo jiný hraje nebo komentuje videohry a vyznavače zdravého životního stylu motivují sportovci všeho druhu.

Počátky influenceringu v Čechách se datují už do hlubokých devadesátek. Pamatujete si, jak vám Helena Vondráčková doporučovala ten nejlepší prací prášek, Halina Pawlowská radila s hubnutím a nejeden druhořadý zpěvák dával ruku do ohně za kvalitu ojetin z nejmenovaného autobazaru? Ano, jde o úsměvné a silně retro přirovnání, ale ten základ tam je. Není nic nového, že firmy ke své propagaci používají známé tváře a snaží se zapůsobit na zákazníky prostřednictvím někoho, koho znají, komu důvěřují a kdo je v jejich očích zárukou kvality.

Dnes je to stejné. Jen televizi v roli nejefektivnějšího komunikačního kanálu nahradily sociální sítě.  A kontakt mezi populární osobností a jejími fanoušky se stal bezprostřední. Každý influencer má kolem sebe komunitu lidí, kteří ho sledují, naslouchají mu a pravděpodobně si koupí to, co jim doporučí. Opravdu. Průzkumy trhu v roce 2016 ukázaly, že 90 % zákazníků věří svým influencerům, zatímco klasické reklamě pouze 33 % z nich. Tak proč se mořit s pracnou tvorbou kampaní, když nějaká internetová postavička dokáže nenásilnou formou zakomponovat reklamu do příspěvků, které zasáhnou ty správné lidi?

Tak snadné to samozřejmě není, ale spolupráce s influencerem může být velmi efektivním doplňkem vaší propagační strategie. I zde však platí, že je nutné sledovat ROI (návratnost investice), protože mnohdy lze s infuencerem získat hodně muziky za málo peněž, ale může to být i naopak. Využití vlivné osoby za účelem propagace zkrátka nemusí vždy automaticky rezultovat v obrovský nárůst prodeje, což je důležitý brát v potaz. Měli byste si však také být vědomi faktu, že při dobré konstelaci hvězd a marketingového plánu tomu tak být může. A často i opravdu je.

Kolik stojí influencer?

Univerzální odpověď neexistuje. Vždy záleží na charakteru služeb, popularitě influencera a počtu lidí, které může ovlivnit. Mikroinfluencera do 10 000 sledujících můžete oslovit s nabídkou spolupráce za bezplatné poskytnutí produktů nebo jen výměnu odkazů, kdežto osobnosti s potenciálním vlivem na desítky či stovky tisíc lidí bude nutné zaplatit. A mnohdy mastně.

Jak vybrat správného influencera?

V první řadě hledejte někoho, kdo se pohybuje ve stejném odvětví. Poté si ověřte, zdali a případně do jaké míry se jeho cílová skupina shoduje s tou vaší. Poslední fází rešerše představuje realistická selekce kandidátů s ohledem na vaše možnosti. A konkrétně? Můžete využít aplikaci Agorapulse, která analyzuje aktivitu na vašich sociálních sítích a zkusit najít mikroinfluencera přímo z řad vašich fanoušků. Další možností je appka Buzzsumo, s níž snadno naleznete influencera pomocí zadání požadovaných kritérií, jako klíčová slova, věk, země či dokonce město.

Ve dvou se to lépe táhne

Už Ringo Starr věděl, že neexistuje nic, co by nešlo „s menší pomocí od přátel“ zvládnout. Obzvláště, pokud jsou známí a jejich slovo má velkou váhu. Pakliže někoho takového ve svém okolí nemáte, můžete si ho po vzoru Bohuša z Dědictví koupit. Za výměnu odkazů, vyzkoušení produktů nebo finanční odměnu, záleží pouze na vás, jak vlivného kamaráda chcete. Nezavrhujte externí výpomoc jen proto, že jde o manželství z rozumu. Ve dvou se to přece lépe táhne. I v případě online reklamy.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba